Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی در مراسم اختتامیه سومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم طلاب علوم دینی که در مدرسه علمیه امام کاظم (ع) قم برگزار شد، قرآن کریم را عامل هدایت بشریت توصیف کرد و گفت: مسابقات بین‌المللی قرآن کریم مقدمه‌ای برای عمل به قرآن و این مسابقات یکی از کارهای ارزشمند به شمار می‌آیند که قاریان و حافظان از کشورهای مختلف در این جشنواره شرکت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: برگزاری این مسابقات یک افتخار برای سازمان اوقاف است و از مشارکت پرشور و فعال طلاب در این مسابقات تشکر می کنیم.

 

وی با اشاره به حضور طلاب در مناطق سیل زده تصریح کرد: حرکت جهادی طلاب را از نزدیک دیدم، اگر کسی می‌خواهد عمل به قرآن کند همین حرکت‌های جهادی است که طلاب شروع کرده‌اند و در دستگیری از خیرات از همدیگر سبقت می‌گیرند. الحمدالله انقلاب اسلامی چنین افرادی را تربیت کرده که عمل به قرآن می‌کنند.

 

خاموشی اظهار داشت: مسابقات بین المللی قرآن کریم با حضور شرکت کنندگان بیش از 80 کشور برگزار شد و این یک افتخار بزرگ برای ایران اسلامی به شمار می آید.

 

وی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه باید 10 میلیون حافظ در کشور تربیت شود، گفت: هم اکنون نزدیک به 3 میلیون حافظ در مسابقات قرآن کریم شرکت کرده که نشان دهندگی رشد و بالندگی مردم و فرمان پذیری از رهبر معظم انقلاب است.

 

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه بر لزوم پیشگامی حوزه های علمیه در حفظ کل قرآن کریم تأکید کرد و خاطرنشان ساخت تصریح کرد: حفظ قرآن از سوی طلاب بسیار مهم است، وقتی طلبه عزیز قرآن را حفظ کند، قرآن با گوشت و پوست آن ها عجین می شود.

 

وی در بخش پایانی سخنان خود خواستار تمدن و فرهنگ سازی شد و گفت: مسابقات رشد کیفی بسیار خوبی داشته است، بنابراین باید به مباحث مفاهیم قرآن کریم نیز پرداخت چرا که خواسته رهبری نیز در این بخش است که امیدواریم متسابقین در سال آینده به این موضوع بیشتر توجه کرده باشند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اوقاف و امور خیریه ایران اسلامی پوست قرآن قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۲۰۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل رهبر معظم انقلاب از پخش برنامه رمضانی تلاوت قاریان نوجوان از شبکه قرآن

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی از پخش تلاوت ترتیل روزانه یک جز از قرآن کریم توسط قاریان نوجوان شهر مقدس قم، از شبکه قرآن و معارف سیما تجلیل و قدردانی کردند.

مقام معظم رهبری ضمن تقدیر از برگزار کنندگان این جلسه قرآنی، آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها و شبکه قرآن و معارف سیما و با تحسین از این نوجوانان عزیز علاقمند به قرآن کریم فرمودند: 

«مکرراً این برنامه را از رسانه ملی دیده‌ام. برگزاری آن، اقدامی عالی است. من جداً از این جلسه‌ی قرآنی لذت می‌برم و خیلی اوقات دلم نمی‌آید که برخیزم و بروم.»

برنامه تلاوت روزانه یک جزء از قرآن کریم با حضور بیش از ۲۰۰ دانش‌آموز از مدارس متوسطه اول شهر مقدس قم در حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله علیها ضبط و در ماه مبارک رمضان پخش و هم اکنون نیز بعد از برنامه اذانگاهی ظهر هر روز از شبکه قرآن و معارف سیما رسانه پخش می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون

دیگر خبرها

  • تجلیل رهبر معظم انقلاب از پخش برنامه تلاوت قاریان نوجوان از شبکه قرآن
  • قاری و حافظ قرآن اعزامی به مسابقات مالزی تعیین شدند
  • برگزاری محفل انس با قرآن کریم در منزل شهیدان خلیل سلیمی و محمدباقر سلیمی + تصاویر
  • تجلیل رهبر معظم انقلاب از پخش برنامه رمضانی تلاوت قاریان نوجوان از شبکه قرآن
  • حمیدرضا نصیری و محمدرضا زاهدی نمایندگان ایران در مسابقات قرآن مالزی
  • قرآن کریم؛ در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های جهان
  • دمیدن روح در دنیای امروز با تمدن نوین اسلامی
  • تمدن اسلامی به همه مردم دنیا خدمت خواهد کرد
  • برگزاری مرحله مقدماتی پانزدهمین و بیست و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم، نهج‌البلاغه و اذان ویژه مجموعه منطقه دو عملیات انتقال گاز ایران
  • اعزام ۲ نماینده از ایران به مسابقات قرآن مالزی