Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-16@10:53:52 GMT

کانون های فعال گرد و غبار دراهواز پر آب شد

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۲۲۱۸۹

کانون های فعال گرد و غبار دراهواز پر آب شد

به گزارش خبرنگارعلمی ایرنا، احمدرضا لاهیجان زاده روز شنبه در نشست تخصصی بررسی و تحلیل سیلاب های اخیر کشور درسواحل شمالی، جنوبی و دامنه های زاگرس و اثرات آن برمحیط زیست دریایی افزود: سطح بسیاری از کانون های شمال شرق اهواز در تالاب شادگان قرار دارد، اکنون با توجه به بارش ها و سیل اخیر، 600متر مکعب آب از رودخانه کارون وارد شادگان می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: بارندگی سنگین در خوزستان و آبخیزهای منتهی به خوزستان رخ داده که براساس بارش های انجام شده، آبخیز کرخه بالاترین بارش را داشته است. در سال آبی جاری (98 -97) تمام حوزه های آبریز یک رکورد بالایی به ثبت رسانده اند.
لاهیجان زاده با اشاره به اینکه میانگین بارش ها در جنوب کشور در مقایسه با سال پیش 2 برابر بوده ، گفت: در منطقه حسینیه اندیمشک یک هزار و100 میلیمتر ثبت شده است.
وی ادامه داد: در این سال ها، تالاب هورالعظیم که مرز بین ایران وعراق است فقط یکبار درسال آبی 1373-1372 پر آب دیده شده و امسال نیز با توجه به بارش های اخیر باز پر آب شده است.
لاهیجان زاده یادآور شد: در سه هفته گذشته حدود 500 متر مکعب آب از کرخه به قسمت هورالعظیم عراق هدایت شده است؛ وجود سیلاب موجب شد که بخشی از دایک مرزی هورالعظیم منهدم شود که در غیر این صورت سوسنگرد به زیر آب می رفت.
در این نشست تخصصی کارشناسان حوزه هواشناسی، محیط زیست، زمین شناسی و علوم جوی حضور داشتند.
علمی ** 9340**1485/ 6037
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 ایران تالاب سیل گرد و غبار محیط زیست 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۲۲۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارندگی و سیلِ روزهای اخیر جان ۳۳ نفر را در افغانستان گرفت

سخنگوی سازمان ملی بلایای طبیعی افغانستان اعلام کرد بر اثر بارش شدید باران، بارش برف و سیلاب‌های شدید طی سه روز گذشته در مناطقی از این کشور دست‌کم ۳۳ نفر جان خود را از دست داده و ۲۷ تن دیگر نیز زخمی شده‌اند.

به گزارش ایسنا، تقریباً نیمی از ۳۴ ولایت افغانستان از جمله کابل از روز جمعه شاهد بارش شدید باران یا برف بوده که موجب جاری شدن سیلاب‌های ناگهانی در بخش‌هایی از این کشور شده و خسارات جانی و مالی به بار آورده است.

مقامات افغانستان اظهار کردند در پی بارندگی‌های شدید، بارش برف و جاری شدن سیل در چندین ولایت این کشور تاکنون دست‌کم ۳۳ فوتی و ۲۷ مورد مصدومیت گزارش شده است.

مقامات افغانستان با بیان اینکه بیش از ۶۰۰ خانه نیز بر اثر سیل آسیب دیده است، افزودند: سیلاب‌های ناگهانی همچنین زمین‌های کشاورزی و ۷۵ کیلومتر از جاده‌های این کشور را تخریب کرده و بیش از ۲۰۰ راس دام نیز تلف شده است.

به گزارش شینهوا، مقامات افغانستان همچنین خاطرنشان کردند: سازمان‌های امدادی با حمایت مسئولان به ۲۲ هزار و ۸۵۱ خانواده سیل‌زده کمک‌های بشردوستانه ارائه کرده‌اند و روند کمک‌رسانی به مناطق آسیب‌دیده همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پنج کانون بسیج هنرمندان در کهگیلویه و بویراحمد فعال است
  • سامانه قوی بارشی درجنوب کرمان فعال شد
  • آیین غبار روبی آستان مقدس امام زاده عبدالله بافق
  • آیین غبار رویی آستان مقدس امام زاده عبدالله بافق
  • ۲۲ درصد حجم مخزن سد تهم زنجان پر شده است 
  • سامانه بارشی در کدام مناطق فعال است؟
  • بارش رحمت الهی و فعال شدن آبشارهای فصلی در بردسکن 
  • بارندگی شدید و سیلِ روز‌های اخیر افغانستان؛ ۳۳ نفر جان باختند!
  • بارندگی و سیلِ روزهای اخیر جان ۳۳ نفر را در افغانستان گرفت
  • افزایش ۱۷ درصدی تردد های ساعتی اصفهان