Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان امور اجتماعی وزارت کشور گفت: ۱۶۰۰ مددکار، روانشناس و مشاور برای ارائه خدمات سلامت روان به آسیب‌دیدگان حادثه سیل در مناطق سیل‌زده حضور دارند. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، تقی رستم‌وندی در حاشیه صد و پانزدهمین جلسه شورای اجتماعی وزارت کشور در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: جلسه امروز بدون حضور وزیر کشور برگزار شد و دلیل آن نیز حضور در مجلس برای پاسخگویی حادثه سیل اخیر بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: شورای اجتماعی امروز برگزار شد تا حادثه اخیر سیل را مورد بررسی قرار دهیم و نقاط قوت و نعمتی که بارش‌ها برای کشور داشت را بررسی کنیم و آسیب‌ها را نیز مجددا مورد بررسی قرار دهیم.

رستم‌وندی افزود: این حادثه موجب همبستگی ملی در کشور شد البته خسارت‌هایی را نیز به مردم، خانواده‌های آن‌ها و افراد نیز وارد کرد و موجب شد بعضی از افراد اموال و دارایی‌های خود را از دست بدهند و موجب آسیب‌های روانی و اجتماعی برای آ‌سیب‌دیدگان شد.

معاون وزیر و رئیس سازمان امور اجتماعی وزارت کشور گفت: در این خصوص وزارت بهداشت، کمیته امداد، بهزیستی، هلال‌احمر و اورژانس اجتماعی مداخله جدی کردند و از ابتدای بحران طبیعی تاکنون ۱۶۰۰ مددکار، مشاور و روانشناس را به خدمت گرفتند که در مناطق آسیب دیده خدمات درمانی ارائه می‌دهند.

وی گفت: در حال حاضر خوزستان بیشترین نیاز را برای ارائه خدمات روان‌پزشکی دارد که در ۱۰ شهر خوزستان به طور بسیار فعالی این روانشناسان حضور دارند.

رستم‌وندی ادامه داد: تاکنون ۳۵۰ تشکل نیز از ابتدای بحران در مناطق آسیب‌دیده حضور پیدا کردند و به صورت منسجم و با برنامه‌ریزی خدمات لازم را ارائه می‌دهند.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه با دستگاه‌هایی که قصور و کوتاهی در حادثه سیل داشتند چه اقدامی می‌شود، گفت: قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق آسیب دیده تشکیل شده است و کمیته‌های مختلفی از جمله کمیته برآورد خسارت، کمیته بازسازی و نوسازی و دیگر کمیته‌ها را تشکیل داده است.

معاون وزیر و رئیس سازمان امور اجتماعی وزارت کشور، گفت: در کمیته‌های مختلف موضوعات مربوط به حادثه سیل به مرور زمان بررسی می‌شود و تصمیمات لازم اتخاذ خواهد شد.

وی گفت: کمیته اجتماعی نیز طرح جامع بازتوانی و حفظ سلامت روان آسیب‌دیدگان را بررسی می‌کند و متاسفانه افراد و گروه‌هایی نیز می‌خواهند از آب گل‌آلود ماهی بگیرند و این حادثه را تبدیل به یک تنش اجتماعی کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مشاوره و روانشناس مناطق سیل زده شورای اجتماعی آسیب جدی سیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۲۰۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان دوره توانمند سازی معاونین و مربیان پرورشی مدارس سمپاد در قم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، اختتامیه دومین دوره آموزشی و توانمند سازی معاونین و مربیان پرورشی مدارس استعداد‌های درخشان کشور با حضور مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش، مدیرکل آموزش و پرورش و جمعی از کارشناسان و معلمان اداره کل اموزش و پرورش و مدارس استعداد‌های درخشان امروز در مجتمع یاوران مهدی جمکران قم برگزار شد.

در این دوره مربیان پرورشی از سراسر کشور به مدت سه روز با سر فصل‌های مهارت‌های پاسخگویی به شبهات در مدارس، طراحی برنامه‌های اردویی دانش آموزان، مدل تربیتی سمپاد و مشاوره آسیب‌های اجتماعی آشنا شدند.

تجلی نیا مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش در آیین اختتامیه این دورا با اشاره به نقش و جایگاه مهم امور تربیتی در مدرسه تصریح کرد: همه ارکان تعلیم و تربیت در مدرسه نقش تربیتی دارند و اداره این فرایند تربیتی در مدرسه به عنوان تنظیم گر فعالیت‌های پرورشی برعهده مدیر آموزشگاه است.

وی گفت: باور‌های اعتقادی مهم‌ترین عامل پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است که در راستای ارتقای آن باید گام برداشت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم هم ضمن گرامی داشت یاد و خاطر هزار شهید دانش آموز و ۱۰۰ شهید فرهنگی قم، پیروزی‌های اخیر جبهه‌ی مقاومت و حرکت مقتدرانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را مایه افتخار و عزت برشمرد و به معلمان یادآور شد که دانش آموزان مهم‌ترین سرمایه‌های کشور و جمهوری اسلامی ایران هستند که برای تعالی و پیشرفت کشور و رسیدن به آرمان‌های انقلاب اسلامی باید به بهترین شکل از این ظرفیت‌ها بهره برد.

رحیمی توانمند سازی معلمان در هدایت، آموزش و تربیت صحیح دانش اموزان به طور خاص دانش اموزان استعداد‌های درخشان را لازم برشمرد و افزود: دوره‌های آموزشی معلمان گام بسیار مهمی در به روز رسانی روش‌های آموزشی و تربیت نسل جدید برای پیشرفت کشور است.
در پایان این مراسم شرکت کنندگان در آزمون ضمن خدمت دوره آموزش و توانمند سازی معاونین و مربیان پرورشی مدارس استعداد‌های درخشان شرکت کردند.

دیگر خبرها

  • کارخانه مشاور عالی فنی رئیس فدراسیون والیبال و دبیر کمیته فنی شد
  • کاهش آسیب های اجتماعی با حضور در یادواره شهدا
  • کارخانه در فدراسیون والیبال پست گرفت
  • کارخانه مشاور عالی رئیس و دبیر کمیته فنی فدراسیون والیبال شد
  • مصطفی کارخانه مشاور عالی و دبیر کمیته فنی شد
  • پیام تبریک روز روانشناس ۱۴۰۳ + متن، عکس و استوری روز مشاور
  • باور‌های اعتقادی مهم‌ترین عامل پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است
  • پایان دوره توانمند سازی معاونین و مربیان پرورشی مدارس سمپاد در قم
  • رتقای سرانه مطالعه از مهم‌ترین راهکار‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • خدمات رایگان ۳۳۰۰ روانشناس در مراکز جامع سلامت