Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، دادستانی اکوادور اعلام کرد مقامات این کشور یک شهروند سوئدی را که روز پنجشنبه بازداشت شد، از افراد نزدیک به جولیان آسانژ، بنیانگذار سایت افشاگر ویکی‌لیکس می‌دانند و وی را به حمله سایبری علیه سیستم‌های انفورماتیک متهم می‌کنند.

همان روزی که اکوادور جولیان آسانژ را از پناهگاه خود بیرون کشید و وی در سفارت این کشور در لندن بازداشت شد، اولا بینی از افراد نزدیک به آسانژ در حالی که تلاش می‌کرد به ژاپن برود، بازداشت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آسانژ از سال ۲۰۱۲ در سفارت اکوادور در لندن به سر می‌برد.

دادستانی اکوادور در بیانیه‌ای اعلام کرد "یک شهروند سوئدی ۳۶ ساله را به مشارکت در جرم حمله به سیستم‌های انفورماتیک متهم کرده است. " یک قاضی اکوادوری دستور بازداشت پیشگیرانه این متهم و تعلیق حساب‌های بانکی وی را صادر کرده است.

ماریا پائولا رومو، وزیر کشور اکوادور روز پنجشنبه بدون اینکه هویت این متهم را فاش کند، اعلام کرده بود فردی نزدیک به آسانژ در طرح بی ثبات کردن لنین مورنو، رئیس جمهور این کشور دست داشته و به همراه ریکاردو پاتینو، وزیر امور خارجه پیشین اکوادور سفر‌هایی به خارج از کشور داشته است.

وزیر کشور اکوادور همچنین از "دو هکر روسی که در اکوادور زندگی می‌کنند" و با "حملات نظام مند" ضد دولت اکوادور مرتبط هستند، نام برده است. با این حال مقامات اکوادور اعلام نکردند که این افراد با ویکی‌لیکس در ارتباط بوده اند.

روز جمعه وزیر کشور اکوادور اولا بینی را "فردی نزدیک به ویکی‌لیکس" خواند و افزود این فرد در سال‌های اخیر دست کم ۱۲ بار به سفارت اکوادور در لندن رفت و آمد داشته است.

جولیان آسانژ استرالیایی که ۴۷ سال سن دارد روز پنجشنبه در سفارت اکوادور در لندن بازداشت شد. آسانژ که به تجاوز جنسی در سوئد متهم است، به منظور جلوگیری از استردادش به سوئد و پاسخگویی به سوالاتی در خصوص تحقیقات در این باره، از سال دو ۲۰۱۲ در این سفارتخانه پناهنده شد.

رافائل کورئا که از سال ۲۰۰۷ تا سال ۲۰۱۷ رئیس جمهور اکوادور بود، در سال ۲۰۱۲ به آسانژ بنیانگذار ویکی‌لیکس حق پناهدگی سیاسی اعطا کرد. لنین مورنو، رئیس جمهور کنونی حق پناهندگی و نیز ملیت اکوادوری را که در سال ۲۰۱۷ به آسانژ اعطا شده بود، از وی سلب کرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آمریکا حمله سایبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۲۲۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین اتهام جاسوسی در آلمان را رد کرد

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، سفارت چین در برلین دوشنبه شب با ارسال بیانیه‌ای به خبرگزاری شینهوا اعلام کرد: ما طرف آلمانی می‌خواهیم که بهره‌برداری از اتهام جاسوسی به منظور خدشه‌دار کردن وجهه و بدنام کردن چین را متوقف کند.

مقام‌های برلین دوشنبه اعلام کردند که سه آلمانی را به ظن همکاری با سرویس مخفی چین و انتقال فناوری به پکن برای مقاصد نظامی بازداشت کرده‌اند.

«نانسی فیزر» وزیر کشور آلمان گفت که دولت تهدیدهای ناشی از جاسوسی چین در تجارت، صنعت و علم در آلمان را رصد می‌کند.

«مارکو بوشمان» وزیر دادگستری آلمان نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: افراد متهم به جاسوسی در زمان بازداشت در حال گفت‌وگو درباره پروژه‌هایی تحقیقاتی بودند که می‌توانست به توسعه توان رزمی چین در دریا کمک کند.

بازداشت این افراد یک هفته پس از آن انجام شد که اولاف شولتس صدراعظم آلمان به چین سفر کرد تا درباره همکاری‌های تجاری چین و روسیه در بحبوحه جنگ اوکراین، مالکیت معنوی و سیاست های بازار آزاد گفت‌وگو کند.

آلمان هفته گذشته ۲ تبعه روسی-آلمانی را به ظن جاسوسی برای روسیه بازداشت کرد. برلین گفت که این افراد قصد داشتند برای تضعیف حمایت نظامی آلمان از اوکراین دست به حملات خرابکارانه بزنند.

دیگر خبرها

  • ۲ بازیکن لیگ برتر انگلیس به اتهام تجاوز بازداشت شدند
  • بازداشت ۲ بازیکن لیگ برتر انگلیس به اتهام تجاوز
  • در ۷۲ ساعت پرماجرا بر «مجید نوری» در سوئد چه گذشت؟
  • در ۷۲ ساعت پرماجرا بر مجید نوری در سوئد چه گذشت؟
  • آمریکا دو شرکت و چهار فرد را به اتهام فعالیت‌های سایبری از سوی سپاه تحریم کرد
  • آمریکا دو شرکت و چهار فرد را به اتهام فعالیتهای سایبری از سوی سپاه تحریم کرد
  • شناسایی ۳۰۰ تارنمای تبلیغ فروش سوالات کنکور و دستگیری ۲۰ متهم
  • چین: آلمان دست از فریبکاری سیاسی بردارد
  • بازداشت دستیار نماینده پارلمان اروپا در آلمان به اتهام جاسوسی + عکس
  • چین اتهام جاسوسی در آلمان را رد کرد