Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@15:34:50 GMT

ورزش ری در سالی که گذشت

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۲۰۵۶۳

ورزش ری در سالی که گذشت

شهرری- ایرنا- شهرستان ری در سال 1397 شاهد اتفاقات تلخ و شیرین در رشته های مختلف ورزشی بود و کارنامه قابل قبولی را در ورزش به خصوص عرصه کشتی، تکواندو و رشته های رزمی به جا گذاشت، هر چند کارشناسان معتقدند ظرفیت این خطه از جنوب پایتخت بیش از این است.

به گزارش ایرنا، میزبانی چندین دوره مسابقات ورزشی استانی، کشوری و کسب چندین مدال رنگارنگ در رشته‌های مختلف ورزشی در بخش آقایان وخانم‌ها ازجمله موفقیت‌های ورزشی این شهرستان در سال گذشته بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ورزش این خطه از جنوب پایتخت طی سال گذشته در رشته‌هایی همچون کشتی و ورزش های رزمی خوش درخشید، اما در حوزه‌هایی از ورزش هم درخشان ظاهر نشدند و رشته هایی همچون شنا، کوهنوری، دوچرخه سواری، دو و میدانی، والیبال، بسکتبال و فوتبال همچنان مغفول مانده و شهری که به تنهایی پنج مدال از 15 مدال المپیک کشور را کسب کرده و به شهر طلایی کشور در المپیک مشهور است در خیلی از رشته ها عملکرد خوبی نداشته است و انتظار می رود امسال گام های بزرگ تری برای رفع آنها و ثبت افتخارات بیشتر و پررنگ تر از سوی نهادهای مسئول برداشته شود.

** قهرمان شهرری در مسابقات کاراته بودوکای کشور
این مسابقات اسفند 97 با شرکت 350 کاراته کا در رده های سنی نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در سالن طالقانی شهرری برگزار شد.
این رقابت ها ️با حضور 14 تیم از استان های تهران، البرز، آذربایجان غربی و شرقی، کرمان، خراسان رضوی، خوزستان، ایلام، گیلان، اصفهان، فارس، لرستان و قم به مدت یک روز در شهرری برگزار شد.
تیم ری با 20 طلا، 23 نقره و 23 برنز در مجموع عنوان نخست را کسب کرد و تیم کاراته خراسان رضوی و کرمان هم در جایگاه دوم و سوم ایستادند.

** کشتی گیر شهرری به تیم ملی ساحلی راه یافت
رقابت های انتخابی تیم ملی کشتی ساحلی بزرگسالان با حضور 43 کشتی گیر با قالب 12 تیم اسفندماه به مدت یک روز در زمین شهدای نفت آبادان برگزار شد.
این مسابقات در چهار وزن 70، 80، 90 و مثبت 90 کیلوگرم برگزار شد و 'کمیل نورمحمدی' کشتی گیر اهل شهرری ضمن کسب مقام سوم این رقابت ها برای شرکت در رقابت‌های گزینشی کشتی ساحلی اردیبهشت ماه 98 در پرتغال به تیم ملی راه یافت.
'علی شاه ملکی' و 'میلاد مهدی زاده' دیگر کشتی گیران اعزامی از شهرری به این رقابت ها بودند که از کسب مدال بازماندند.

** درخشش بانوان کاراته کار شهرری در لیگ جهانی
'مهسا افسانه'، 'پریسا رحمانی' و 'مائده نصیری' سه ملی پوش کاراته شهرری موفق به کسب مقام نایب قهرمانی کاتای تیمی بانوان در لیگ جهانی کشور امارات شدند.
مرحله دوم لیگ جهانی کاراته سال 2019 که با حضور 837 کاراته کا از 86 کشور جهان به میزبانی امارات و در دوبی آغاز شد.
تیم کشورمان ابتدا در گروه یک با تیم های کرواسی، روسیه، اسلواکی، الجزایر و استرالیا همگروه بود که موفق شد به عنوان تیم اول به دور دوم صعود کند.
در دور دوم هم با تیم های کرواسی، روسیه و استرالیا مبارزه کرد و به عنوان تیم اول به فینال راه یافت و در دیدار فینال مغلوب ایتالیا شد که بانوان کاراته کار ری در این مسابقات خوش درخشیدند.

** قهرمانی کهریزک در مسابقات کشتی نونهالان استان تهران
مسابقات کشتی خردسالان و نونهالان جام شهدای کهریزک به مدت 2 روز با حضور 286 کشتی گیر درقالب هفت تیم دررده سنی نونهال و خردسال در دو بخش فرنگی و آزاد در سالن شهید درختی کهریزک برگزار شد.
تیم‌های کهریزک، باقر شهر و شهریار در رده سنی خردسالان و تیم‌های کهریزک، شهرری و شهریار در رده سنی نونهالان عنوان‌های اول تا سوم را کسب کردند.

** دعوت بانوی تکواندوکار شهرری به اردوی تیم ملی
مسابقات ورود به اردوی تیم ‌ملی تکواندو بانوان کشور از روز چهارشنبه (28 آذرماه) به مدت سه روز در فدراسیون تکواندو برگزار و 18 هوگوپوش به اردوی تیم ملی راه پیدا کردند.
شهربانو دامغانی نژاد تکواندوکار اهل ری در وزن مثبت ٧٣ کیلوگرم بزرگسالان در این مسابقات موفق شد مقام قهرمانی را از آن خود کند و به اردوی تیم ملی دعوت شود.
تکواندوکاران به منظور حضور در مسابقات قهرمانی 2019 جهان در کشور انگلیس به اردوی تیم ‌ملی جوانان و بزرگسالان دعوت شدند.
بیست و چهارمین دوره مسابقات قهرمانی جهان 25 تا 29 اردیبهشت‌ ماه سالجاری به میزبانی منچستر انگلیس برگزار می‌شود.

** درخشش کشتی گیر باقرشهری در رقابت‌های باشگاه های جهان
پنجمین دوره رقابت‌های کشتی فرنگی جام باشگاه های جهان به مدت 2 روز با حضور 6 تیم خارجی ترکیه، روسیه، گرجستان، اوکراین، صربستان، قرقیزستان و تیم های بیمه رازی اردبیل، سینا صنعت ایذه و شهدای مدافع حرم اردبیل در سالن 6هزار نفری رضا زاده شهر اردبیل برگزار شد.
'پژمان پشتام' در وزن 77 کیلوگرم دیدار رده بندی توانست با نتیجه 6 بر چهار دمیتری پتایکین از روسیه را شکست دهد و مدال طلای دیدار فینال را کسب کند.

** قهرمانی باقرشهر در مسابقات تکواندوی نونهالان وخردسالان استان تهران
رقابت‌های تکواندوی خردسالان و نونهالان استان تهران آبانماه با شرکت 180 تکواندوکار در قالب 9 تیم در 4 وزن از شهرها و مناطق مختلف استان تهران در سالن غدیر باقر شهر برگزار شد.
تیم باقرشهر در پایان این مسابقات با چهار مدال طلا قهرمان شد.

** درخشش بانوان کاراته کار باقرشهری در مسابقات کشوری
'آتنا و سوگند عیاری' 2 خواهر باقرشهری در مسابقات کاتا و کومیته قهرمانی کشور با کسب مدال‌های رنگارنگ خوش درخشیدند.
این دوره از رقابت ها کشوری کاراته بانوان تابستان سال گذشته به مدت 2 روز با حضور 500 ورزشکار زن در قالب 16 تیم از استان های مختلف کشور در شهرک اندیشه شهریار برگزار شد.
آتنا عیاری 2 مدال نقره در سبک‌های کاتا و کومیته و سوگند عیاری نیز مدال برنز سبک کومیته این دوره از مسابقات را کسب کند.

** کسب مدال نقره بانوی تکواندوکار ری در مسابقات جام فجر
شهربانو دامغانی نژاد تکواندوکار پر افتخار و شایسته شهرری در مسابقات بین المللی جام فجر به مدال نقره دست یافت.
دهمین دوره مسابقات بین‌المللی تکواندوی در گروه زنان جام فجر با حضور تیم‌هایی از کشورهای ایران (2 تیم)، افغانستان (2 تیم)، پاکستان، آذربایجان، هند، روسیه و سوریه برگزار شد.
این مسابقات به مدت 2 روز به میزبانی هیات تکواندوی البرز و در سالن انقلاب شهر کرج برگزار شد. شهربانو دامغانی نژاد ورزشکار ارزنده شهرری توانست مقام دوم وزن مثبت 73 کیلوگرم را از آن خود کند.

** فرنگی کاران ری به اردوی تیم ملی کشتی راه یافتند
'مهدی فلاح' و 'پژمان پشتام' از فرنگی کاران این شهرستان با درخشش در مرحله اول مسابقات انتخابی تیم ملی به مرحله دوم این مسابقات راه یافتند.
این دوره از رقابت‌ها در سالن شهدای هفتم تیر برگزار و 'مهدی فلاح 'در وزن 87 کیلو گرم و 'پژمان پشتام' در 77 کیلو گرم عنوان اول وسوم را کسب کردند.
نفرات برتر این رقابت ها جواز حضور در مرحله دوم انتخابی تیم های ملی را که اواخر اردیبهشت ماهسالجاری برگزار می شود را به دست آوردند.

** شهر ری میزبان مسابقات رزمی استان تهران
نخستین دوره مسابقات رزمی «کیک جیتسو و کیک بوکسینگ» استان به مناسبت دهه فجر در مجموعه طالقانی به مدت یک روز با شرکت 200 ورزشکار مرد برگزار که نفرات برتر این رویداد در قالب تیم تهران در رقابت‌های کشوری معرفی خواهند شد.
همچنین مسابقات عشایری چوب کشی در روستای قمی آباد بخش قلعه نو و مسابقات قهرمانی هندبال مردان کشور در مجموعه فدک باقر شهر به مناسبت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی در شهرستان ری برگزار شد.

** برگزاری مسابقات مچ‌ اندازی قهرمانی استان تهران
مسابقات مچ اندازی قهرمانی استان تهران با شرکت 100 ورزشکار در قالب تیم‌هایی از شهرستان های تهران، ورامین، شهرری، تهران، فیروزکوه، دماوند، شهرقدس، رباط کریم و اسلامشهر برگزار شد.
این مسابقات در سه رده سنی جوانان، امید و بزرگسالان در وزنهای 65، 95، 63 کیلو گرم در رده چپ دست به مدت یک روز در شهرری برگزار شد.

** برگزاری مسابقات چند جانبه کاراته در شهرری
این رقابت‌ها با حضور 300 کاراته کا در بخش بانوان و یکهزار و 600 کاراته کا در بخش آقایان به مدت 2 روز در شهرری برگزار شد.
این دوره از مسابقات با شرکت 35 تیم از استان‌های تهران، خراسان رضوی، زنجان، مازندران و قم در پنج رده سنی خردسالان، نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در شهرری برگزار شد.
در پایان این رقابت‌ها، تیم استان تهران در بخش آقایان با 44 مدال طلا، 23 نقره و 60 برنز و در بخش بانوان با کسب 5 مدال طلا، 10 نقره و 20 برنز به مقام قهرمانی دست یافت و تیم‌های زنجان و مازندران نیز به ترتیب در جایگاه دوم و سوم قرار گرفتند.

** برگزاری مسابقات کشوری سبک آزاد کاراته
مسابقات سبک های آزاد کاراته قهرمانی کشور مهرماه سال گذشته با حضور 25 تیم از سایر استانها در شهرری برگزار شد و تیم کاراته تهران بر سکوی قهرمانی ایستاد.
این دوره از رقابت‌ها با حضور 160 کاراته کا از 25 استان کشور به مدت یک روز در سالن طالقانی شهرری برگزار شد.
تیم تهران با 2 مدال طلا، 3 نقره و یک برنز بر سکوی قهرمانی ایستاد و تیم لرستان با یک مدال طلا و یک برنز دوم و تیم قم نیز با 2 مدال برنز مقاوم سوم را کسب کرد.

** برگزاری مسابقات هندبال جوانان منطقه شمال کشور
این رقابت‌ها با شرکت هشت تیم به مدت پنج روز در سالن فدک باقر شهر شهرستان ری برگزار شد که در طی برگزاری پنج روزه این رقابت‌ها 16 بازی برگزار شد.
در روز پایانی این رقابت‌ها تیم تهران با نتیجه 25 بر 22 با غلبه بر کرمانشاه قهرمان مسابقات هندبال جوانان کشور شد در دیدار رده بندی نیز تیم قزوین 30 بر 22 سنندج را شکست داد.
این رقابت‌ها با حضور هشت تیم کرمانشاه، سنندج، قزوین، تهران، گرمسار، تبریز، قم و ارومیه با حضور 160 بازیکن برگزار شد.

** انتصاب سرپرست اداره ورزش ری
مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران در بهمن ماه 97 طی حکمی « مهدی صداقت » را به عنوان سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان ری منصوب کرد.
مهدی صداقت به عنوان سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان ری منصوب و از زحمات چهار ساله مجتبی جانعلی تقدیر شد.

** برگزاری پنجاه و یکمین سالگرد درگذشت جهان پهلوان
این مراسم صبح دوشنبه 17 دی ماه سال 97 با حضور رئیس کمیته ملی المپیک، مسئولان شهرستان ری و انبوهی از ورزشکاران و علاقه مندان به این اسطوره در ابن بابویه شهرری برگزار شد.
برگزاری این مراسم همانند سال‌های گذشته با حضور گسترده علاقه‌مندان به این قهرمان نامدار ایران و شماری از مسئولان بخش های مختلف همراه بود.
غلامرضا تختی 5 شهریور 1309 در محله خانی آباد تهران متولد شد و در 17 دی ماه 1346 درگذشت و در آرامگاه ابن بابویه شهرری آرام گرفت.

** راه اندازی پایگاه قهرمانی جودو
پایگاه قهرمانی جودو با اعتبار یک میلیارد ریال و با هدف استعداد یابی رشته ورزشی جودو در شهرری راه اندازی شد و با حمایت مسئولان به رغم کمبود امکانات شاهد شکوفایی استعدادها باشیم.
هم اکنون پایگاه رشته جودو در شهرری راه اندازی شده است و پایگاه رشته‌های المپیکی تکواندو و کشتی در اولویت قرار دارد.

** احداث سالن ورزشی چند منظوره در کهریزک و 9 خانه ورزش روستایی
سالن ورزشی چند منظوره در کهریزک سالن در زمینی به مساحت یک هزار و 694 متر مربع و با اعتبار 14 میلیارد ریال از محل اعتبارات ارزش افزوده در دهه فجر 97 به بهره برداری رسید.
این طرح شامل یک هزار و 38 متر مربع سالن ورزشی، 604 متر مربع ساختمان اداری و سالن کارآفرینی و 360 متر مربع نیز محوطه حیاط است.
سالن ورزشی شهید حیدری زاده روستای درسن آباد کهریزک برای ورزش های فوتبال سالنی، هندبال، بسکتبال، کشتی، بدنسازی و والیبال طراحی شده است.
همچنین 9 خانه ورزش روستایی نیز در نیمه نخست سال گذشته با همکاری دهیاری‌ها و فدراسیون بومی و محلی در روستاهای این شهرستان به بهره برداری رسید.

** کشت اولین زمین چمن با روش لیزری
زمین چمن ورزشگاه شهید مدرس شهرری برای اولین بار به روش لیزری با همکاری شهرداری منطقه 20 تهران با آبیاری هوشمند و افزایش قدرت پاخوری در شهرری کشت شد.
زمین چمن ورزشگاه شهید مدرس با مساحت بیش از هشت هزار و 500 مترمربع یکی از مهمترین فضاهای باز ورزشی شهرری به شمار می ‌رود.
در روش لیزری؛ بستر سازی و کاشت بذر با استفاده از روش های نوین و گریدر لیزری انجام می شود که افزایش اکسیژن در محیط ریشه، سرعت بازسازی، باززایی و بهبود کیفیت چمن از مزایای این روش است.

** ایجاد دومین خیابان ورزش در شهرری
ایجاد دومین خیابان ورزش با محوریت بازی‌های بومی - محلی در بلوار مدرس این شهر از دیگر رخدادهای ورزشی سال 97 به شمار می‌رود.
بلوار مدرس شهرری با وسایل ورزشی طناب کشی، هفت سنگ، وسطی، فوتبال دستی، تنیس روی میز، بدمینتون، بسکتبال، والیبال و شطرنج تجهیز شده تا شهروندان استفاده لازم را انجام دهند.

گزارش از: سعید کاظم خواه
1970/6003

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورزش سال 1397 شهرستان ري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۲۰۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نایب قهرمانی ساحلی‌بازان در تور آزاد سامیلا

تیم ملی والیبال ساحلی ایران عنوان نایب قهرمانی تور آزاد آسیایی سامیلا را به دست آورد تا والیبال ایران سومین مدال سال ۱۴۰۳ خود را کسب کند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مرحله ‌نهایی مسابقات والیبال ساحلی تور آزاد سامیلا تایلند، امروز (سه‌شنبه 28 فروردین) با دو دیدار رده‌بندی و فینال پیگیری شد.

تیم‌ ملی والیبال ساحلی ایران یک (عباس پورعسگری/علیرضا آقاجانی) که برای رسیدن به دیدار فینال شش پیروزی برابر هند، مالدیو، قطر، اندونزی، ژاپن و تایلند به دست آورده بود، در آخرین مسابقه خود در این رقابت‌ها به مصاف استرالیا دو (Burnett/Pearse) رفت.

پورعسگری و آقاجانی در این دیدار با نتایج 21 بر 17 و 21 بر 18 مغلوب حریف قدرتمند خود شدند تا به مقام نایب قهرمانی و مدال نقره اکتفا کنند.

والیبال ایران سال 1403 را با عنوان نائب قهرمانی تیم ملی والیبال برفی در مسابقات آسیایی چین آغاز کرد، در ادامه تیم ملی یک ساحلی ایران در تور نووالی موفق به کسب مقام قهرمانی و مدال طلا شد و این تیم امروز در سامیلا به عنوان نایب قهرمانی دست یافت تا در مجموع از زمانی که میلاد تقوی رئیس فدراسیون والیبال شده است، در مدت یک ماه سه مدال برای والیبال ایران ضرب شده باشد.

تیم ملی والیبال ساحلی ایران دو (عبدالحامد میرزاعلی/ابوالحسن خاکی زاده) نیز در این رقابت‌ها حضور داشت که در مرحله مقدماتی دو برد و یک شکست به دست آورد و به عنوان تیم دوم گروه راهی مرحله حذفی شد.

میرزاعلی و خاکی زاده در مرحله نخست حذفی به مصاف استرالیا یک رفت و دو بر صفر با امتیاز مشابه 21 بر 18 مغلوب حریف قدرتمند خود شد و از گردونه رقابت‌ها کنار رفت.

رحمان رئوفی به عنوان سرمربی، آرش رامسری (مربی) و غلامرضا بحریه (سرپرست) ملی‌پوشان کشورمان را در این رقابت‌ها همراهی می‌کنند. حسن بازدرهوا نیز به عنوان داور در این رقابت‌ها چندین قضاوت داشت.

تیم‌های تایلند یک و نیوزیلند یک نیز در مسابقه رده‌بندی تور آزاد آسیایی سامیلا به مصاف یکدیگر رفتند که نماینده نیوزیلند دو بر یک حریف خود را شکست داد و به مقام سومی و مدال برنز این رقابت‌ها دست یافت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مرادخانی: اسکیت هنری جای پیشرفت دارد/ آرزویم حضور روی سکوی قهرمانی جهان است
  • کاراته کار قمی به مدال نقره رقابت‌های قهرمانی کشور رسید
  • پیام تبریک وزیر ورزش پس از قهرمانی ایران در رقابت‌های کشتی فرنگی آسیا
  • ساحلی بازان ایران نایب قهرمان شدند
  • والیبال ساحلی ایران نایب قهرمان شد
  • والیبال ساحلی‌ ایران در تایلند نایب قهرمان شد
  • نایب قهرمانی تیم ملی والیبال ساحلی ایران در تور آزاد سامیلا
  • یک ماه و سومین مدال: این والیبال است
  • نایب قهرمانی ساحلی‌بازان در تور آزاد سامیلا
  • کشتی‌گیران ایران در روز دوم مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی آسیا قرقیزستان