Web Analytics Made Easy - Statcounter

عراقچی به اظهارات سفیر فرانسه درباره حق غنی سازی ایران پس از برجام واکنش شدید نشان داد و گفت اگر پاریس اعلام موضع نکند  اقدام مقتضی انجام خواهیم داد.   به گزارش صدای ایران، معاون سیاسی وزیر امور خارجه در واکنش به توییت سفیر فرانسه در آمریکا در توییتر نوشت:«اگر توییت های «ژرار آرو» موضع فرانسه را اعلام می کند، با نقض فاحش هدف و موضوع برجام و قعطنامه 2231 مواجه هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پاریس اعلام موضع کند، در غیر این صورت اقدام مقتضی را انجام خواهیم داد».

درحالی که آژانس بین المللی انرژی اتمی تاکنون 14 بار بر اجرای کامل تعهدات ایران در چارچوب توافقنامه برجام صحه گذاشته است؛ سفیر فرانسه در آمریکا به تازگی مدعی شده است که دلیلی برای غنی سازی اورانیوم توسط ایران پس از توافق برجام وجود ندارد. این اظهارات امروز واکنش «سید عباس عراقچی» معاون وزیر امور خارجه کشورمان را در پی داشت. 
«ژرار آرو» سفیر فرانسه در آمریکا شب گذشته در حساب توییتری خود نوشت:«اینکه بگویم ایران پس از انقضای برجام اجازه دارد اورانیوم غنی سازی کند، اشتباه است. براساس ان پی تی و پروتکل الحاقی آن، ایران باید تحت نظارت های شدید ثابت کند که فعالیت های هسته ای آن غیرنظامی است.» 
این دیپلمات فرانسوی اضافه کرد:«همانگونه که در سال 2002 گفتیم غنی سازی اورانیوم بدون برنامه غیرنظامی موثق براساس ان پی تی غیرمجاز بود. ما در سال 2025 نیز اگر لازم باشد می توانیم همانگونه پاسخ دهیم. تحریم ها اعمال شد و باز می تواند اعمال شود.هیچ «غروبی» بعد از برجام وجود ندارد.» 
ارو اظهارداشت:«روسیه اورانیوم غنی شده برای نیروگاه هسته ای بوشهر را تامین می کند. لذا هیچ دلیل موجهی برای غنی سازی گسترده اورانیوم توسط ایران پس از برجام وجود ندارد.»

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: عراقچی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۲۴۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش خبرنگار اسرائیل به ویترین تسنیم: به خودمان شلیک کردیم!

یک خبرنگار رژیم صهیونیستی با بازنشر ویترین امروز خبرگزاری تسنیم نوشت: تسنیم از صبح امروز با افتخار در حال توئیت کردن کلمه «بی‌خاصیت» است. فکر نمی‌کردم که می‌توانیم تنها با یک کلمه این چنین به تصویر دیگران از ما و به بازدارندگی‌مان لطمه وارد کنیم. - اخبار بین الملل -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری تسنیم، یک خبرنگار شبکه کان رژیم صهیونیستی و پژوهشگر مرکز مطالعات امنیت داخلی این رژیم با بازنشر ویترین امروز خبرگزاری تسنیم نوشت: تسنیم از صبح امروز با افتخار در حال توئیت کردن کلمه «بی‌خاصیت» است. فکر نمی‌کردم که می‌توانیم تنها با یک کلمه این چنین به تصویر دیگران از ما و به بازدارندگی‌مان لطمه وارد کنیم.

به پای خود که نه، به قلب خودمان شلیک کردیم ... بگذریم.

وزیر اسرائیلی درباره ماجرای اصفهان چه گفت؟ ضعیف نه! بی‌خاصیت

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • توضیح سفیر ایران در فرانسه درباره حادثه امنیتی امروز در پاریس
  • توضیحات سفیر ایران در فرانسه درباره حادثه امنیتی امروز در پاریس
  • اعلام جزئیات حادثه امنیتی در کنسولگری ایران در پاریس
  • واکنش خبرنگار اسرائیل به ویترین تسنیم: به خودمان شلیک کردیم!
  • واکنش سفیر ایران به تحریم‌های جدید علیه کشورمان
  • تنش در روابط پاریس - باکو
  • واکنش سفیر ایران در سوریه به تهدیدات توخالی رژیم صهیونیستی
  • اعلام از سرگیری فعالیت بازرسان آژانس در ایران/ تصویب اقدامات ضد ایرانی بیشتر از سوی مجلس نمایندگان آمریکا/ تشدید تنش میان فرانسه و جمهوری آذربایجان با فراخوان سفیر
  • فرانسه سفیر خود را از باکو فراخواند
  • فرانسه سفیر خود را از جمهوری آذربایجان فراخواند