Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@09:41:00 GMT

آموزش و پرورش تقش مهمی در فرهنگسازی اقتصاد مقاومتی دارد

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۲۰۰۲۸

آموزش و پرورش تقش مهمی در فرهنگسازی اقتصاد مقاومتی دارد

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام و المسلمین سید علی اصغر حسینی در دیدار مدیرکل، معاونین، جمعی از کارشناسان آموزش و پرورش استان و شهرستان بویراحمد افزود: معلمان و مجموعه آموزش و پرورش با انجام برنامه‌های فرهنگی، آموزشی و تربیتی برای جوانان، نوجوانان و کودکان نقش اساسی در آشنایی و فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی و تقویت تلاش و همت برای کار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان داشت: اقتصاد مقاومتی یک فرصت ارزشمند برای توانمند سازی و تجلی ابتکارات و خلاقیت‌ها در کشور است.

حسینی تصریح کرد: با کمبودها و مشکلات و استقامت و در ادامه آن همت و تلاش و اراده می‌توان به موفقیت‌های بزرگی دست یافت.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد نیز در این دیدار گفت: کسب رتبه اول جشنواره شهید رجایی، کسب رتبه‌های برتر ملی در مسابقات قرآن، نماز وعترت، احراز رتبه‌های ملی در بخش جشنواره‌های آموزشی، تربیت بدنی، پژوهشی، سواد آموزی، شورای آموزش و پرورش و کنکور سراسری ازمهمترین موفقیت‌های آموزش و پرورش استان در یک سال گذشته است.

هادی زارع پور همچنین با اشاره به جشنواره خیرین مدرسه ساز افزود: در جشنواره خیرین مدرسه ساز خیرین بیش از ۸۰۰ میلیارد ریال به امر مقدس مدرسه سازی کمک کردند که حدود ۷۰ درصد آن محقق شده است.

کد خبر 4589906

منبع: مهر

کلیدواژه: یاسوج امام جمعه یاسوج سید علی اصغر حسینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۲۰۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تشکیل قرارگاه آموزشی برای بهبود و تقویت زیرساخت‌های آموزشی کهگیلویه و بویراحمد

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد نایب‌رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای بهبود و تقویت زیرساخت‌های آموزشی این استان نیاز به تشکیل قرارگاه آموزشی است.

«سید ریحان ناجی‌مقدم» در جمع خبرنگاران افزود: وضعیت فضای آموزشی در شهرستان بویراحمد سیاه و کیفیت آموزشی در این شهرستان پایین است. 

وی اظهار کرد: باید مسئله آموزش دغدغه همه مسئولان شود تا از این بحران عبور کنیم.

نایب‌رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: وقتی در یک کلاس درس ۴۵ نفر دانش‌آموز در حال درس خواندن هستند، معلم وقتی که به وضعیت تحصیلی همه این دانش‌آموزان رسیدگی کند، با مشکل مواجه می‌شود.

ناجی مقدم تصریح کرد: از سال ۱۴۰۰ تاکنون ۱۷۵ پروژه و فضای آموزشی خیرساز در استان کهگیلویه و بویراحمد با متراژ یک هزار و ۵۱۲ متر در استان اجرا شد.

وی ادامه داد: از این تعداد پروژه، ۳۸ پروژه در شهرستان بویراحمد،۳۶ پروژه در شهرستان کهگیلویه، ۲۸ پروژه در شهرستان مارگون، ۲۰ پروژه در شهرستان باشت، ۱۹ پروژه در شهرستان گچساران، ۱۱ پروژه در شهرستان بهمئی، ۱۰ پروژه در شهرستان چرام، ۱۰ پروژه در شهرستان دنا و سه پروژه در شهرستان لنده احداث و به بهره‌برداری رسید.

نائب رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در جشنواره آبان ماه ۱۴۰۲ بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان تعهد خیرین بوده که ۷۷ میلیارد تومان این میزان تحقق پیدا کرده است.

ناجی مقدم تاکید کرد: در همین چند روز گذشته نیز پروژه‌های خیری در شهرستان‌های کهگیلویه و باشت کلنگ‌زنی شده است.

وی با بیان اینکه تا مهرماه آینده همه این پروژه‌ها به اتمام می‌رسند، اظهار کرد: برای برون رفت از وضعیت نامطلوب فضای آموزشی استان کهگیلویه و بویراحمد به ویژه در شهرستان بویراحمد باید به شکل کار تیمی و گروهی اقدام کنیم.

نائب رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه برخلاف استان‌های دیگر مجمع خیرین مدرسه ساز استان هیچ جایگاهی در شورای آموزش و پرورش استان ندارد، گفت: برای بهبود و تقویت زیرساخت‌های آموزشی استان کهگیلویه و بویراحمد نیاز به همدلی، کار و تلاش است که باید در همین راستا قرارگاه آموزشی در استان کهگیلویه و بویراحمد تشکیل شود.

ناجی مقدم افزود: استاندار کهگیلویه و بویراحمد را فردی دغدغه‌مند می‌دانم؛ اما تاکنون نتوانسته‌ ایم وی را برای بحث مسائل آموزشی ببینیم و ملاقات کنیم.

وی با بیان اینکه ۴۲۲ مدرسه استان کهگیلویه و بویراحمد نیاز به بهسازی دارند و ۱۰۷ مدرسه باید در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد ساخته و احداث شود تا وضعیت فضای آموزشی استان به شرایط مناسب برسد، تصریح کرد: تا همه از جمله نماینده ولی فقیه در استان، نماینده مردم استان در مجلس خبرگان، استاندار، نخبگان و افراد دارای تمکن مالی و سایر مدیران و مسئولان استان زیر یک بیرق آموزشی قرار نگیریم و قرارگاه آموزشی تشکیل نشود، نمی‌توانیم مشکلات فضای آموزشی استان را برطرف کنیم.

نائب‌رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: فضای آموزشی شهرستان بویراحمد در وضعیت سیاه قرار دارد و کیفیت آموزشی در این شهرستان پایین است که باید مسئله آموزش دغدغه همه مسئولان باشد تا از این بحران عبور کنیم. 

ناجی‌مقدم با اشاره به اینکه سه هزار و ۱۹۰ فضای آموزشی در سطح استان داریم، تصریح کرد: ۱۸۳هزار و ۳۸۲ نفر دانش آموز در سطح استان کهگیلویه‌ و بویراحمد وجود دارد که فضاهای آموزشی جوابگوی آنها نیست. 

وی ادامه داد: ۷۱۷ مدرسه در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد حیاط ندارند که این شرایط روحی و نشاط دانش‌آموزان را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

به گزارش ایسنا، نایب‌رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز کهگیلویه و بویراحمد گفت: هشت هزار میلیارد تومان مجمع خیرین مدرسه‌ساز در سطح کشور هزینه ساخت فضای آموزشی و مدارس کرده است که از این مبلغ تنها ۶۰ میلیارد تومان سهم استان کهگیلویه و بویراحمد شد؛ درحالی‌ که این استان رتبه اول ناایمنی مدارس را در کشور دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ضرورت تشکیل قرارگاه آموزشی برای بهبود و تقویت زیرساخت‌های آموزشی کهگیلویه و بویراحمد
  • ۳۰ درصد مدارس اردبیل خیّرساز است
  • 30 درصد مدارس اردبیل خیّرساز است
  • انعقاد تفاهم‌نامه احداث مدرسه ۱۲ کلاسه مشارکتی در شهر قاین
  • بلاتکلیفی ۶ ساله پروژه ساخت مدرسه در اریسمان بادرود
  • صدور احکام رتبه بندی برای بازنشستگان وزارت آموزش و پرورش
  • افزایش ۲۲۰ درصدی رتبه‌های برتر کنکور توسط دانش‌آموزان مناطق محروم
  • حل مشکلات ثبتی بیش از هزار واحد صنعتی در استان تهران با پیگیری ستاد اقتصاد مقاومتی
  • ارتقای کیفیت آموزش در مدارس دولتی، اولویت دولت و آموزش و پرورش
  • میزبانی ۸۳۸ هزار فرهنگی در مراکز آموزشی کشور / رتبه دوم اصفهان در اسکان نوروزی فرهنگیان