Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-20@05:34:19 GMT

مسیر قهرمانی پرسپولیس؛ همچنان سخت

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۲۲۸۲۰

مسیر قهرمانی پرسپولیس؛ همچنان سخت

در هفته‌ای پرحاشیه و بسیار جنجالی ، سرخپوشان توانستند از غفلت رقیبان خود استفاده کنند و اختلاف را در صدر جدول رده‌بندی به 5امتیاز با تیم دوم برساند.

به گزارش ورزش سه ، شاگردان برانکو دیدار مقابل سایپا را با آرایش 2-4-4 لوزی آغاز کردند. سرخ های پایتخت پس از برد مهم و دل چسب در مقابل الاهلی پیش بینی می‌شد که بدون تغییر نسبت به آن مسابقه به مصاف سایپا بروند اما برخلاف انتظارات ،  به دلیل فشردگی بازی ها و خستگی حاصل از این فشردگی باعث شد تا در این بازی پروفسور کروات ، به چند بازیکن نیمکت نشین بازی بدهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بیرانوند باز هم مرد شماره یک پرسپولیس بود و شجاع خلیل‌زاده و سیدجلال حسینی دو مدافع میانی تیم برانکو بودند. نادری در جناح چپ و  نعمتی  هم در جناح راست ، قرار گرفتند. در خط میانی؛ کامیابی نیا به عنوان هافبک دفاعی ، شریفی و رفیعی در جناح راست و چپ خط میانی و رسن هم در راس جلوی لوزی وظیفه طراحی حملات را بر عهده داشت. در خط حمله هم برانکو از حضور بودیمیر به عنوان زوج علیپور سود برد .

 


آنچه که از دیدار روز گذشته مشخص بود ، علی دایی و شاگردانش برنامه ویژه ای برای گرفتن امتیاز از پسران برانکو داشتنند . مهمترین برنامه ی دایی  استفاده از قدرت بالایی سرزنی شاگردانش بر روی توپ های بلند ارسالی ، به داخل محوطه جریمه بودند . که در یکی از این توپ های ارسالی نیز به گل رسیدند . پس از رسیدن به گل ، سایپایی ها  برای بالا بردن تعداد گل هایشان ، شروع به پرس از بالا و پوشش منافذ برای حرکت سرخ ها را در برنامه ی خود قرار دادند که رفته رفته با پیشروی ارتش سرخ در بلاک دفاعی خود قرار گرفتند و چشم به ضد حملات دوختند . در مقابل اما ، برای سرخ ها این دیدار نکات مهمی را در برداشت .


حضور نعمتی در دفاع راست و غیبت نوراللهی در میانه میدان تا حدودی نظم تیم برانکو در فاز دفاعی را برهم زده بود. در کنار این مورد حضور همزمان  شریفی و  رفیعی در ترکیب هماهنگی در خط میانی و خط حمله را دچار مشکل کرده بود. اما با تعویض ترابی شکل بازی پرسپولیس در فاز حمله تغییر پیدا کرد .بازیکنان این تیم با سرعت دادن به بازی فشار زیادی روی دفاع حریف ایجاد کردند که در نهایت روی هوش بالا و عملکرد بی نظیر علیپور دوبار توانستند دروازه حریف را باز کنند.  شاگردان برانکو بعد از زدن گل سوم به دلیل خستگی ناشی از فشار این دیدار ،  تا دریافت گل دوم بازی را آرام گرفتند و پس از دریافت گل تا انتهای بازی حریف را به درستی کنترل و مدیریت کردند .

 

 

شلیک بی نقص!


شاگردان دایی بازی را هجومی آغاز کردند و ابتکار عمل را در دست گرفتند . سفیدپوشان سایپا در دقیقه ۲ صاحب یک ضربه کرنر شدند که معین عباسیان با استفاده از ارسال این توپ به تیر یک و شلوغی مقابل محوطه جریمه پرسپولیس، گل سایپا را به صورت مستقیم از نقطه کرنر و از بین پاهای علیرضا بیرانوند وارد دروازه شاگردان برانکو کرد. پس از به ثمر رسیدن این گل ، باز هم بازی در اختیار سایپا بود و آن‌ها چند موقعیت نصفه و نیمه دیگر هم داشتند که توفیقی برای آن‌ها نداشت. از دقیقه ۲۰ توپ و میدان در اختیار سرخ ها قرار گرفت . مهدی شریفی، علی علیپور و ماریو بودیمیر بازیکنانی بودند که بیشتر در محوطه جریمه حریف دیده می شدند و منتظر یک موقعیت ایده‌آل برای به ثمر رساندن گل تساوی بودند تا اینکه در دقیقه 32 ، روی رفت و برگشتی که هنگام ضربه کرنر سرخ‌پوشان رخ داد، توپ در داخل محوطه جریمه به کمال کامیابی‌نیا رسید که او با پاس خود بشار رسن را در موقعیت خوب شوت‌زنی قرار داد و این بازیکن عراقی به زیبایی توپ را وارد دروازه سایپا کرد و بازی را به تساوی کشاند . پسران برانکو ، پس از رسیدن به گل باز هم به حملات خودشان ادامه دادند اما تلاش آن‌ها ثمری نداشت تا نیمه نخست این دیدار با تساوی یک بر یک به پایان برسد.

 


شروع رویایی ستاره!


سرخ ها این نیمه را برخلاف نیمه نخست ، هجومی آغاز کردند .  با به میدان آمدن ترابی ، سرخپوشان جان تازه‌ای گرفتند .  ستاره سرخ ها ،  خیلی زود تأثیر خودش را در بازی گذاشت . در دقیقه ۴۹ با حرکتی طولی به سمت دروازه سایپا، علی علیپور را در داخل محوطه جریمه سایپا صاحب توپ کرد و او پس از جا گذاشتن یک مدافع، با ضربه‌ای دقیق، توپ را به گوشه دروازه فلاح‌زاده فرستاد تا پسران برانکو با ۲ گل از حریف خود، پیش بیفتند. در ادامه باز هم این سرخ ها بودند که  نمایشی تهاجمی داشتند و به گل سوم نیز رسیدند .


ترابی در دقیقه ۶۲ روی پاس علیپور صاحب توپ شد. پس از بهم ریختن خط دفاعی ،  با ضربه‌ای محکم گل سوم پرسپولیس را به ثمر رساند.با به ثمر رسیدن گل سوم شاگردان برانکو به نظر می‌رسید که کار برای سایپایی‌ها به پایان رسیده اما شاگردان دایی روی یک حمله هوشمندانه، رضا اسدی را در دقیقه ۶۸ در موقعیت تک به تک با بیرانوند قرار دادند که این بازیکن سایپا در حالی که بیرانوند زاویه را بسته بود با ضربه‌ای محکم و دقیق توپ را از بالای سر بیرانوند وارد دروازه پرسپولیس کرد تا نتیجه به حداق برسد و  دقایق پایانی بازی  با هیجان بسیار زیاد دنبال شود.در ادامه دو تیم حملاتی داشتند که هیچ‌کدام از این موقعیت ها منجر به گل نشدند، تا پرسپولیس با پیروزی در این دیدار حساس ،  گام بلندی به سوی هت تریک قهرمانی  بردارد.

 

 

مسیر سخت و هموار قهرمانی


سرخ‌های تهران که اصلی‌ترین شانس قهرمانی درلیگ برتر به حساب می‌آیند، در ایستگاه بیست و پنجم، در استادیوم آزادی سایپا را شکست دادند و54 امتیازی شدند ، تا برای سایر مدعیان دست‌نیافتنی‌تر شوند. شاگردان  برانکو حالا با تراکتورسازی 5 امتیاز، با استقلال و سپاهان 7 امتیاز و با پدیده هم 8 امتیاز اختلاف دارندو در روزهایی که فشردگی مسابقات امانشان را بریده، با این اختلاف امتیاز یک نفس راحت بکشند. اما قرعه سختی که پرسپولیس  تا پایان فصل پیشرو دارد ، شامل  تقابل با دو تیمی که مدعیان قهرمانی هستند کار را سخت می کند .

 

 

آرتین چراغی

پرسپولیس تهران

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: پرسپولیس تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۲۲۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاهکار ۵۰۰ میلیون تومانی در پرسپولیس !

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، در ابتدای فصل و زمانی که احمد گوهری به عنوان دروازه‌بان دوم از پرسپولیس جدا شد، مدیران این باشگاه به دنبال این بودند که با دروازه‌بان دیگری به توافق برسند تا جایگزین احمد گوهری شود. در این بین گزینه‌های مختلفی مورد بررسی قرار گرفتند که یکی از آنها محمدرضا خالدآبادی دروازه‌بان هوادار بود که برای صدور رضایت‌نامه‌اش باشگاه هوادار ۱۰ میلیارد تومان طلب کرده بود.

در این بین اما گزینه‌های مختلف خارجی و داخلی دیگری هم مورد بررسی باشگاه پرسپولیس قرار گرفتند تا به عنوان دروازه‌بان دوم به خدمت گرفته شوند اما شرایط به گونه‌ای پیش نرفت که قراردادی امضا شود و به همین خاطر پرسپولیس با بیرانوند و امیرضا رفیعی که به عنوان دروازه‌بان رده امید به تیم ملحق شده بود، کار را شروع کرد.

بررسی‌های ایسنا نشان می‌دهد رفیعی در دو سال قبل که به صورت رایگان از نساجی به پرسپولیس پیوست تا در تیم امید این باشگاه بازی کند، قراردادی ۱۰۰ میلیون تومانی منعقد کرد و امسال که رسما به عنوان دروازه‌بان دوم تیم فعالیت می‌کند، قراردادی ۵۰۰ میلیون تومانی بسته است. او در غیاب بیرانوند تا به حال در چهار بازی به میدان رفته که توانسته در هر چهار بازی دروازه پرسپولیس را بسته نگه دارد.

عملکرد رفیعی نشان می‌دهد، پرسپولیسی‌ها با اتکا به بازیکنان جوان و البته مستعد خود، به جای صرف هزینه‌های کلان چند ده میلیاردی، حالا با ۵۰۰ میلیون تومان دروازه‌بانی مطمئن در اختیار دارند که در غیاب بیرانوند، می‌تواند خیال هواداران را از دروازه تیم راحت کند.

کد خبر 845596 برچسب‌ها ویژه ورزشی عليرضا بيرانوند لیگ برتر فوتبال ایران باشگاه پرسپولیس

دیگر خبرها

  • حسینی در مسیر قهرمانی سپاهان و تراکتور!
  • شاهکار ۵۰۰ میلیون تومانی در پرسپولیس !
  • فولاد با ویسی باز هم نبرد/ مس با نویدکیا همچنان در مسیر موفقیت
  • آمار چشمگیر پرسپولیس اوسمار برای کسب قهرمانی/ ۲۲ امتیاز در دور برگشت و ۴۵۰ دقیقه دروازه بسته
  • گل برای پرسپولیس و جبران دانیال اسماعیلی‌فر
  • محمد محمدی و برنامه ویژه صعود برای سایپا
  • حمله پرسپولیس به رکورد شگفت‌انگیز مجیدی!
  • حرف‌های جنجالی‌ترین کمک داور تاریخ لیگ برتر
  • خالقی‌فر: تمام وجودم را برای پرسپولیس گذاشتم
  • خطری که از بیخ گوش ستاره پرسپولیسی گذشت!