Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@22:06:32 GMT

پاکسازی ۹۰ درصدی شهرهای پلدختر و معمولان از گل ولای

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۲۱۱۲۱

پاکسازی ۹۰ درصدی شهرهای پلدختر و معمولان از گل ولای

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان، با اشاره به اینکه ۶ هزار و ۵۱۲ واحد مسکونی در شهر پلدختر بر اثر سیل خسارت دیده است، گفت: امداد رسانی و پاکسازی فضای شهر اولویت برنامه ها در مناطق سیل زده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، «احمد مرادپور»، امروز(25 فروردین) در جمع خبرنگاران، افزود: امداد رسانی به سیل زدگان و پاکسازی فضای شهری، روستایی و منازل مردم از گل و لای مهم ترین رویکرد برنامه ها در مناطق سیل زده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون امور عمرانی استانداری لرستان، افزود: تاکنون بالغ بر 90 درصد از شهرهای پلدختر و معمولان از گل و لای پاکسازی شده است.

 

وی اظهار داشت:  عملیات پاکسازی دو شهر پلدختر و معمولان ظرف دو روز آینده به طور کامل تمام خواهد شد.

 

مرادپور، تصریح کرد: در پی عملیات ویژه گاز همه مناطق سیل زده استان لرستان، گاز تعداد 167 روستای سیل زده استان لرستان وصل شده است.

 

وی با بیان اینکه 6 هزار و 512 واحد مسکونی شهر پلدختر بر اثر سیل دچار خسارت شده اند، افزود: از این تعداد واحد مسکونی 394 واحد مسکونی تخریبی شناسایی شده و 2 هزار و 518 واحد نیز دچار آسیب جزیی و کلی شده اند.

 

مرادپور، افزود: همچنین سه هزار و 600 واحد مسکونی در پی آب گرفتگی تخریب و قابل استفاده نیستند.

 

وی خاطرنشان کرد: عملیات ساخت و ساز واحد های مسکونی مناطق سیل زده است، پس از آوار برداری و لایروبی و با جانمایی مناسب آغاز خواهد شد.

 

مرادپور، با بیان اینکه برخی واحد های مسکونی نیاز به تعمییر دارند، گفت: استحکام سازه ای و قابلیت تعمیر و استفاده مجدد این واحدها باید توسط هیئتی متشکل از کارشناس دفتر فنی استانداری، شهرداری، نظام مهندسی، راه و شهرسازی و بنیاد مسکن انجام شود.


معاون امور عمرانی استانداری لرستان، اظهار کرد: 819 روستای استان لرستان در اثر سیل  خسارت های زیادی دیده اند و برخی به صورت کامل تخریب شده اند.

 

وی با اشاره به وضعیت راه های ارتباطی، بیان کرد: هم اکنون راه ارتباطی 116 روستا، برق 69 روستا و آب آشامیدنی  پنج روستا در استان لرستان قطع است.

 

مرادپور، از تهیه و انتقال 10 دستگاه پل فلزی با دهنه 40 متری به استان لرستان خبرداد و گفت: با نصب این پل های موقا مشکل ارتباطی عمده روستاهای سیل زده استان مرتفع خواهد شد.

پایان پیام/599

منبع: شبستان

کلیدواژه: خسارت سیل سی و ششمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم سیل مسابقات قرآن سپاه پاسداران خبرگزاری شبستان سیل خوزستان سی و ششمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم قرآن کریم نماز جمعه پاکسازی معابر سیل لرستان راه ارتباطی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۲۱۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۱۹ هزار واحد مسکونی در سمنان در حال ساخت است

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️  محمد حمیدی در شورای مسکن استان سمنان با بیان اینکه آماده سازی و افتتاح واحد‌های درحال ساخت مهم‌ترین اولویت دولت سیزدهم است گفت: در این جلسه مصوب شد واحد‌های مسکونی با بیش از  ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی به تفکیک شهرستان‌ها مشخص شود تا این واحد‌ها  با کمک‌های مالی وزارت راه و شهرسازی به بهره برداری برسد.
وی خاطرنشان کرد: از تیرماه امسال بصورت ماهانه تعدادی از این واحد‌ها آماده بهره برداری هستند و پیش بینی میکنیم در تیرماه امسال حدود یک هزار واحد مسکونی در استان به بهره برداری برسد.

استاندار سمنان  هم با اشاره به وضعیت مطلوب این استان در اجرای طرح نهضت ملی مسکن  گفت : این استان توانست رتبه دوم کشور را در ۶ ماهه دوم سال گذشته در اجرای طرح نهضت ملی مسکن کسب  کند.

وی همچنین بر لزوم تکمیل این طرح در ایوانکی تاکید کرد .

مشخص کردن برنامه زمانبندی آماده سازی زیرساخت‌ها ادارات راه و شهرسازی با شهرداری‌ها تا هفته آینده و همچنین تسریع درنحوه پرداخت تسهیلات بانک‌ها به متقاضیان واحد‌های مسکونی از دیگر مطالبی بود که در این جلسه مطرح شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تخریب یک واحد مسکونی فرسوده بر اثر بارندگی در یزد
  • یک واحد مسکونی فرسوده بر اثر بارندگی تخریب شد
  • ساخت بیش از ۵۰ واحد مسکونی در صومعه سرا
  • ۷۱ هزار واحد مسکونی در استان قم درحال ساخت است
  • بیش از ۱۹ هزار واحد مسکونی در سمنان در حال ساخت است
  • (تصاویر) ماشین‌های گران‌قیمت غرق در گل‌ولای سیل دبی!
  • ۲۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی زنجان در دست ساخت است
  • دستگیری شکارچیان کبک وحشی و تیهو در پلدختر
  • ساخت ۱۹ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در استان بوشهر
  • تامین مالی ساخت بیش از ۱۱ هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در لرستان