Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-24@08:52:44 GMT

پیروزی تاریخی صدف خادم در فرانسه

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۲۰۴۰۰

به گزارش خبرورزشی، صدف خادم به عنوان اولین بوکسور زن ایرانی موفق شد در اولین مبارزه رسمی خود در شهر رویان فرانسه، آن شووان بوکسور فرانسوی را در ۳ راند پی‌در‌پی مغلوب کند و اولین برد رسمی خودش و بوکس بانوان ایران را جشن بگیرد.
صدف ۲۴ ساله بعد از پیروزی در این مبارزه با چشمانی اشک‌بار گفت: انرژی ۸۰ میلیون ایرانی و حمایت‌های پدر و مادرم به من در این مبارزه انگیزه داده و مهمترین عامل پیروزی‌ام بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


صدف خادم که فکر می کرد راند اول را باخته و ناچار بود دو راند بعدی را ببرد در ارتباط با پیروزی اش گفت: از مبارزه ام راضی نبودم چون راند اول را باختم اما با تمام وجود سعی کردم در راند دوم و سوم جبران کنم. رینگ بوکس برای من میدان زندگی است و سالهاست در انتظار آن هستم، حتی شب‌ها خواب آن را می‌دیدم. امیدوارم این مسابقه آغازی باشد برای آنچه بسیاری از زنان ایران از سال‌ها پیش در انتظار آن هستند. نکته جالب توجه این بود که صدف راند اول را هم برده بود اما خودش نمی دانست و به همین دلیل تلاشش را در راندهای بعدی دوچندان کرد تا حریف فرانسوی را از پای درآورد. البته حریف او هم که مبارزه رسمی پنجمش را تجربه می کرد پیش از اعلام رأی نهایی داوران صدف را در آغوش گرفت و جوانمردانه پیروزی بوکسور ایرانی را تبریک گفت. خادم در ادامه صحبت هایش گفت: ورزشکار بدون شرکت در مسابقه و رویارویی با حریف پیشرفت نمی‌کند از همین رو هنگامی که چنین فرصتی برای من پیش آمد، در قبول آن تردید نکردم و سخت تمرین کردم و خوشحالم با پیروزی مزد زحماتم را گرفتم. بوکسور ایرانی که همچنان اشک می ریخت در پایان گفت: هدفم این است که دیگر هم‌باشگاهی هایم نیز بتوانند این راه را ادامه دهند و به مسابقات رسمی وارد شوند و خودم هم به هدف های بعدی ام برسم... شما را در المپیک خواهم دید.       

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۲۰۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ختم غائله‌ی شهرنو به روایت شیخ حسین انصاریان/ قسمت ۱

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در آستانه‌ی پیروزی انقلاب یکی از نقاطی که مورد غضب انقلابیون تندرو قرار گرفت و حتی دو هفته پیش از پیروزی قطعی توسط آنان به آتش کشیده شد، شهرنو یا همان محله‌ی بدنام تهران بود. نخستین بار عصر دوشنبه ۹ بهمن ۱۳۵۷ شماری از جوانان تندرو به شهرنو هجوم برده و آن‌جا را به آتش کشیدند، اما ماجرا با ورود ده نفر روحانی در آن مقطع ختم به خیر شد؛ آن‌ها فورا به آتش‌نشانی مراجعه کرده و از ماموران خواستند برای خاموش کردن آتش اقدام کنند. با این حال استخوان شهرنو همچنان لای زخم انقلاب باقی ماند تا نزدیک به دو هفته پس از پیروزی انقلاب.

مرحله‌ی بعدی مواجهه‌ی انقلابیون با شهرنو این بار اما نه سرخود، که به دستور دادستانی وقت صورت گرفت آن هم نزدیک به دو هفته پس از پیروزی انقلاب. روز یک‌شنبه ۵ اسفند ۱۳۵۸ خیابان‌های اطراف محدوده‌ی شهرنو زیر پوشش حفاظتی پاسداران انقلاب قرار گرفت و در ساعت ۲۲ پاسداران کمیته‌ی منطقه‌ی ۱۲ و چند نفر از اعضای شورای دایره‌ی مبارزه با منکرات، با در دست داشتن حکم دادستانی با بولدوزرهای شهرداری دیوارهای شهرنو را تخریب کردند.. فردای آن روز کیهان در پی اعلام این خبر نوشت: «قرار است جای خانه‌ها، مغازه‌ها و اماکن قلعه شهرنو که کار تخریب آن ظرف چند روز آینده پایان می‌گیرد، به‌زودی در زمین آن بازار اسلامی،‌ مسجد، مدرسه و پارک ایجاد شود.» یکی از مسئولان شورای دایره‌ی مبارزه با منکرات نیز در رابطه با این موضوع به خبرنگار شهری کیهان گفت: «دایره‌ی مبارزه با منکرات کار خود را از چهار ماه پیش با حکم دادستان انقلاب اسلامی آغاز کرد و خط اصلی عمل‌کرد این شورا مبارزه‌ی پی‌گیر در جهت ریشه‌کن کردن فساد و فحشا در سراسر کشور می‌باشد.»

نماینده‌ی دادستان برای حل این مسئله، شیخ حسین انصاریان بود. ایشان در گفت‌وگویی که با بخش تاریخ شفاهی مرکز اسناد انقلاب اسلامی در پاییز ۷۸ انجام داده جزئیات این ماجرا را توضیح داده است. مرکز اسناد انقلاب اسلامی به‌تازگی ویدیوی قسمت نخست این بخش از سخنان او را در کانال تلگرامی خود قرار داده که متن آن به این شرح است:

انصاریان: یک بار مردم حمله کردند آن‌جا را آتش زدند. کار افراطی هم صحیح نیست هم این‌که آقای طالقانی خیلی از این عمل ناراحت شد و در یک سخنرانی‌اش خیلی حمله کرد به آن‌هایی که این کار را کردند. من اول فرستادم شهرنو آمار گرفتم؛ ۱.۱۲۰ خانه در ۸۰ هزار متر ساختمان در آن‌جا وجود داشت؛ یک طبقه و دو طبقه، تمام این خانه‌ها مرکز فحشا بود. خیلی نرم باها آن‌ها صحبت، و همه‌ی خانه‌ها را قیمت‌گذاری کردیم. خانه‌ها را به ما واگذار کردند ولی به نام من در محضر نوشتند که وکیل آقای قدوسی (دادستان کل انقلاب اسلامی) بودم. من امضا می‌کردم و پول‌شان را هم نقد می‌دادم.

[مصاحبه‌کننده] مقاومتی نکردند؟

انصاریان: اغلب‌شان نه، چون پیرمرد هم شده بودند، پشیمان هم شده بودند. با آن‌ها برای توبه کردن هم صحبت می‌کردیم. خیلی‌هایشان هم گریه می‌کردند و با کمال رضایت... حتی بعضی‌ها پول خانه‌های‌شان را نگرفتند، گفتند حالا که شما می‌خواهید یک کار خدایی کنید ما سند را به نام‌تا می‌زنیم می‌رویم.

۲۵۹۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898958

دیگر خبرها

  • ختم غائله‌ی شهرنو به روایت شیخ حسین انصاریان/ قسمت ۱
  • نفس مبارزه، شكوه در شكست و ذلت در پیروزی
  • (ویدیو) کتک‌خوردن بوکسور ایرانی از تماشاگران در روسیه
  • قهرمانی تاریخی اینتر در ایتالیا ؛ پیروزی افعی‌ها برابر رقیب سنتی
  • جنجال بوکسور ایرانی با لگد زدن به مجری زن + ویدئو | او مادام‌العمر محروم شد
  • جنجال بوکسور ایرانی مقیم روسیه با لگد زدن به مجری زن + ویدئو | او مادام‌العمر محروم شد
  • کتک‌خوردن بوکسور ایرانی از تماشاگران روسی/ علی هیبتی به طور مادام العمر محروم شد
  • (ویدئو) جنجال علی هیبتی بوکسور ایرانی مقیم روسیه با لگد زدن به باسن مجری زن؛ علی هیبتی کیست؟
  • صعود دو بوکسور ایرانی به فینال | صفری به مدال برنز رضایت داد
  • صعود دو بوکسور ایرانی به فینال/ صفری به مدال برنز رضایت داد