Web Analytics Made Easy - Statcounter

       

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، مطابق با ضوابط و مقررات بانک مسکن، تمامی واحدهای مسکونی کشور که به طریقی از تسهیلات خرید یا ساخت این بانک استفاده کرده و همچنان در حال پرداخت اقساط ماهانه به شعب سراسر کشور هستند، تحت پوشش بیمه قرار دارند. بانک مسکن با هدف تضمین بازپرداخت تسهیلات و کاهش ریسک های مرتبط با حوادث طبیعی و غیرمترقبه، املاکی که مالکان آنها تقاضای دریافت تسهیلات دارند را هنگام پرداخت تسهیلات مورد نظر همواره توسط یکی از شرکت های بیمه گذار، بیمه می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روند که از گذشته در جریان بوده و اکنون نیز برای انواع تسهیلات مسکن ادامه دارد، برای خانه هایی که در استان های سیل زده در رهن این بانک قرار دارند، به اجرا درآمده است. از این رو به دنبال خسارت وارد شده به این واحدهای مسکونی ناشی از سیل های ویرانگر اخیر در حداقل 4 استان شمالی، جنوبی و جنوب غربی کشور، اکنون آسیب دیدگانی که خانه تخریب شده آنها در رهن بانک مسکن قرار دارد به این معنا که برای خرید آن از این بانک تسهیلات گرفته بودند می توانند با مراجعه به شعب بانک مسکن فرآیند دریافت خسارت از بیمه را طی کنند. بانک مسکن خود را موظف دانسته در این مسیر به کمک سیل زدگان بیاید و طی این مسیر را برای آسیب دیدگان تسهیل کند.

مهدی احمدی رییس اداره کل روابط عمومی بانک مسکن در توضیح چگونگی ارزیابی و پرداخت خسارت واحدهای آسیب دیده استان های سراسر کشور در جریان سیل اخیر، توضیح داد: خانه های آسیب دیده در سراسر کشور که از انواع تسهیلات بانک مسکن(خرید یا ساخت) استفاده کرده اند، تحت پوشش بیمه قرار دارند و از این طریق بانک مسکن می تواند حمایت ویژه ای از آسیب دیدگان در جریان سیل امسال داشته باشد.
وی ادامه داد: این مشتریان برای اطلاع از میزان و چگونگی دریافت خسارت واحد خسارت دیده خود در نخستین مرحله باید به شعبه بانک مسکن شهر خود و درست همان شعبه ای که تسهیلات را از آنجا اخذ کرده بودند مراجعه کنند. به این معنا که اگر در یک شهر چندین شعب از بانک مسکن وجود دارد فقط و فقط مراجعه به شعبه ای که پرونده تسهیلات آنها تشکیل شده برای دریافت خسارت امکان پذیر است.
وی به دومین مرحله در روند پرداخت خسارت بیمه اشاره کرد و گفت: پس از مراجعه و تشکیل پرونده «دریافت خسارت»، شعبه بانک مسکن از طریق مکاتبه با شرکت بیمه طرف قرار داد، امکان حضور نماینده بیمه در محل واحد مسکونی تسهیلات گیرنده برای ارزیابی کارشناسی خسارت وارد شده از سیلاب فراهم می شود.
رییس اداره کل روابط عمومی بانک مسکن با تاکید بر آنکه سقف خسارت ارزیابی و پرداخت شده از سوی شرکت بیمه می تواند حداکثر تا سقف تسهیلات دریافتی از بانک مسکن باشد، تصریح کرد: مطابق با ضوابط موجود شرکت بیمه طرف قرارداد بانک مسکن می تواند تا سقف تسهیلات دریافتی به متقاضی خسارت پرداخت کند.
وی در عین حال با هشدار نسبت به بازسازی خانه از سوی مالکان قبل از مراجعه نماینده بیمه عنوان کرد: خسارت دیدگانی که خانه آنها در جریان وقوع سیل به نوعی آسیب دیده یا تخریب شده است و تحت پوشش بیمه بانک مسکن قرار دارند تا قبل از حضور کارشناس شرکت بیمه در محل و تهیه گزارش ارزیابی خسارت از هر گونه اقدام برای تعمیر، بازسازی و تغییر شکل خانه خودداری کنند.
به گفته وی اقدام مالکان خانه های آسیب دیده برای ترمیم و شروع بازسازی پیش از ارزیابی خسارت از سوی کارشناس بیمه سبب بروز اختلال در فرآیند کارشناسی و تعیین میزان واقعی خسارت می شود و دسترسی مالکان به مبلغ خسارت بیمه ای را با مشکل مواجه می کند.

 

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۲۴۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهمیه یک‌هزار و ۷۰۰ واحدی میاندوآب در طرح نهضت ملی مسکن

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، محمدرضا رضایی، در دومین جلسه شورای تأمین مسکن شهرستان میاندوآب اظهار کرد: دولت عزم راسخی برای تأمین مسکن اقشار کم‌برخوردار دارد.

وی افزود: افزایش سهمیه شهرستان میاندوآب از یک‌هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی به یک‌هزار و ۷۰۰ واحد، بیانگر توجه ویژه دولت به مناطق محروم و روستاییان است.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میاندوآب گفت: تسهیلات خوبی توسط دولت سیزدهم برای به‌سازی و مقاوم‌سازی مساکن روستایی با سود ۲۳ درصد درنظر گرفته است که تنها پنج درصد از سود این تسهیلات توسط اشخاص پرداخت می‌شود و ۱۸ درصد باقی مانده نیز توسط دولت پرداخت می‌شود.

رضایی تصریح کرد: در زنجیره پرداخت تسهیلات مساکن روستایی تعداد معرفی شده به بانک‌ها زیاد، اما تعداد عقد قرارداد و تسهیلات پرداخت شده به مراتب کمتر است.

وی با بیان اینکه هستند کسانی که باوجود معرفی به بانک پیگیر موضوع نشده و تشکیل پرونده نداده‌اند، تأکید کرد: بنیاد مسکن موظف است، طی دو هفته نسبت به تعیین تکلیف معرفی‌شدگان، سنجش میزان رضایتمندی معرفی‌شدگان از بانک‌های عامل و اعلام گزارش کامل از مراجعه نداشتن برای تشکیل پرونده و عقد قرارداد اقدام و راهکار مناسبی برای شناسایی و رفع مشکل ارائه دهد.

رضایی ادامه داد: هدف شورای تأمین مسکن باید حفظ و افزایش سهمیه در به‌سازی و مقاوم‌سازی مساکن روستایی باشد، انتظار داریم بانک‌های عامل با دید تسهیل‌گرانه نسبت به دریافت ضمانت پرداخت عمل و تابع قوانین باشند.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میاندوآب خاطرنشان کرد: شهرستان میاندوآب با پوشش ۵۵ درصدی معرفی شدگان برای اخذ تسهیلات، تعداد سهمیه و عملکرد بانک‌های عامل رتبه نخست استان را کسب کرده که اقدامی ارزنده و شایسته تقدیر است.

دیگر خبرها

  • گلستان جزء استان‌های برتر در زمینه پرداخت تسهیلات مسکن شهری و روستایی
  • سهمیه یک‌هزار و ۷۰۰ واحدی میاندوآب در طرح نهضت ملی مسکن
  • آبگرفتگی ۱۰ مسکن در سوادکوه/ ۷ سردهنه در بابل آسیب دید
  • پرداخت بخشی از وام ودیعه مسکن به متقاضیان
  • بسترسازی برای پرداخت کلیه تسهیلات خرد بانک توسعه تعاون از طریق تی تی پلاس
  • امضاء تفاهم‌نامه همکاری بانک مسکن و بیمه مرکزی
  • ۱۴ هزار زوج اردبیلی وام ازدواج دریافت کردند
  • ۱۱ هزار متقاضی در اردبیل تسهیلات فرزندآوری دریافت کرده اند
  • ۴۰۰ روستایی در چناران تسهیلات ساخت مسکن دریافت کردند
  • دریافت تسهیلات ساخت مسکن ۴۰۰ روستا در چناران