Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@21:53:36 GMT

بیش از 1500 واحد مددجویان بهزیستی همدان آسیب دید

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۲۴۷۳۸

بیش از 1500 واحد مددجویان بهزیستی همدان آسیب دید

همدان- ایرنا- مدیرکل بهزیستی همدان گفت: پس از بررسی های دقیق صورت گرفته مشخص شد بیش از یکهزار و 500 واحد مسکونی مددجویان بهزیستی استان در باران های سیل آسیای نوروز امسال آسیب دیدند.

حمیدرضا الوند روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه در این بارش ها حدود 300 واحد مسکونی تخریب شده است افزود: از کل واحد آسیب دیده مددجویان بهزیستی همدان، یکهزار و 200 واحد در روستاها قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی عنوان کرد: آمار واحدهای آسیب دیده به سازمان بهزیستی کشور ارسال شده است و پس از بررسی، میزان دقیق آسیب ها و تخصیص اعتبار، عملیات بازسازی آن ها آغاز می شود.
الوند اظهار داشت: نخستین محموله کمک های بهزیستی همدان به مناطق سیل زده شامل اقلام ضروری همچون پتو، مواد غذایی، وسایل بهداشتی، اجاق گاز، البسه و کفش صبح امروز ارسال شده است.
وی افزود: نخستین تیم فوریتی متشکل از کارشناسان اورژانس اجتماعی و محب (مشاوره حمایتی، روانی اجتماعی در بلایای طبعیی با تکیه بر توانمندسازی اجتماعات محلی) به استان لرستان جهت مداخلات روانی اجتماعی در مناطق آسیب دیده از سیل اعزام شدند.
مدیرکل بهزیستی همدان بیان کرد: تیم دوم فورتی نیز از امروز به مدت یک هفته در شهر معمولان مستقر می شود.
وی با اشاره به اینکه 9 پایگاه جمع آوری کمک های مردمی به سیل زدگان در استان برپا شده است اضافه کرد: پویش ( #درکنارهم_باشیم ) برای کمک به سیل زدگان، توسط بهزیستی همدان راه اندازی شده است.
الوند گفت: 200 میلیون ریال کمک نقدی در استان جمع آوری شده است که 100 میلیون ریال آن به استان گلستان و 100 میلیون ریال دیگر به استان لرستان تخصیص داده شد.
وی افزود: خیران می توانند از طریق شماره حساب 90190 بانک ملت، کد دستوری #5*5*741* یا از روش اپلیکیشن سکه، کمک های نقدی خود را برای کمک به سیل زدگان به حساب بهزیستی واریز کنند.
گفتنی است، باران های سیل آسای دو هفته پیش، موجب وقوع سیل و ویرانی در برخی از استان ها غربی و جنوب غربی کشور شد.
9904/2090

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي سيل98 بهزيستي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۲۴۷۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحویل هزار و ۲۵۷ واحد مسکونی به مددجویان آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی ملامهدی با بیان اینکه اشتغال و مسکن از اولویت مهم کمیته امداد در توانمندسازی مددجویان زیر حمایت است گفت: سال گذشته یک هزار و ۲۵۷ واحد مسکونی به مددجویان زیر پوشش کمیته امداد در استان آذربایجان شرقی تحویل داده شد.

وی اظهار کرد: از این تعداد یک هزار و ۱۵۷ واحد در روستا‌های استان به صورت ساخت خانه و یکصد واحد نیز در شهر‌ها به صورت خرید واحد مسکونی بود.

وی ادامه داد: برای ساخت یا خرید این واحدها نزدیک به ۶۴۰ میلیارد ریال وام بلاعوض و ۱۵۰ میلیارد ریال وام قرض الحسنه بدون کارمزد از طریق صندوق امداد ولایت تامین و پرداخت شد ضمن اینکه برای هر واحد یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تا ۲ میلیارد ریال وام بانکی با کارمزد چهار درصد تعلق گرفت.

ملامهدی در مورد نهضت ملی مسکن و سهم مددجویان از این طرح در استان اظهار کرد: هشت هزار و ۴۰۰ نفر با برچسب مددجوی کمیته امداد در این طرح نام نویسی کردند.

وی ادامه داد:تعداد اختصاصی به مددجویان استان از محل این طرح نزدیک به یک هزار و ۲۰۰ واحد بود.

دیگر خبرها

  • تکلیف مددجویان کمیته امداد و بهزیستی با افزایش تعرفه‌های درمانی چه می شود؟
  • تحویل هزار و ۲۵۷ واحد مسکونی به مددجویان آذربایجان شرقی
  • بررسی روند ساخت مسکن مددجویی در شاهیندژ
  • سرمایه‌گذاری در ورزش باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود
  • برگزاری جشنواره بازی های بومی و محلی مددجویان بهزیستی در بوکان
  • پرداخت ۸۵۰ میلیارد تومان تسهیلات برای احداث ۱۵۰۰ واحد مسکونی در ماکو
  • واگذاری ۲۵۷ واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد در سمنان
  • امید شاخصه بارز آثار هنری توانخواهان بهزیستی اردبیل است
  • واگذاری ۶۴۵ اشتراک رایگان گاز در استان چهارمحال‌ و بختیاری
  • ایجاد ۱۲ هزار و ۵۸۵ فرصت شغلی برای مددجویان لرستان