Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-16@22:56:58 GMT

همایش ملی خانواده های زیست مدار در قزوین برگزار می شود

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۲۴۲۹۴

همایش ملی خانواده های زیست مدار در قزوین برگزار می شود

به گزارش ایرنا، عبدالحسین مظفری روز یکشنبه در نخستین نشست هماهنگی برنامه های روز زمین پاک با حضور نمایندگان دستگاه ها و فعالان محیط زیست قزوین افزود: به دلیل اهمیت نقش زنان در ایجاد توسعه پایدار از هزار مادر و دختر دعوت شده تا در این همایش شرکت کنند.
وی با بیان اینکه مدیریت زنان می تواند در ساماندهی پسماند بسیار مهم باشد،اظهار داشت: تعیین منازل مسکونی به عنوان منشاء تولیدات پسماند موجب شده تا مادران و زنان خانه دار به آموزش و آگاهی بیشتری نیاز داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مظفری با تاکید بر اینکه محور برگزاری این همایش برعهده مجموعه مدیریت شهری است،گفت: سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین تاکنون فعالیت های موثری در این زمینه داشته است.
معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست قزوین به وظایف آموزش و پرورش در حوزه زمین پاک اشاره کرد و گفت: این دستگاه می تواند با برنامه ریزی منسجم در مدارس ضمن تعریف کلی از زمین پاک به فرهنگ سازی دانش آموزان در حوزه مدیریت پسماند کمک کند.
مظفری در خصوص وظایف جهاد کشاورزی نیز خاطرنشان کرد: یکی از موضوعاتی که همواره به عنوان یک تهدید برای زمین محسوب می شود پسماندهای حوزه کشاورزی است که لازم است اقدامات فرهنگی در رابطه با مدیریت آن در دستور کار قرار گیرد.
معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست قزوین یادآور شد: 17 سازمان مردم نهاد به صورت غیر رسمی و پنج سازمان مردم نهاد به صورت رسمی در جلسات کارگره پسماند و محیط زیست مشارکت فعال دارند.
دوم اردیبهشت (22 آوریل 2019) به عنوان روز جهانی زمین پاک نامگذاری شده است.
9925*3013
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 آموزش و پرورش جهاد کشاورزی حفاظت محیط زیست خانواده زنان 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۲۴۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهارمحال و بختیاری باید استان گردشگری و نه صنعتی باشد

به گزارش خبرگزاری مهر، یاسر پیرعلی رئیس دانشگاه شهرکرد صبح امروز در همایش دانش سنتی محیط زیست اظهار کرد: اولین همایش دانش سنتی محیط زیست ثمره‌ای برای استان چهارمحال و بختیاری و کشور است.

وی با اشاره به اینکه تعاملات خوبی با سازمان محیط زیست شده است تصریح کرد: تعاملاتی در سطح این دانشگاه با محیط زیست برای برپایی این همایش صورت گرفت.

پیرعلی ادامه داد: سازمان‌های مردم نهاد خوبی در سطح دانشگاه شهرکرد فعال است که در رابطه با حفظ محیط زیست نقش مهمی را ایفا می‌کنند، یکی از اقدامات شایسته آن‌ها پاکسازی طبیعت است.

رئیس دانشگاه شهرکرد با تاکید بر اینکه طرح‌های پژوهشی کلان در حوزه محیط زیست چهارمحال و بختیاری ارائه شده است گفت: برپایی این همایش نتیجه مذاکرات تعاملاتی است که تا کنون اتفاق افتاده است.

پیرعلی عنوان کرد: با ارائه طرح‌های پژوهشی امید است که بتوانیم کمک مؤثری در موزه‌های طبیعی در سطح کشور داشته باشیم.

وی خاطر نشان کرد: چهارمحال و بختیاری یک استان گردشگری است و نباید به سمت صنعتی پیش رود، تلاش کنیم تا فرهنگ بکر محیط زیست و طبیعت برای استان باقی بماند.

پیرعلی در پایان خاطر نشان کرد: دبیرخانه دائمی این همایش باید فعال شود تا بتوانیم از نتایج آن استفاده لازم را ببریم.

کد خبر 6079850

دیگر خبرها

  • آموزش، مهمترین بستر در حفظ محیط زیست است
  • اولین همایش ملی دانش سنتی محیط زیست در چهارمحال و بختیاری
  • چهارمحال و بختیاری باید استان گردشگری و نه صنعتی باشد
  • سلاجقه: جمهوری اسلامی پسماند رژیم صهیونیستی را مدیریت کرد
  • نخستین همایش ملی دانش سنتی محیط زیست به میزبانی شهرکرد برگزار شد
  • جمهوری اسلامی «پسماند رژیم صهیونیستی» را مدیریت کرد
  • همایش ملی دانش محیط‌زیست ایران برگزار شد
  • چهارمحال و بختیاری یک استان گردشگری است
  • استفاده از کیسه‌های پلاستیکی محدود می شود
  • ممنوعیت عرضه رایگان کیسه های پلاستیکی در فروشگاه های زنجیره ای از هفته زمین پاک