Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار مرکزی گفت: با توجه به وضعیت منازل مسکونی در روستاهای خنداب، خمین، شازند، زرندیه و ساوه باید مقاوم‌سازی این منازل مورد توجه بیشتری قرار گیرد، امسال باید از مهم‌ترین اولویت‌های بنیاد مسکن و دستگاه‌های مربوطه مقاوم‌سازی این منازل باشد. ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۴ استانها مرکزی نظرات - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، سید علی آقازاده صبح امروز در سالروز تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در دیدار با مدیرکل و کارکنان بنیاد مسکن با اشاره به مقاوم‌سازی مسکن‌های روستایی اظهار داشت: با توجه به خسارات احتمالی در حوادث با کمک تسهیلات بانکی باید از تمام ظرفیت و امکانات استان برای مقاوم‌سازی منازل روستایی استفاده کنیم، این آمادگی را برای آینده داشته باشیم زیرا حوادث غیرقابل پیش‌بینی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به وضعیت منازل مسکونی در روستاهای خنداب، خمین، شازند، زرندیه و ساوه باید مقاوم‌سازی این منازل مورد توجه بیشتری قرار گیرد، امسال باید از مهم‌ترین اولویت‌های مهم بنیاد مسکن و دستگاه‌های مربوطه مقاوم‌سازی این منازل باشد.

استاندار مرکزی ادامه داد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به فرمان امام خمینی(ره) برای ساخت خانه برای محرومان وضعیفان تاسیس شد که اکنون شاهد فعالت‌ها و خدمات بسیاری از این بنیاد به‌ویژه به روستاییان هستیم، با توجه به وظیفه مهم بنیاد مسکن به ویژه در روستاها و خدمت‌رسانی به آنها در کمک به آسیب‌دیدگان در بلایا و حوادث طبیعی زحمات این بنیاد قابل تقدیر و تشکر است.

32 هزار واحد روستایی در استان مرکزی مقاوم‌سازی شد‌تخریب 55 هزار واحدمسکونی در کشور براثر سیل؛ بازسازی منازل تا پایان امسال به اتمام می‌رسدبافت‌های با ارزش روستایی در استان مرکزی بهسازی می‌شوند

آقازاده خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بنیاد مسکن و انقلاب اسلامی به عنوان نماینده دولت در روستاها است و وظیفه مهم آن کمک به کاهش خسارت در حوادث طبیعی از جمله سیل و زلزله است باید در این راستا خدمات مطلوبی ارائه دهد زیرا با بهسازی در روستاها و ایجاد انگیزه برای روستاییان نه تنها از مهاجرت آنها به شهر جلوگیری کرده بلکه با این کار سبب مهاجرت معکوس هم می‌شود.

وی تصریح کرد: با توجه به بارندگی‌های شدیدی که در آغاز سال داشتیم که سبب وقوع سیل در برخی از استان‌های کشور شد توجه به این نکته ضروری است که با ساخت و ساز در حریم روخانه و تجاوز به بستر رودخانه با وقوع سیل سبب خسارات بسیاری می‌شود.

استاندار مرکزی بیان کرد: با توجه به خساراتی که در استان‌های سیل‌زده به وجود آمد اما تلفات انسانی در سیل کمتر بود و این امر مهم برای ستاد مدیریت بحران کشور موفقیتی بود اما در سیل شیراز شاهد تلفات انسانی هم بودیم که باید با کسب تجربه و برنامه‌ریزی‌های بیشتر از بروز چنین حوادثی جلوگیری و یا تلفات کمتری داشته باشیم.

آقازاده ادامه داد: با توجه به هدفگذاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در فرهنگ ساخت منازل مقام روستایی در صورتی که این فرهنگ در شهرها توسعه‌ یابد سرانجام شاهد خسارات کمتر در بلایا و حوادث طبیعی ازجمله سیل یا زلزله می‌شویم.

وی افزود: با توجه به اینکه استان مرکزی معین استان‌های سیل‌زده است در کمک‌رسانی به مردم مناطق سیل‌زده خدمات مطلوبی داشته و حضور دستگاه‌های امدادی، بسیج مردمی و سایر دستگاه‌های اجرایی در مناطق سبب همدلی و کمک به مردم سیل‌زده شد تا بدانند که تنها نیستند.

استاندار مرکزی تصریح کرد: از جمله اهداف مقاوم‌سازی مسکن‌های روستایی کاهش خسارت، توسعه گردشگری و آباد کردن روستاها است، خدمات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در روستاها اعتمادسازی است.

انتهای پیام/ح

R41371/P/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۲۱۵۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقاوم سازی مسکن روستایی در شهرستان گناوه به ۷۳ درصد است

به گزارش خبرنگار مهر، سید اصغر صالحی عصر دوشنبه در آئین افتتاح پروژه‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان گناوه به مناسبت دهه حساب ۱۰۰ امام راحل (ره) و سالگرد تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: امروز در ۲ حوزه بهسازی معابر روستایی و بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی در شهرستان گناوه پروژه‌هایی افتتاح شد.

معاون امور مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر افزود: استان بوشهر دارای ۴۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار با جمعیت ۷۳ هزار و ۱۱ خانوار است که ۶ هزار و ۱۱۱ خانوار در شهرستان گناوه هستند.

وی گفت: امروز در جزیره شمالی در شهرستان گناوه ۴ هزار و پانصدمین واحد مقاوم سازی شده مسکن روستایی استان بوشهر افتتاح شد.

وی بیان کرد: اجرای این پروژه‌ها از محل اعتبارات در نظر گرفته شده تسهیلات بهسازی مسکن روستایی با اعتبار ۲۰۰ میلیون تومان و ۱۰۰ میلیون تومان متمم، به ازای هر واحد انجام شده است.

صالحی با بیان اینکه مقاوم سازی مسکن روستایی در استان بوشهر معادل ۶۳ درصد است بیان کرد: میانگین مقاوم سازی مسکن روستایی در سطح ملی ۵۳ درصد است که استان بوشهر با توجه به میزان مقاوم سازی ۶۳ درصدی، از میانگین کشوری بالاتر است.

معاون امور مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر ادامه داد: در شهرستان گناوه اتفاق بسیاری خوبی در مقاوم سازی مسکن روستایی صورت گرفته و این میانگین به ۷۳ درصد رسید که از میانگین استانی نیز بالاتر است.

وی بیان کرد: این امر تنها با پیگیری‌های فرماندار شهرستان، بخشداران، دهیاران و شوراهای روستاها و مردم روستاها و همکاران در بنیاد مسکن شهرستان محقق شده است که قابل تقدیر است.

وی با بیان اینکه در حوزه بهسازی معابر روستایی نیز فعالیت‌های خوبی در سطح استان بوشهر انجام شده است، گفت: همه ۴۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار استان بوشهر دارای طرح هادی مصوب هستند که حداقل یک بار اجرای طرح هادی در تمامی روستاها به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی انجام شده است.

صالحی بیان کرد: اعتبارات در سطح روستاها از سه محل اعتبارات تملک دارایی، ملی (قیر رایگان) و یا مسئولیت‌های اجتماعی استفاده شده است.

وی گفت: از هر سه نوع اعتبارات در شهرستان گناوه نیز استفاده شده است و در بالغ بر ۲۷ روستا معادل ۴۰ میلیارد تومان با هم افزایی اعتبارات دهیارها و ملی، طرح‌ها اجرا شده است.

وی یادآور شد: در سطح استان بوشهر نیز بالغ بر ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار استانی در نظر گرفته شده است و همچنین اعتباری بالغ بر ۱۸۲ میلیارد تومان از محل اعتبار ملی و همین مبلغ نیز از محل همیاری دهیاران روستاها را تأمین شده است.

کد خبر 6079294

دیگر خبرها

  • بنیاد مسکن بدون توقف توسعه‌ روستاها را دنبال کند
  • مقاوم سازی مسکن روستایی در شهرستان گناوه به ۷۳ درصد است
  • ۵۱ واحد مسکونی مقاوم سازی شده روستایی شهرستان گناوه افتتاح شد
  • مقاوم‌سازی بیش از پنج هزار واحد مسکونی در ایلام
  • مقاوم‌سازی ۶۷ درصد مساکن روستایی زنجان در سال ۱۴۰۳
  • ۱۱ هزار واحد مسکونی در زنجان مقاوم‌سازی می‌شود
  • امسال ۱۱هزار واحد مسکونی روستایی در زنجان مقاوم سازی می شود
  • امسال ۱۱هزار واحد مسکونی روستایی مقاوم در زنجان مقاوم سازی می شود
  • مقاوم سازی مسکن روستایی در گیلان به ۵۹ درصد رسید
  • کیفیت، خط قرمز بنیاد مسکن است/ مردم از فرصت تسهیلات مقاوم‌سازی استفاده کنند