Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-25@07:26:41 GMT

3600 خانه در پلدختر غیرقابل استفاده است

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۲۱۶۹۷

3600 خانه در پلدختر غیرقابل استفاده است

به گزارش ایکنا از لرستان، احمد مرادپور، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان امروز، بیست و پنجم فروردین در دیدار با نمایندگان فراکسیون امید در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش مؤثر بانوان در امدادرسانی و کمک به حادثه‌دیدگان سیل اخیر، گفت: هم‌اکنون سه هزار و 600 خانه پلدخترغیرقابل استفاده هستند و چادر و کانکس نیز پاسخگو نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان این‌که ساخت 10 تا 20 هزار خانه کار امروز و فردا نیست، افزود: طی سیل اخیر دبی رودخانه کشکان به 5600 مترمکعب بر ثانیه رسید و خوشبختانه با پیش‌بینی‌هایی که از قبل شده بود تلفات جانی نداشتیم.

816 روستا تحت‌تاثیر سیل قرار گرفتند

مرادپور با بیان این‌که خروجی آب‌های استان از سمت شهرستان پلدختر است و بیشترین آبگرفتگی را در این منطقه داشتیم، 816 روستا تحت تاثیر سیل قرار گرفتند، ادامه داد: هم‌اکنون نیز راه ارتباطی 166 روستا برقرار نشده و مسیرهای ایجادی نیز موقت بوده که برای امدادرسانی ایجاد شده‌اند.
وی بیان کرد: دولت، نظامیان و مردم به خوبی پای کار بوده ‎ اند و با این تفادوت که دولت مطلقا هیچ گونه تبلیغی نداشته در صورتی که مدیریت کلی را به عهده داشته است.

کوهستانی بودن 80 درصد لرستان

معاون استاندار لرستان با اشاره به قطع راه‌های ارتباطی در جریان این سیل، تصریح کرد: وزارت راه تقسیم کار کرده و در حال پیگیری این موضوع است.
وی خاطرنشان کرد: تنها بنیاد مسکن 80 کمپرسی به مناطق سیل‌زده آورده و شهرداری‌ها 200 دستگاه خودرد وارد کرده‌اند.
مرادپور با بیان این‌که میزان خسارات سیل اخیر 3.7 میلیارد تومان برآورد شده اما بیشتر از این مقدار است، گفت: 80 درصد لرستان کوهستانی بوده و با اندک بارانی سیلی به راه می‌افتد و سریعاً زیرساخت‌ها را از بین می‌برد و خوزستان مورد تهدید قرار می‌گیرد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان با بیان این‌که ساخت 10 سد در استان شروع شده که به‌لحاظ فنی نمی‌توان به آن‌ها سد گفت، میزان آب ورودی سایر استان‌ها به لرستان را 4 میلیارد مترکعب عنوان کرد و ادامه داد: همچنین هشت میلیارد مترمکعب تولید استان است که باید بین 5 تا 11 درصد از ورودی و 40 درصد آب‌های تولید داخل در اختیار خود استان قرار گیرد؛ این آمار برای استان حدود 5 میلیارد مترمکعب می‌شود و این در حالی‌است که ما کلاً 200 میلیون مترمکعب سهم داریم.
مرادپور با اشاره به این‌که بحث آبخیزداری در لرستان حدود 27 سال بوده که تعطیل است، اضافه کرد: این دره‌ها باید با آبخیزداری و آب‌خوان‌داری در مقابل سیل ایمن شوند و از مسئولان درخواست داریم که استان را در مباحث آبخیزداری و تخصیص آب کمک کنند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا لرستان اجتماعی خسارت سیل معاون استاندار لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۲۱۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی سه پاسگاه محیط‌بانی در لرستان

 علی سالاروند با اشاره به اضافه شدن سه پاسگاه محیط‌بانی به پاسگاه‌های استان لرستان گفت: امسال یک پاسگاه محیط‌بانی در منطقه تشکن در جنوب سفیدکوه خرم‌آباد، یک پاسگاه در شهرستان سلسله (ورودی گرین) و یک پاسگاه نیز در قالی‌کوه الیگودرز افتتاح می‌شود.

وی افزود: پاسگاه سفیدکوه و سلسله در نیمه اول سال و پاسگاه قالی‌کوه نیمه دوم سال به بهره برداری می‌رسد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان با بیان اینکه پاسگاه محیط‌بانی سلسله هم‌اکنون بیش از ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا دو ماه آینده تکمیل می‌شود، گفت: پاسگاه تشکن یا پیرشمس‌الدین نیز هم اکنون ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

سالاروند با اشاره با اینکه پاسگاه قالی‌کوه در منطقه بزنوید الیگودرز واقع شده که هم اکنون حدود ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، افزود: در شاداب کوه نیز به یک پاسگاه محیط‌بانی نیاز داریم تا شبکه پاسگاهی استان تکمیل شود.

وی بیان کرد: لرستان هم اکنون ۱۵ پاسگاه ثابت محیط‌بانی دارد که با افتتاح سه پاسگاه خرم آباد، سلسله و الیگودرز و همچنین ساخت پاسگاه شاداب کوه تعداد پاسگاه‌های ثابت به ۱۹ مورد می‌رسد و دو پاسگاه سیار نیز در استان فعالیت دارند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • آخرین خبر‌ها از ۲ ایستگاه پمپاژ آب پلدختر
  • سراب هنام الشتر؛ چشمه‌ای در دل یک خانه تاریخی
  • اعتباری برای روستاهای ضرر دیده از طرح «قمرود» پرداخت نشده است
  • راه اندازی سه پاسگاه محیط‌بانی در لرستان
  • دستگیری شکارچیان کبک وحشی و تیهو در پلدختر
  • در دور دوم انتخابات ۴۵ نماینده راهی خانه ملت می‌شوند
  • ۲۴۵ نماینده در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی راهی خانه ملت می‌شوند
  • اجرای طرح خانواده سالم در ۳۶۰۰ مرکز بهداشت | خانواده‌ها در این طرح چه آموزش‌هایی می‌بینند؟ | انجام غربالگریِ روان برای متقاضیان
  • آخرین خبرها از ۲ ایستگاه پمپاژ آب پلدختر
  • لرستان تصفیه خانه پایدار ندارد