Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - بجنورد- ايرنا- رييس اداره فناوري‌هاي نوين سازمان جهاد کشاورزي خراسان شمالي گفت: از محل تسهيلات مکانيزاسيون خط اعتباري، 103 دستگاه ماشين آلات و ادوات کشاورزي براي شهرستان شيروان در سال گذشته خريداري شد.

سيدمجيد بهشتي روز يکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: اين ماشين آلات شامل 72 دستگاه تراکتور، يک دستگاه کمباين شکن، هفت دستگاه تيلر باغي و 23 دستگاه انواع ادوات بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي گفت: ادوات کشاورزي مزبور به مبلغ 62 ميليارد و 500 ميليون ريال خريداري شد که به 75 متقاضي با شرايط در نظر گرفته تحويل داده شد.
بهشتي با بيان اينکه سهميه تسهيلات مکانيزاسيون خط اعتباري شيروان در سال گذشته 43 ميليارد ريال بوده است افزود: اين شهرستان در اين خصوص 45 درصد بيشتر از سهميه مورد نظر جذب کرده که اين ميزان به62 ميليارد و 500 ميليون ريال رسيده است.
رييس اداره فناوري‌هاي نوين سازمان جهاد کشاورزي خراسان شمالي گفت: شرايط تسهيلات پرداخت شده 20 درصد آورده متقاضي، 15 درصد کارمزد است که بازپرداخت ادوات کشاورزي بالاي يک ميليارد ريال هفت ساله و کمتر از اين مبلغ 5 ساله و سه ساله است.
به گفته بهشتي، اين شهرستان 10 دستگاه کمباين، 2 هزار و 321 دستگاه تراکتور و 12 هزار انواع ادوات دارد.
شهرستان شيروان با 157 هزار نفر جمعيت واقع در 60 کيلومتري شرق بجنورد افزون بر 105 هزار هکتار عرصه کشاورزي و باغي دارد.
7186/ 6042
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۱۹۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای آبیاری قطره‌ای زیرسطحی در تاکستان‌های شیروان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ کاهش بارندگی‌ها و منابع آبی شیروان در چند سال اخیر به یکی از چالش‌های اساسی برای کشاورزان و باغداران تبدیل شده، در این راستا برای اولین بار با همکاری جهاد کشاورزی، کاشت نهال انگور با روش آبیاری زیر سطحی در یکی از باغات این شهرستان آغاز شد.
کشاورزی و باغداری در شیروان به دلیل کم‌آبی دچار چالش زیادی شده لذا اجرای سامانه آبیاری زیرسطحی نه تنها روشی نوین برای رساندن کافی و به هنگام آب به درختان بلکه راهکاری در التیام زخم کم‌آبی شدید در این شهرستان است.
از جمله مزایای آبیاری قطره‌ای زیرسطحی این است که آب با استفاده از این روش به طور مستقیم در زیر خاک و پای ریشه تخلیه شده و در هم آنجا نیز به مصرف گیاه می‌رسد. 
سامانه آبیاری زیرسطحی قطره‌ای نه تنها سبب کاهش تبخیر آب و از دست رفتن ناخواسته آن می‌شود بلکه درصد جذب آب توسط ریشه گیاه را به میزان مطلوبی افزایش می‌دهد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • شهرداری‌ها خط اول خدمت به مردم هستند
  • اجرای آبیاری قطره‌ای زیرسطحی در تاکستان‌های شیروان
  • ناوگان خدمات شهری شبستر به ماشین آلات جدید تجهیز شد
  • خسارت سیل به بیش از ۶۰۰ حلقه چاه کشاورزی در زرآباد
  • تجهیز ماشین آلات راهداری با اعتبار هزار و ۳۲۰ میلیارد ریال
  • ماشین‌آلات راهداری خراسان جنوبی تجهیز و بازسازی شد
  • بارندگی ۴۰۹ میلی‌متری زرآباد و تخریب گسترده زیرساخت‌ها
  • نصب ۹۵ دستگاه ردیاب برروی خودروی دهیاران قزوین
  • توقیف ادوات و ماشین‌آلات دخیل در تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی و باغی
  • ماشین‌آلات دخیل در تغییر کاربری غیرمجاز توقیف می شود