Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-23@22:34:19 GMT

امتحانات میان ترم در واحدهای دانشگاه آزاد لغو شد

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۲۲۱۴۷

به گزارش ایلنا به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی، بیژن رنجبر صبح امروز در برنامه زنده تلویزیونی «یک روز تازه» شبکه ۵ سیما گفت: یک روز پس از وقوع سیل، ستاد مقابله با بحران در سازمان مرکزی دانشگاه تشکیل شد تا به بررسی چگونگی امدادرسانی به مردم مناطق سیل‌زده بپردازیم. بر این اساس در تمامی واحدهای دانشگاه آماده‌باش اعلام و از رؤسای استانی درخواست شد که در شهرها حضور داشته باشند و با تشکیل کمیته‌های ویژه به کمک‌رسانی اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه نیروهای جهادی دانشگاه آزاد اسلامی در استان‌های مازندران، خوزستان و لرستان به تهیه غذای گرم و سرد اقدام کردند، تاکید کرد: امکانات فیزیکی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی نیز در اختیار مردم سیل‌زده قرار گرفت.

رئیس قرارگاه جهادی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: با توجه به وضعیت خاص استان گلستان، دانشگاه آزاد اسلامی فعالیت بیشتری در آن استان داشت و کمک‌رسانی خود را به صورت تهیه غذای روزانه، تهیه پوشاک، اعزام ماشین‌آلات عمرانی و تجهیزات برای خارج کردن آب، توزیع آب معدنی و… در منطقه گمیشان و آق‌قلا انجام داد.

رنجبر با بیان اینکه سیلاب بزرگ‌تری در استان‌های خوزستان و لرستان رخ داد، گفت: بعد از وقوع این اتفاق، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی دستوری مبنی بر تشکیل قرارگاه جهادی مرکزی در دانشگاه صادر کرد. این قرارگاه تشکیل و در استان‌های لرستان، گلستان و خوزستان در حال خدمت‌رسانی است.

وی با بیان اینکه نیروهای دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی نیز برای کمک‌رسانی به مناطق سیل‌زده اعزام شده‌اند، گفت: تشکل‌های دانشجویی به ویژه بسیج دانشجویی به صورت خودجوش و فعالانه در این مناطق حضور دارند، به طوری که در حال حاضر بیش از ۱۵۰ نفر از فعالان بسیج دانشجویی در لرستان مسئول خدمت رسانی به مردم سیل‌زده هستند.

رئیس قرارگاه جهادی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به طرح پایش آزاد (پژوهش اثرگذار یکپارچه شبکه‌ای) در دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: در این طرح تأکید شده، علاوه بر لزوم سرآمدی دانشگاه آزاد اسلامی در علم و فناوری، این دانشگاه باید بتواند در حل مسائل کشور به کمک مردم بیاید. بر این اساس، در طرح پایش، نظام موضوعات اساسی کشور تنظیم شده که یکی از آنها مسئله بلایای طبیعی مانند سیل و زلزله بود که ۳ هزار نظام موضوع در این حوزه تدوین و عناوین پایان‌نامه های کارشناسی ارشد و رساله‌های دکتری دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی را تشکیل خواهد داد.

رنجبر تأکید کرد: در جلسه روز گذشته هیئت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی و در پی دستور رئیس دانشگاه مقرر شد دستورالعملی برای ارائه تسهیلات ویژه به دانشجویان مناطق سیل‎زده تدوین و به زودی ابلاغ شود.

وی عنوان کرد: همچنین درخصوص مباحث آموزشی نیز دستورالعملی به واحدها ابلاغ شده که براساس آن غیبت کلاسی دانشجویان شرکت‌کننده در اردوهای جهادی و دانشجویان مناطق سیل‌زده، از ۱۷ فروردین ماه تا ۱۲ اردیبهشت ماه در صورت تأیید قرارگاه جهادی استان، موجه تلقی شود.

رئیس قرارگاه جهادی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: همچنین از زمان ابلاغ این دستورالعمل تا پایان ۱۲ اردیبهشت ماه تمام آزمون‌های میان ترم در واحدها و مراکز دانشگاهی لغو و به زمان دیگری موکول خواهد شد.

رنجبر در پاسخ به سوالی درخصوص میزان آسیب به واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در سیلاب اخیر تاکید کرد: خوشبختانه هیچ‌کدام از واحدهای دانشگاه آسیب جدی ندیده‌اند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: استان گلستان خدمت رسانی به مردم دانشگاه آزاد دانشگاه آزاد اسلامی کارشناسی ارشد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۲۲۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره امامت و مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی نشست مشورتی برگزاری چهارمین دوره جشنواره علمی، فرهنگی و هنری امامت و مهدویت به ریاست دکتر محمدمهدی طهرانچی رییس دانشگاه آزاد اسلامی و با حضور علی سروری مجد قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین محمد شریفانی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی و جمعی از معاونان و روسای استان‌ها برگزار شد.

طهرانچی در این نشست ضمن قدردانی از زحمات و تلاش‌های تمامی عوامل برگزاری سومین دوره جشنواره علمی، فرهنگی و هنری امامت و مهدویت، به پیشنهاد برگزاری همایش علمی زیارت جامعه کبیره اشاره کرد و گفت: تا کنون ۱۵ انجمن علمی مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی راه اندازی شده و بیش از ۸۰۰ زمینه پژوهشی در این حوزه احصاء شده است. مضمون زیارت جامعه کبیره، مقام امامت و شأن ائمه اطهار(ع) و وظایف شیعیان در مقابل اهل بیت (ع) است، پس فقط نباید از جنبه علمی به آن پرداخته شود، بلکه باید فرازهای این زیارت را به متن جامعه ببریم.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه زیارت جامعه کبیره ظرفیت فعالیت‌های بزرگ فرهنگی دارد، افزود: زیارت جامعه کبیره ظرفیت‌های فراوانی در حوزه شعر، نظم، نثر، سرود، دل نوشته، خطاطی، نقاشی دارد که می‌تواند به عنوان موضوع محوری چهارمین دوره جشنواره علمی، فرهنگی و هنری امامت و مهدویت مورد توجه قرار بگیرد.

وی با تأکید بر پرهیز از نگاه اداری و کارمندی به برگزاری جشنواره امامت و مهدویت، اظهار کرد: همه فعالیت‌های اجرایی جشنواره علمی، فرهنگی و هنری امامت و مهدویت باید توسط کانون‌های دانشجویی و دانشجویان انجام شود. البته کارمندان علاقه‌مند هم می‌توانند در امور جشنواره مشارکت داشته باشند، اما محوریت جشنواره امامت و مهدویت با دانشجویان است و این موضوع باید مورد توجه رؤسای واحدهای دانشگاهی قرار بگیرد.

طهرانچی با اشاره به ایفای نقش جدی رؤسای دانشگاه آزاد اسلامی استان ها و لزوم نمادسازی برای جشنواره از جمله تولید سرود فراگیر، خاطرنشان کرد: چهارمین دوره جشنواره امامت و مهدویت با مشارکت و همکاری دیگر دانشگاه‌ها و مدارس در سطح کشور برگزار خواهد شد و مسئولان استانی نیز در جلسات جشنواره‌های موضوعی هر استان حضور خواهند داشت.

گفتنی است جشنواره علمی، فرهنگی و هنری امامت و مهدویت با هدف جریان سازی ترویج فرهنگ امامت و مهدویت، عمل به مودت فی القربی و رواج گفتمان سازی در این عرصه معنوی هرساله از ۱۳ رجب تا نیمه شعبان توسط دانشگاه آزاد اسلامی و با همت مؤسسه فرهنگی و هنری امامت و مهدویت برگزار می‌شود.

براساس پیش‌بینی‌های انجام شده، امسال شرایط میزبانی از ۱۵۰ هزار شرکت کننده در چهارمین دوره جشنواره علمی، فرهنگی و هنری امامت و مهدویت انجام شده و بخش دانشجویی جشنواره با کمک معاونت علوم تربیتی و مهارتی تقویت شده و در ۱۰ منطقه از کشور برگزار خواهد شد.

همچنین نشست های فصلی گروه مشورتی جشنواره به منظور تبادل نظر با هدف ارتقاء برنامه ها برگزار خواهد شد.

کد خبر 6086713

دیگر خبرها

  • فیلم «درخت گردو» فاقد نگاه سیاسی و حاکمیتی است
  • جشنواره امامت و مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می شود
  • تعطیلی برخی واحدهای دانشگاه آزاد در زمان برگزاری کنکور
  • باید دیوارکشی‌های میان رشته‌های مختلف را برداریم
  • اساتید هنر و رسانه در هم اندیشی با ریاست دانشگاه آزاد چه گفتند؟
  • اساتید هنر و رسانه در هم اندیشی با ریاست دانشگاه ازاد چه گفتند؟
  • تشکیل کمیته اقتصادی برای درآمدزایی غیرشهریه‌ای دانشگاه آزاد
  • رایزنی برای رفع مشکل سند مالکیت دانشگاه آزاد میاندوآب
  • سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان منصوب شد
  • راه‌اندازی قرارگاه‌های جهادی در مناطق حاشیه‌ای لرستان