Web Analytics Made Easy - Statcounter

در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، منصور کوهی رستمی، مدیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی خوزستان گفت: هدف ما از برگزاری این پویش جمع آوری کمک‌های فرهنگی در زمینه کتاب و کتابخوانی به افراد ساکن در اردوگاه‌های محل اسکان سیل زدگان استان‌های مختلف کشور است.

وی با بیان اینکه انتظار داریم مردم که تاکنون از کمک‌های خود دریغ نکردند در زمینه فرهنگی نیز ما را یاری نمایند، افزود: ما برای تمامی مناطقی که دچار سیل شدند ۵ کاروان بهار مهربانی و هر کدام در یک مسیر را تعیین کرده ایم مسیر‌ها شهرستان‌های شوش_شوشتر، حمیدیه_شادگان، حمیدیه_دشت آزادگان، شهرستان هویزه، شهرستان اهواز و حومه مانند الهایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کوهی رستمی اظهار کرد: شوش یکی از شهرستان‌هایی بود که به شدت از سیل اخیر آسیب دیده و بیشترین روستا‌ها را دارد که ۳ رودخانه نیز از این شهرستان عبور می‌کنند، کما اینکه در بخش‌های مختلف مانند بخش شاهور و شهر شاهور و خسرج، جاده اندیمشک و شوش که جاده عبدالخان و الوان در آن واقع شده اند دچار سیل شدند.

مدیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی خوزستان بیان داشت: این افراد سیل زده را در محل‌هایی اسکان داده اند و ما نیز بنا بر وظیفه خود قرار است در زمینه فرهنگی فعالیت کنیم، ما در اردوگاه‌ها با ۲ قشر روبرو هستیم یکی زنان و دیگری کودکان و نوجوانان که دچار بیشترین آسیب‌های اجتماعی هستند و بهترین راه نیز کتاب و کتابخوانی و قصه خوانی و مسابقه نقاشی برای جلوگیری از این آسیب‌های فرهنگی است.

این مقام مسئول تصریح کرد: البته در صورتی که بازی‌های فکری و سایر اقلام فرهنگی به دست ما برسد دامنه کار ما هم افزایش خواهد یافت، ضمن آنکه با توجه به تنوع قومیتی در خوزستان برای هر کدام از لهجه‌ها و گویش‌ها از افراد هم زبان کودکان کمک می‌گیریم، که تا امروز نتیجه خوبی گرفتیم.

وی در پایان گفت: در پویش مجازی که در فضای رسانه‌ای تحت عنوان بهار مهربانی به راه افتاده به محض رخداد سیل در کشور نهاد کتابخانه‌ها به تکاپو افتاد تا کار متفاوتی را انجام دهند البته تمامی مردم می‌توانند کمک‌های فرهنگی خود را به کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور برای کمک به سیل زدگان اهدا کنند از جمله وسایل نقاشی و بازی‌های فکری و غیره.

انتهای پیام/ ن

کمک های فرهنگی به سیل زدگان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار فرهنگی معرفی کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۲۱۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم اجرای برنامه های فرهنگی با محوریت کتاب و کتابخوانی

اسماعیل زارعی کوشا در دیدار مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اظهار کرد: ترویج فرهنگ کتابخوانی و ارتقای سرانه مطالعه امری ضروری برای جامعه است.

استاندار کردستان در این دیدار بر حمایت از کتابخانه‌های عمومی تاکید کرد و افزود:  ارتباط موثر روسای کتابخانه‌های عمومی با فرمانداران در شهرستان‌ها می‌تواند به نفع کتابخانه‌های عمومی باشد و به ارتقای شاخص‌های کتابخوانی کمک کند.

وی گفت: کتابخانه‌های عمومی باید با برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی با محوریت کتاب و کتابخوانی برای اقشار مختلف مردم و همچنین استفاده از مشارکت سایر دستگاه‌ها در اجرای برنامه‌ها توجه داشته باشند.

مشکلات عمرانی در کتابخانه های عمومی

 مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان نیز در این دیدار گفت: حمایت مسئولان از کتابخانه‌های عمومی در ایجاد دلگرمی متولیان این حوزه بسیار مهم بوده و این حمایت‌ها در نهایت به نفع استان و کشور است و سبب توسعه فرهنگی می‌شود.

وی با اشاره به برخی مشکلات عمرانی در کتابخانه‌های عمومی استان، گفت: کتابخانه باید محیطی امن و آرام برای اعضاء و علاقمندان به کتاب و کتابخوانی باشد و این امر زمینه را برای توسعه فرهنگ مطالعه در جامعه فراهم می‌کند.

حسنی خونسار با اشاره به فعالیت ۸۴ باب کتابخانه عمومی در استان، بیان کرد: از این تعداد ۵۴ باب نهادی و ۲۸ باب دیگر مشارکتی است.

هم اکنون بالغ بر ۴۵ هزار نفر در کتابخانه‌های عمومی استان عضویت دارند که بخش زیادی از اعضاء را کودکان و نوجوانان تشکیل می‌دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • سیلابی شدن معابر شهری کاشان + فیلم
  • نحوه مدیریت و رویکرد کتابخانه‌های عمومی استان زنجان متحول شده است
  • فرهنگ کتابخوانی را بین پیشکسوتان جهاد و مقاومت ترویج دهیم
  • اجرای برنامه‌های فرهنگی-هنری در کتابخانه عمومی خلیج فارس بوشهر
  • نانوایی‌های شهر بهار به ۳۱ نانوایی افزایش یافت
  • لزوم اجرای برنامه های فرهنگی با محوریت کتاب و کتابخوانی
  • ترویج فرهنگ کتابخوانی نیاز امروز جامعه است
  • کتابخانه‌های عمومی با برگزاری برنامه‌های فرهنگی مردم را به کتاب‌خوانی ترغیب کنند
  • کتابخانه‌های عمومی با برگزاری برنامه‌های فرهنگی مردم را به کتابخوانی ترغیب کنند
  • کشف ۹ تن چوب قاچاق در شهرستان بهار