Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،هاجر چنارانی نماینده مردم نیشابور وفیروزه در مجلس شورای اسلامی در همایش ر وز ملی عطار  در نیشابورگفت: تاکنون مکاتبات زیادی شده است تا سومین روزملی نیشابور در تقویم جمهوری اسلامی ایران ثبت گردد و انتظار نیشابوریان این است که دهم تیرماه بعنوان سالروز ورود امام رضا (ع) به نیشابور در تقویم ملی ثبت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی  تصریح کرد: عطار نیشابوری از بزرگمردان دیار اسلامی است و افتخار ما نیشابوریان این است که اولین روز ملی ایران به نام شیخ فرید الدین عطار نیشابوری است.    نماینده مردم نیشابور وفیروزه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:متولیان فرهنگ باید در کتب درسی اصلاح کنند و دانش آموزان را با فرهنگ منطقه‌ای آشنا کنند و ما باید نگاه هایمان را تغییر دهیم.
حمیدگرمابی نماینده مردم نیشابور وفیروزه در مجلس شورای اسلامی  هم در این همایش گفت: فرهنگ عطار نیشابوری از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده است و برگرفته از فرهنگ بزرگان است، عطار با فرهنگ و ادبی که داشته است افتخار اسلام است.

وی افزود: میراث فرهنگی ایران ثروتی تمام نشدنی است و ما از این میراث گرانبها می‌توانیم در حوزه گردشگری به خوبی استفاده کنیم واستفاده از نماد‌های این بزرگان در فضای شهری بسیار مهم در گسترش میراث فرهنگی ایران وحوزه گردشگری است.

نماینده مردم نیشابور وفیروزه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:امروز همسایه ما ترکیه به خوبی از وجود مولانا بهره می‌برد و ما نیز باید از پتانسیل عطار و خیام با برنامه ریزی استفاده کنیم و باید کرسی‌های عطار شناسی و خیام شناسی در نیشابور راه اندازی شود و بدین وسیله عطار شناسان و خیام شناسان بزرگ را از سراسر دنیا به مناسبت‌های مختلف از جمله روز‌های ملی عطار و خیام در نیشابور گرد آوریم.
انتهای پیام//س . ح   همایش روز ملی عطار در نیشابور

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ادبیات نمایندگان مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۲۴۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود رئیس جمهور به سریلانکا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، رئیس جمهور به دعوت رسمی همتای سریلانکایی خود و برای حضور در مراسم افتتاح ابرطرح چند منظوره سد و نیروگاه «اومااویا» وارد این کشور شد.

آقای رئیسی در این سفر یک روزه، ابتدا به همراه رئیس جمهور سریلانکا، ابرطرح چند منظوره ۲ سد و نیروگاه ۱۲۰ مگاواتی اومااویا را به‌طور رسمی افتتاح می‌کند. سپس، مراسم استقبال رسمی از آقای رئیسی در کاخ ریاست جمهوری این کشور در شهر کلمبو، برگزار خواهد شد. دیدار دو جانبه، نشست هیئت‌های عالی‌رتبه مشترک دو کشور، مراسم امضای اسناد و برگزاری نشست مطبوعاتی، دیگر برنامه‌های این سفر است.

دیگر خبرها

  • بزرگداشت روشنفکری که متفاوت بود
  • درمان اقتصاد نفتی جز با مشارکت مردم امکان‌پذیر نیست
  • سالروز وفات حضرت عبدالعظیم در تقویم ۱۴۰۳ چه روزی است؟
  • تمام فتنه‌های علیه کشور با حضور مردم خنثی شد
  • ورود رئیس جمهور به سریلانکا
  • مراسم صبحگاه یگان حفاظت حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار شد
  • هیات‌های ورزشی به حوزه فرهنگ ورود کنند
  • ز مشرق تا به مغرب گر امام‌ است، امیرالمؤمنین حیدر تمام‌ است
  • انتقاد آیت‌الله اعرافی از سبک معماری در ساخت‌وساز‌های جدید قم
  • انتقاد آیت‌الله اعرافی از سبک معماری در ساخت‌وسازهای جدید قم