Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-19@11:02:45 GMT

کاهش ۱۰۰ درصدی مرگ ناشی از تصادف در شیراز

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۲۱۰۱۶

کاهش ۱۰۰ درصدی مرگ ناشی از تصادف در شیراز

‌معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز گفت: نوروز امسال در مقایسه با نوروز سال گذشته شاهد کاهش ۱۰۰ درصدی فوتی ناشی از حوادث رانندگی در شیراز بودیم.

مجتبی زوربخش یکشنبه ۲۵ فروردین در جمع خبرنگاران گفت: نوروز سال گذشته هشت نفر براثر تصادفات رانندگی در شیراز فوت کردند اما این عدد امسال به صفر رسید.

او تمهیدات ترافیکی شامل نظارت تصویری، کنترل سرعت، ایمن سازی و اصلاح هندسی معابر را در این آمار دخیل دانست و گفت: در آمار فوتی ناشی از حوادث رانندگی طی سال ۹۷ در مقایسه با سال ۹۶ شاهد کاهش ۲۵ درصدی بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زوربخش گفت: سال ۹۷ تعداد ۱۴۴ نفر براثر حوادث رانندگی در شیراز فوت کردند حال آنکه این آمار در سال ۹۶ حدود ۱۹۱ نفر بوده است.

او کاهش ۲۵ درصدی فوتی ناشی از تصادفات رانندگی طی یکسال را نشان دهنده اثرگذاری اقدامات اجرایی شده و تعامل مثبت شهرداری شیراز و پلیس راهور دانست و گفت: سال گذشته ۱۷۰ نقطه حادثه خیز شهری در شیراز با همکاری پلیس راهور شناسایی و رفع خطر شد.

زوربخش تجهیز ۱۳ دستگاه خودرو سیار پلیس به دوربین نظارت تصویری را از دیگر اقدامات مؤثر این حوزه در کاهش سوانح رانندگی عنوان و اضافه کرد: توسعه مرکز کنترل ترافیک و توسعه دوربین‌های نظارت تصویری و کنترل سرعت در نقاط مختلف شیراز، بویژه کمربندی از مهمترین اقدامات در حوزه هوشمند سازی معابر و کاهش تصادفات شهری بوده است.

او با قدردانی از همکاری مردم، پلیس راهور و شهرداری‌های مناطق ۱۱ گانه در یکسال گذشته و نوروز ۹۸، گفت: در یکسال اخیر با اقدامات مناسب آموزشی در حوزه فرهنگ ترافیک، شاهد تفاوت‌های محسوسی هم به لحاظ رفتارهای ترافیکی عابران پیاده و هم به لحاظ رعایت قوانین رانندگی از سوی رانندگان بودیم. این اقدامات در کاهش سوانح بسیار اثرگذار بوده است./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۲۱۰۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۳۵ دردصدی سرقت در شهرستان ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، سرهنگ محمد توحیدی   در نشست خبری، با اشاره به کاهش آمار سرقت و جرایم خشن در شهرستان افزود: در سال گذشته شاهد کاهش ۳۲ درصدی سرقت از منزل، کاهش ۵۰ درصدی جیب بُری و کاهش ۵۰ درصدی کیف قاپی در شهرستان بودیم.

وی افزود: در سال گذشته بیش از ۳۲ هزار فقره پرونده در شهرستان تشکیل شد که از این تعداد، ۱۲۷۰۰ منجر به سازش شده است.

سرهنگ توحیدی خاطرنشان کرد: در سال گذشته بیش از ۲۶۶ هزار تماس با ۱۱۰ شهرستان، انجام شده که از این تعداد بیش از ۱۴۸ هزار مورد عملیاتی شد.

فرمامده انتظامی شهرستان ارومیه، امنیت را مؤلفه بسیار مهمی در جامعه دانست و گفت: احساس امنیت توسط مردم بسیار مهمتر از خود امنیت است.

وی با اشاره به نقش رسانه در خنثی سازی عملیات دشمن افزود: دشمن در فضای مجازی و رسانه ای با تولید محتواهای متنوع بدنبال تشویش اذهان عمومی جامعه است که اصحاب رسانه با انعکاس درست و به موقع اخبار در آگاه سازی جامعه و ایجاد آرامش می‌توانند بسیار اثر گذار باشند.

 

 

دیگر خبرها

  • ارایه خدمات مناسب به مسافران نوروزی و کاهش ۴۴ درصدی تصادفات شهر تهران
  • کاهش ۳۵ درصدی سرقت در شهرستان ارومیه
  • کاهش ۳۵ دردصدی سرقت در شهرستان ارومیه
  • کاهش بیش از ۳۰ درصدی سرقت در ایام نوروز در قزوین
  • افزایش ۹ درصدی دستگیری؛ کاهش ۲۲ درصدی سرقت
  • کاهش ۲۲ درصدی سرقت در نوروز امسال
  • افزایش ۳۲درصدی مجموع کشفیات پلیس در نوروز
  • مجموع کشفیات پلیس در نوروز ۳۲ درصد افزایش یافته است
  • کسب رتبه اول مهاباد دراستان به لحاظ کاهش تصادفات درون شهری منجر به فوت
  • تصویب لایحه تخفیف عوارض ۳۲ درصدی شهرداری به شهروندان شیرازی