Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-24@03:39:40 GMT

عطار هیچ وقت از شریعت و علم دین فاصله نگرفته است

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۲۲۶۸۲

عطار هیچ وقت از شریعت و علم دین فاصله نگرفته است

به گزارش خبرگزاری برنا از نیشابور،محسن جوادی معاون وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی در مراسم روز ملی عطار نیشابوری در محل دانشگاه نیشابور اظهار کرد: عطار هیچ وقت از شریعت و علم دین فاصله نگرفته است و خودش این موضوع را اذعان کرده است که هر کس که فقه و حدیث و تفسیر را تکذیب کند را مورد نقد قرار می دهد.

محسن جوادی گفت  : در اندیشه و فکر عطار گوهری وجود دارد که این گوهر به رغم گذر زمان و پیدایش تکنولوژی ها هنوز خریدار زیادی دارد و آن گوهر معنویت، انسانی اندیشیدن، جهانی اندیشیدن، فراتر از تنگ نظری ها و حریت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطر نشان کرد: امیدوارم نیشابور که شهره به ادب است و مانند نگین فیروزه ای در ایران می درخشد در آینده نیز بتواند گذشته را بازآفرینی کند.

جوادی تاکید کرد: نیشابور امروز خرسند است که برای یکی از بزرگانش جشن و یادبودی برگزار کرده است و آرزو دارم که روزی دیگر از این جمع به نام های دیگری چون نام های کودکان امروز که در کوچه باغ های نیشابور می گردند، روز ملی دیگری نامگذاری کنیم.

وی افزود: گذشته پر افتخار نیشابور و خراسان متنی است که جوانان و نوجوانان ما آینده ای پر معنا و پر شکوه تر را به ارمغان خواهند آورد و این وظیفه ما مسئولین است.

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: باید با تلاش خود شکوه گذشته را در آینده نیز بوجود آوریم.

وی افزود: وقتی کتابی با موضوع عشق در کشور ما به تعداد بالغ بر صد هزار میرسد خوشحال می شوم ولی ناراحتم که چرا جوانان ما از نوشتن آن غفلت می کنیم.

وی افزود: امیدورم شکوه نیشابور به مانند گذشته بازگردد هر چند که فرهیختگان بسیاری امروز نیز در شهر وجود دارد.

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: وقتی ما روایت و بازنگاری از این میراث عمیق و سنتی خود نداریم چطوری نسلی که بر اساس شخصیت های مطرح شده در آن عصر گذشته را خواهند شناخت

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایران دین عشق معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۲۲۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص جایزه ۴ میلیاردی به طرح برگزیده «آسمانه هنر ایران»

به گزارش خبرگزاری صداوسیما  اولین جلسه شورای معماری، یکشنبه ۲ اردیبهشت با حضور محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونان و جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه این جلسه در مورد احداث خانه جشنواره گفت: احداث یک مجموعه هنری فاخر و بی‌نظیر که همه‌مطالبات اصحاب هنری کشور را در بخش‌های‌مختلف پوشش می‌دهد کار بسیار بزرگی است و درحال انجام است.

اسماعیلی افزود: بحث تملک زمین و مباحث مربوط به ساخت بسیار مهم بود که با حمایت رئیس جمهور، معاون اول رئیس‌جمهور و سازمان برنامه و بودجه یک زمین کاملا استاندارد برای چنین مجموعه‌ای در اختیار وزارت فرهنگ قرار گرفته است.

وی گفت: طراحی اولیه این مجموعه انجام شده است و قرار است همزمان پنج جشنواره بین‌المللی را در آن برگزار کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: طبق زمان‌بندی فراخوان انتخاب طرح برگزیده اولیه این مجموعه اعلام خواهد شد و جایزه ۴ میلیارد تومانی به طرح برگزیده تعلق خواهد گرفت، تلاش ما این است که ساخت این‌مجموعه در دهه فجر سال جاری شروع شود و تا قبل از ۵۰ سالگی انقلاب اسلامی پایان یابد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • ۴۰ درصد معادن نیشابور فعال است
  • ز مشرق تا به مغرب گر امام‌ است، امیرالمؤمنین حیدر تمام‌ است
  • رکن اصلی سبک زندگی ایرانی-اسلامی، معماری تمدن‌پایه است
  • استقبال سازمان همکاری اسلامی از توافق تعیین حدود مرز آذربایجان و ارمنستان
  • اختصاص جایزه ۴ میلیارد تومانی برای طرح برگزیده «آسمانه هنر ایران»
  • جذب حدود ۵۳ میلیارد ریالی تسهیلات دولتی برای مشاغل خانگی نیشابور
  • اختصاص جایزه ۴ میلیاردی برای طرح برگزیده «آسمانه هنر ایران»
  • اختصاص جایزه ۴ میلیاردی به طرح برگزیده «آسمانه هنر ایران»
  • جشنواره فجر معماری به مجموعه جشنواره‌های وزارت فرهنگ اضافه می‌شود
  • نمایش «باغ آرزو» به روی صحنه تئاتر نیشابور رفت