Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-24@01:38:50 GMT

۱۷ بهمن ۹۷ هشدارها در مورد سد کرخه را به وزیر نیرو دادم

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۲۰۴۴۱

۱۷ بهمن ۹۷ هشدارها در مورد سد کرخه را به وزیر نیرو دادم

حسنوند گفت: در تاریخ ۱۷ بهمن ۹۷ به وزیر نیرو در نامه ای اعلام کردم طبق گزارشات واصله وضعیت سد کرخه در شرایط خطرناکی است و اگر تمهیدات لازم اندیشیده نشود احتمال یک فاجعه ملی و منطقه ای قابل تصور است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، «فریدون حسنوند» در ادامه جلسه علنی امروز یکشنبه 25 فروردین که برای بررسی حادثه سیل با حضور مسئولان و وزرای مربوطه برگزار شد، گفت: سوال مهم این است که آیا وزارت نیرو و مسئولان و دست اندرکاران در جریان وقوع سیلاب و سیل رخ داده قرار گرفته بودند یا نه؟ آیا پیش بینی و پیشگیری قابل تحقق بود؟ آیا کاهش خسارت جزو دستور بوده است؟ 

 

رییس کمیسیون انرژی مجلس اظهار داشت: در تاریخ 17 بهمن یعنی دو ماه قبل از وقوع سیلاب مسئولان وزارت نیرو و سایر دست اندرکاران در این وزارتخانه را در جریان کار قرار دادیم و در این تاریخ نامه ای به وزیر نیرو نوشتم و اعلام کردم که با توجه به پیش بینی های انجام شده وضعیت سد کرخه در شرایط خطرناکی است و اگر تمهیداتی اندیشیده نشود احتمال یک فاجعه ملی و منطقه ای قابل تصور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: در این نامه اعلام کردم ورودی و خروجی سد کرخه با ید توس ط سازمان های مربوطه مورد بررسی قرار گیرد و در همان تاریخ به وزیر گفتم که وضعیت سد با ورودی 680 متر مکعب و خروجی 428 متر مکعب وضعیت خوبی نیست و اعلام شد که حتی با تراز بالاتر از 215 وضعیت شهر نگران کننده می شود.

 

حسنوند تصریح کرد: حتی در این نامه تاکید کردم که اگر ظرفیت خروجی کرخه برای 1500 متر مکعب در ثانیه مهیا نشود ممکن است با شرایط نگران کننده ای مواجه می شویم.

 

وی گفت: این نامه را به وزیر نیرو ارایه دادم و وزیر گفتند در این جلسه برگزار می کنند اما کوچک ترین اقدامی انجام نشد امروز بحث است که مقامات امنیتی به رییس جمهور نامه نوشتند و مبنی بر وقوع سیلاب ها و اتفاقات ناگوار به وی هشدارها را داده اند. رییس جمهور نیز به وزیر نیرو نامه را ارجاع داده است و وزیر نوشته اند اقدام می شود ولی اقدامی انجام نشده است.

 

رییس کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: خسارات وارد شده به استان های لرستان، خوزستان و گلستان باید مقصر را به دستگاه قضایی و ملت معرفی کنند، نمی شود با مماشات از این همه خسارات گذشت.

 

وی بیان کرد: در حضور رییس جمهوری اعلام کردم اگر تدبیر مدیریتی نشود سیلاب ما را مدیریت می کند و همین اتفاق نیز افتاد.

 

حسنوند تصریح کرد: سد سیمره ظرفیت ذخیره سازی تا یک میلیارد متر مکعب را نیز داشت اما آقای چیت چیان اجازه این کار را ندادند و یک میلیارد متر مکعب آب به سمت کرخه روانه شد، هم خوزستان و هم لرستان نابود شد.

 

وی با انتقاد از تعطیل شدن سد بختیاری تصریح کرد: تمامی این پروژه ها ردیف ملی داشتند و مصوبه مجلس و دولت اند. ملت باید بدانند و مقصر مشخص است ولی عزم استیضاح و محاکمه می خواهد./

پایان پیام/33

منبع: شبستان

کلیدواژه: سی و ششمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم مسابقات قرآن سیل سپاه پاسداران خسارت سیل سی و ششمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم نماز جمعه سپاه قرآن کریم سیل خوزستان سد کرخه خسارت سیل سیل مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۲۰۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار وزیر نیرو نسبت به وقوع سیل در هفته جاری

وزیر نیرو گفت: با توجه به پیش‌بینی بارش‌های شدید در برخی مناطق کشور طی هفته جاری تمهیدات لازم جهت جلوگیری از بروز خسارات سیل مورد توجه جدی قرار گیرد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، علی‌اکبر محرابیان، وزیر نیرو در نشست مدیران ارشد صنعت آب کشور گفت: خوشبختانه سیل حادث شده روزهای گذشته در مناطق جنوب و جنوب شرقی کشور با پیش‌بینی‌های دقیق و اطلاع‌رسانی‌های به موقع، کمترین خسارات را به همراه داشت.

وزیر نیرو اهمیت پیش‌بینی‌های دقیق و به موقع شرایط جوی بر کاهش خسارات احتمالی، را مورد تاکید قرار داد و گفت: در صورت عدم مدیریت به موقع منابع سدها در بارش‌های سیل‌آسای هفته گذشته و عدم صدور اخطارها و هشدارهای لازم، بارش‌های رخ داده با وقوع سیل بزرگی همراه می‌شد که ظرفیت ایجاد خسارات جانی و مالی گسترده را داشت.

وزیر نیرو در ادامه تاکید کرد: ارائه خدمات آب و برق در شرایط ایجاد شده به خوبی تحت مدیریت و کنترل درآمد و پایش لحظه‌ای و مدیریت شرایط باید همواره مدنظر قرار گیرد تا مشکلی رخ ندهد.

وی با بیان اینکه بارش‌های خوبی در روزهای گذشته در نقاط مختلف کشور به ثبت رسید، افزود: بر این اساس پنج تا 6 سد کشور سرریز شد؛ این در شرایطی است که کمترین خسارت‌های مالی و جانی در این زمینه رخ داد.

محرابیان در ادامه به پیش‌بینی بارش‌های شدید در دیگر نقاط کشور از جمله استان های کرمان و یزد در هفته جاری اشاره کرد و اتخاذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارات احتمالی را مورد تاکید قرار داد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • با سفر رئیس‌جمهور به سریلانکا طرح چندمنظوره سد و نیروگاهی افتتاح می‌شود
  • تغییر وضعیت منطقه قبل و بعد از حمله تنبیهی ایران به صهیونیست‌ها
  • وضعیت منطقه بعد از تنبیه رژیم صهیونیستی تغییر کرده است
  • پیگیری تبدیل وضعیت نیرو‌های ایثارگر در شرکت آبفای استان یزد
  • اخذ مجوز جذب یک هزار نخبه علمی توسط وزارت نیرو
  • درخواست رییس نظام پزشکی از داروسازان
  • هشدار وزیر نیرو نسبت به وقوع سیل در هفته جاری
  • نامه به «صحرایی» درباره وضعیت معیشتی نیروهای خدماتی مدارس
  • عدم تبدیل وضعیت نیرو‌های شرکتی در برخی از بانک‌های دولتی
  • نامه به «صحرایی» درباره وضعیت معیشتی نیروهای خدماتی مدارس