Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-25@07:44:41 GMT

کشور ما ۲۸ نوع بلای طبیعی را تجربه کرده است

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۲۰۲۹۹

کشور ما ۲۸ نوع بلای طبیعی را تجربه کرده است

به گزارش سرویس گوناگون جام نیـوز،   علیرضا زاکانی عضو هیأت اندیشه ورز بسیج جامعه پزشکی در نشست هم اندیشی نهادهای سلامت کشور که با حضور مسئولان با هدف هماهنگی در ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به هموطنان سیل زده به میزبانی بسیج جامعه پزشکی  برگزار شد، اظهار کرد: با برگزاری این جلسات نظام سلامت می‌تواند برای سایر دستگاه‌ها به عنوان یک الگو باشد، اولین موضوع بحث تفاهم بین خود اجزا حاضر در جلسه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی بیان کرد: یک مجموعه مستقر مربوط با هم را برای سه الی چهار ماه آینده ایجاد کنیم و بتوانیم خدمات را در اختیار مردم قرار دهیم؛ این مردم در شهرهای مختلف کشور آسیب می‌بینند، پیشنهاد می‌کنم ستادی ایجاد کنیم تا به کانون‌های موثر وصل شود، به حدی حجم کار بالاست که مردم باید در این کار فعال شوند اما این حس فعالیت هنوز در مردم ایجاد نشده است.

 

در خوزستان ۲۲۳ هکتار به زیر آب رفته است

زاکانی تشکیل ستاد همکاری مردم را امری واجب دانست و گفت: این ستاد باید تشکیل شود و این تفاهم در جامعه باید منعکس شود؛ نکته بعدی این است که یک سلسله قواعدی وجود دارد که مختل کننده قواعد است، برای مثال در خوزستان هلال احمر خود را مکلف دانست که فقط در کمپ‌های خود ارائه خدمات کند و این قاعده وجود دارد و به قاعده هم عمل می‌کنند اما به حدی گستره کار افزایش پیدا کرده است که فرهنگ به کمپ رفتن هم وجود ندارد، ممکن است هلال احمر از گردانه کار خارج شود.

 

عضو هیات اندیشه ورز بسیج جامعه پزشکی تشریح کرد: امیدوارم بتوان این قواعد دست و پاگیر و در چهارچوب را از جلوی راه مردم برداشت؛ نکته بعدی این است که ادامه این مسیر وجود داشته باشد، ممکن است افراد در این مسیر خسته شوند، باید یک برنامه دقیق داشته باشیم و از ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

 

وی یادآوری کرد: نوع نیاز متفاوت مناطق مطرح است که با ۱۰۰میلیارد و یا ۱۰ میلیارد قابل حل نیست؛ در خوزستان ۲۲۳ هکتار به زیر آب رفته است و نابود شده است، باید این ستاد را شکل دهیم و کارها را زمانبندی کنیم.عرب خردمند مسئول کنگره سلامت در حوادث و بلایا گفت: مجلس شورای اسلامی باید کمیسیون خاصی برای حوادث و بلایا داشته باشد و مسئول مدیریت بحران کشور به عنوان معاون رئیس جمهور در هیئت دولت حضور داشته باشد.

 

کشور ما ۲۸ بلای طبیعی را تجربه کرده است

سردار سپهر جانشین سازمان بسیج مستضعفین گفت: بحران سیل شاید تا چند سال آینده ادامه داشته باشد و نیازمند تلاش جهادی و کمک‌های مردمی است؛  باید بین سازمان بسیج مستضعفین و مدیریت بحران تفاهم نامه وجود داشته باشد و به آن عمل شود،  در سال ۹۷ به مجلس پیشنهاد دادیم ۵۰۰ ارگان از ۲ هزار ارگان فعال مردمی مربوط به امداد و نجات باشد اما متاسفانه رد شد، کشور ما از ۳۲ بلایای طبیعی،  ۲۸ بلا را تجربه کرده است که نیازمند تجارب نقش آفرینی قشری هستیم.

 

امدادرسانی جامعه پزشکان بسیجی به سیل‌زدگان

بهارلویی مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی استان فارس گفت : ساعت 10:30 بود که در دروازه قرآن بارندگی شروع شد، بلافاصه اعضا بسیج جامعه پزشکی در کنار همکاران اورژانس حضور میدانی داشتند و فراخوان از نیروی پزشک و پیرا پزشک انجام شد و روز اول تا ۲ الی ۳ نیمه شب از بیمارستان‌ها بازدید کردیم. مجموعا ۱۱ هزار نفر ویزیت شدند، ۱۷ کمپ بسیج جامعه پزشکی سرکشی شد و ۷۰۰ نفر ویزیت شدند و ۱۸ نفر به بیمارستان ارجا و بدون مشکل مرخص شدند.

 

بهارلویی بیان کرد: در روز چهارم سیل قریب به ۸۰۰ خانوار در محله سعدیه سرکشی کردیم. ۱۱ بلوک در منطقه سعدی تقسیم بندی شد و ۱۱ تیم با سرپرستی پزشک عمومی، ماما، روانشناس، کارشناس بهداشت و پرستار به محل اعزام شدند.

 

در مازندران و گلستان ۲۵ میلیارد مشارکت مردمی غیرنقدی داشته‌ایم

نصیری رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر در این جلسه اظهار کرد: از زمان وقوع سیل در استان مازندران، با مشارکت مردم و خود سطح استان موضوع برطرف شد و در استان گلستان در اوج حادثه ۱۷ هزار نفر اسکان داده شد و تا به امروز حدود 3 هزار نفر در کمپ‌ها هستند و خدمت می‌رسانند.

 

وی ادامه داد: در مازندران و گلستان ۲۵ میلیارد مشارکت مردمی غیرنقدی داشته‌ایم که خوشبختانه در روز دوم دیگر نیاز به کمک‌های غیر نقدی نبود، اسکان اضطراری با همدلی مردم و دستگا‌ه‌ها انجام شد، در لرستان سیل تخریبی داشتیم که باعث شد تمام ارتباطات قطع شود و تنها می‌توانست از طریق هوایی با آنها ارتباط برقرار کرد.نصیری افزود: ما برای ایرانیان مقیم خارج شماره حساب داده‌ایم که آمریکا این حساب را بست.

 

فارس

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: بلای طبیعی بسیج مستضعفین گوناگون هلال احمر جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۲۰۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسیج جامعه پزشکی مهاباد خدمات رایگان ارائه کردند

اسلام خیری مسئول کانون بسیج جامعه پزشکی مهاباد گفت: به‌مناسبت هفته سلامت، بسیج دانشجویی جامعه پزشکی در قالب اردو‌های جهادی در مناطق سیدآباد با یک اکیپ پزشکی متشکل از پزشک متخصص زنان و زایمان، پزشک عمومی، پرستار و ماما و دارویار خدمات رایگان ارائه کردند.

وی افزود: در قالب این طرح خدمات مامایی، پرستاری، دیابت، قند و فشارخون ارائه می‌شود.

خیری اضافه کرد: همچنین پارسال کانون بسیج جامعه پزشکی مهاباد به هزار و۷۸۰ نفر در مناطق روستایی و شهری خدمات رایگان پزشکی ارائه کرده است.

به گفته مسئول کانون بسیج جامعه پزشکی مهاباد، حفظ سلامت همگانی در مناطق کمتربرخوردار با خدمات رایگان بسیج جامعه پزشکی ادامه دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • چرا اگر سپاه نبود کشور هم نبود؟
  • تولد اولین نوزاد طرح نفس در کوهدشت
  • نظراتم را در مورد طرح حجاب صریح با مقامات و حاکمیت می‌گویم/ بلای جان طرح‌های خوب نبود رویه‌های درست اجراست
  • سردار سلیمانی: عملیات «وعده صادق» عامل خودباوری است
  • تاثیر تحولات جامعه بر میزان توسعه کشور
  • خدمت بی منت بسیج جامعه پزشکی یزد
  • خدمت بی منت بسیج جامعه پزشکی
  • تهدیدی به نام سندروم «ددی ایشو»!
  • بسیج جامعه پزشکی مهاباد خدمات رایگان ارائه کردند
  • تحقق اهداف نظام اسلامی در دانشگاه‌ها با همکاری بسیج اساتید و نهاد