Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-25@07:32:48 GMT

بیانیه مقام‌های سعودی پس از اعلام افزایش نرخ بنزین

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۲۴۵۴۲

بیانیه مقام‌های سعودی پس از اعلام افزایش نرخ بنزین

«سعود القحطانی» سخنگوی رسمی برنامه «حساب شهروند» با انتشار بیانیه‌­ای اعلام کرد که افزایش اعلام شده از سوی وزارت انرژی پس از بازبینی نرخ بنزین و ربط آن به نرخ جهانی قبلا پوشش داده شده و پیش از اجرای آن در واحد‌های ذی صلاح و واجد شرایط پرداخت شده بود.

قحطانی در این بیانیه تصریح کرد: «این تصمیم پس از بازبینی انجام شده در سه ماهه آخر سال ۲۰۱۸ توسط برنامه حساب شهروند اتخاذ شده است».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارقام مرحله هفدهم ماه آوریل از طریق برنامه حساب شهروند منتشر شد که مجموع آن دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای نرخ حامل‌­های انرژی در زمینه بنزین و برق و مالیات مستقیم و غیر مستقیم علاوه بر مالیات بر ارزش افزوده سبد غذائی است. این در حالی است که میزان یارانه حمایتی در بخش برق ۷۲۶ میلیون ریال معادل ۳۰ درصد و میزان یارانه بنزین ۶۷۶ میلیون ریال معادل ۲۷ درصد است.

قحطانی خاطرنشان کرد که هدف این برنامه افزایش حمایت دولت با توجه به هدایت منافع دولتی به گروه‌­های واجد شرایط است که موجب تشویق مصرف منطقی برای حمایت از خانواده‌های سعودی از طریق مالیات مستقیم و غیرمستقیم اصلاحات اقتصادی مختلف پیش از اعمال آن‌ها می­‌شود و تغییر نرخ حامل­‌های انرژی یکی از مهم­ترین عوامل مؤثر بر حمایت مستقیم است.

شرکت آرامکو متعلق به عربستان سعودی اعلام کرده بود که نرخ بنزین را در سه ماهه جاری به میزان چهار تا پنج درصد افزایش می‌­دهد و آن را از روز یکشنبه ۱۴ آوریل اجرائی می­‌کند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: قیمت بنزین عربستان افزایش قیمت بنزین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۲۴۵۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه پایانه‌های مرزی و افزایش پرواز‌ها میان ایران و پاکستان

 مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی و رئیس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و پاکستان که صبح امروز به همراه رئیس جمهور و تعدادی از اعضای هیئت دولت به اسلام آباد سفر کرد، در حاشیه مراسم امضای ۸ سند همکاری میان دو کشور اظهار کرد: همکاری‌های حمل‌ونقلی از جمله در حوزه بنادر و دریایی، هوایی، ریلی، جاده‌ای از مسائل مطرح شده به‌منظور توسعه روابط دو کشور بود.

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: توسعه پایانه‌های مرزی میان دو کشور از لحاظ ساختاری و حمل مستقیم بار، از موضوعاتی بود که میان مقامات دو کشور مطرح شد.

به گفته بذرپاش، برقراری پرواز مستقیم میان تهران و اسلام آباد و افزایش پرواز‌ها میان تهران- لاهور یا مشهد- لاهور از دیگر موضوعات همکاری ایران و پاکستان بود.

منبع : وزارت راه وشهرسازی

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • مجازات قاچاقچی نوشابه انرژی زا
  • پادشاه سعودی به بیمارستان منتقل شد
  • جریمه میلیاردی برای قاچاقچی نوشابه‌های انرژی زا در قزوین
  • افزایش تعداد جایگاه پمپ بنزین در کهیگلویه و بویراحمد
  • تعیین سرکنسول عربستان در مشهد و سفر مقام سعودی به تهران
  • افزایش ۷۴۰ درصدی درآمدهای مالیاتی دولت طی ۶ سال
  • توسعه پایانه‌های مرزی و افزایش پرواز‌ها میان ایران و پاکستان
  • روسیه: غرب بر لبه پرتگاه جنگ هسته‌ای گام برمی‌دارد
  • هشدار جدی سعید حجاریان درباره تداوم فعالیت گشت ارشاد و احتمال افزایش قیمت بنزین
  • تأکید مقام‌های عالی ایران و پاکستان بر توسعه روابط دوجانبه/ انرژی از محورهای مهم مذاکرات تهران و اسلام‌آباد خواهد بود