Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرارو- جانشین ستاد مدیریت بحران استانداری کرمان گفت: در شهرهای کرمان و کهنوج آبگرفتگی معابر را داریم که با همکاری دستگاه‌های متولی و امکاناتی که دستگاه های اجرایی در اختیار قرار داده اند، در حال تخلیه شدن است.

سید"مصطفی آیت اللهی موسوی"، درباره آخرین وضعیت استان در پی بارندگی های شب گذشته اظهار کرد: بارندگی ها از روز گذشته در سطح استان کرمان شده و با توجه به آمادگی ضمنی که از قبل ایجاد شده بود و فرمانداری ها و دستگاه های اجرایی آمادگی داشتند، تا حدودی اوضاع کنترل شده اما حجم و وسعت بارش ها زیاد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: چند روستا در شهرستان های جنوبی از جمله قلعه گنج و رودبار دچار مشکل شده که برخی از روستاها تخلیه شده اما با فروکش کردن بارش ها و رفع مشکل، مردم می توانند به روستا برگردند.

۱۰:۴۴

مردم روستای کوشک در مساجد پناه گرفته‌اند


آسیب‌دیدگی در روستاهای کوچک اطراف بندرخمیر بیشتر بوده به‌طوری‌که در روستای کوشک مردم منازل خود را تخلیه و در مساجد پناه گرفته‌اند.

شهردار بندرخمیر  اظهار کرد: در حال حاضر وضعیت در بندرخمیر خوب است و فعلاً مشکل خاصی نداریم، مشکلاتی که شب گذشته ایجاد شده بود رفع شده، مسیرها باز است و همه‌چیز تحت کنترل است.

در حال حاضر قطعی آب و برق نیز نداریم، یکی از دلایل اینکه وضعیت تحت کنترل قرار گرفت این بود که بارندگی به‌صورت مقطع بود و اگر به‌صورت مداوم می‌بارید مشکلات ما بیشتر می‌شد.

خبرها حاکی از آن است که آسیب‌دیدگی در روستاها بیشتر بوده، روستاهای کوچک اطراف بندرخمیر مانند چاه دراز و کوشک وضعیت مناسبی نداشته‌اند، به‌طوری‌که در روستای کوشک مردم منازل خود را تخلیه و در مساجد پناه گرفته‌اند.

Fararu.com Fararunews @ ۱۰:۲۹

پنج روستای در معرض سیل کرمان تخلیه شد

سه روستا در شهرستان فاریاب و 2 روستای در ارزوئیه به دلیل شدت بارش ها و احتمال وقوع سیلاب تخلیه شد. در حال حاضر محورهای ارزوئیه - حاجی آباد، فاریاب - دره شور و فاریاب - جیرفت به دلیل شدت بارش ها مسدود شده است.


در برخی نقاط شهر کرمان از جمله شهرک سعیدی شاهد آبگرفتگی معابر هستیم و با توجه به شرایط جوی؛ ستاد بحران کرمان به حالت آماده باش درآمده است.

Fararu.com Fararunews @ ۱۰:۲۴

نگرانی از بابت رودخانه شور در جیرفت وجود ندارد

فرماندار جیرفت در خصوص وضعیت رودخانه شور گفت: با تلاش ستاد بحران استان، راهداری و شهرداری جیرفت در سه روز گذشته سیل بند خوبی در حاشیه شهر جیرفت احداث شده است و هنوز کار ادامه دارد و تقریبا دیگر نگرانی از بابت رودخانه شور نداریم.

"ابوذر عطاپور"، با بیان این مطلب که بارندگی‌ها در شهرستان جیرفت از شب گذشته آغاز و هنوز ادامه دارد، عنوان کرد: در پی این بارندگی ها، تمامی رودخانه‌های شهرستان جیرفت جاری شده‌اند.

وی ادامه داد: تاکنون هیچ خسارتی در این شهرستان نداشته‌ و تنها آبگرفتگی معابر را داشتیم ضمن آنکه مسیر بخش اسماعیلی در نقطه روستای باغباغوئیه به علت جاری شدن آب در آب نماهای این منطقه مسدود است.

Fararu.com Fararunews @ ۱۰:۲۳

هشدار به مردم استان کرمان

برخی راه های استان نیز در غرب و جنوب استان مسدود شده که نیروهای راهداری در حال کار برای بازگشایی محورها هستند و تاکنون سه معبر باز شده است. امروز اوج بارش ها را در استان کرمان داریم و از فردا این سامانه از استان خارج می شود.

رانندگان حتی الامکان از سفرهای بین شهری غیرضروری پرهیز کنند و مردم از حضور در ارتفاعات، اطراف سدها، دریاچه ها و رودخانه ها اجتناب کنند تا مشکلی به وجود نیاید.

بعضا افراد ممکن است برای گرفتن عکس در اطراف رودخانه ها حضور پیدا کنند، که ممکن است زمین نشست کند و دچار مشکل شود لذا تاکید داریم، از این کار خودداری نمایند.

Fararu.com Fararunews @

منبع: فرارو

کلیدواژه: کرمان سیلاب تعطیلی مدارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۱۹۵۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطع گاز ۴ روستا در شهرستان جاجرم به علت جاری شدن سیلاب

ایسنا/خراسان شمالی مدیر کل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی از جاری شدن سیلاب در چهار روستای شهرستان جاجرم بر اثر جاری شدن سیلاب خبر داد.

شفیق در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: لوله های گاز چهار روستا در بخش سنخواست با جاری شدن سیلاب دچار شکستگی و آب گرفتگی شده است.

وی افزود: کارشناسان شرکت گاز در حال رفع مشکل هستند و به زودی گاز این چهار روستا متصل می شود.

شفیق ادامه داد: علاوه بر آن برق تعدادی از روستاهای شهرستان راز نیز قطع شد که با تلاش شرکت برق، برق این روستاها وصل شد.

وی بیان کرد: رسوب گذاری در جاده‌های راز و جرگلان، گرمه، جاجرم، مانه و سملقان و محور دشت به جنگل گلستان انجام شده بود که رسوب‌برداری در این مسیرها انجام شده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: سیل به بخش کشاورزی شهرستان گرمه نیز خسارت وارد کرده است.

شب گذشته سیلاب در شهرستان های راز و جرگلان، مانه و سملقان و گرمه و جاجرم جاری شد.
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بارندگی‌های سیل‌آسا به زیرساخت‌های ارتباطی و کشاورزی بخش «لوداب» خسارت وارد کرد
  • طغیان رودخانه روستای دم آب بر اثر بارندگی‌های بهاری + فیلم
  • بهورزان جنوب کرمان با موتور سیکلت به روستا‌ها می‌روند
  • کشف ۸ فقره سرقت کابل برق در جیرفت
  • موفقیت طرح جوانی جمعیت در گرو همت همگانی است
  • پلمب جایگاه متخلف سوخت در جیرفت
  • سرعت باد در شهربابک به ۷۲ کیلومتر بر ساعت رسید
  • قطع گاز ۴ روستا در شهرستان جاجرم به علت جاری شدن سیلاب
  • توصیه‌های رئیس آتش‌نشانی شیراز درپی بارش‌های شدید
  • ۱۰ شهرستان خوزستان درگیر آبگرفتگی هستند