Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی از تنظیم شکوائیه‌ای علیه وزارت نیرو و وزارت جهاد کشاورزی در خصوص سیل لرستان خبر داد. ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۳ اجتماعی حقوقی و قضایی نظرات - اخبار اجتماعی -

اللهیار ملکشاهی رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم کوهدشت استان لرستان در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی و قضایی خبرگزاری تسنیم، در رابطه با شناسایی مقصران سیل در استان لرستان گفت: آنگونه که بررسی کردیم قسمت عمده تقصیر برعهده وزارت نیرو است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه وزارت نیرو متهم ردیف اول خسارات سیل در استان لرستان است، علت آن را عدم اجرای پروژه‌های مهم سدسازی و آبخیزداری عنوان کرد و افزود: پروژه‌های مهمی مثل سید معشوقه روی رودخانه کشکان اجرا نشده است که اگر این سد زده می‌شد سیل پلدختر، معمولان، شایگان و شهرستان چگینی کاملا مهار می‌شد و حداقل خسارت پیش می‌آمد.

ملکشاهی عدم لایروبی رودخانه‌ها و اجازه ساختوساز در بستر و حریم رودخانه را از دیگر دلایل خسارت‌زایی سیل‌های اخیر استان لرستان دانست و افزود: وزارت کشاورزی اجرای آبخیزداری و آبخوانداری را چندین سال انجام نداده و به همین دلیل در شهری مثل کوهدشت که رودخانه دائمی ندارد شاهد سیل بودیم و حدود هزار میلیارد تومان خسارت به این شهر وارد شده است.

رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی از پیگیری این مسائل در مجلس خبر داد و گفت: علاوه بر این در حال تنظیم شکوائیه‌ای علیه وزرای جهاد کشاورزی و نیرو هستیم و احتمال استیضاح این دو وزیر بخصوص وزیر نیرو نیز وجود دارد.

ملکشاهی افزود: دادستان هم به عنوان مدعی‌العموم به موضوع ورود خواهد کرد.

فیلم/ جهیزیه‌ای که سیل بردفیلم/ «لرها» میهمان‌نوازی را فراموش نمی‌کنندرئیس پلیس پلدختر: سیل اخیر در 100 سال اخیر بی‌سابقه بود/ زمین در برخی مناطق کاملاً محو شد/شلیک هوایی برای آگاه کردن مردم+ فیلمفیلم/ جهادگران، امید مردم پلدختر؛ می‌مانیم تا دوباره بسازیمفیلم/ امید به زندگی در پلدختر؛ حضور خانواده‌ها در پارک‌هافیلم/ چرا برخی اهالی پلدختر پیش از سیل خانه‌ها را تخلیه نکردند؟

انتهای پیام/

R1397/P/S2,20/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۲۴۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش تحقیق و تفحص از وزارت جهاد کشاورزی به قوه قضاییه ارجاع شد

به گزارش خبرنگار مهر، در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی، گزارش کمیسیون کشاورزی درباره تحقیق و تفحص از وزارت جهاد کشاورزی در خصوص عملکرد سازمان حفظ نباتات در ممانعت از تولید سموم کشاورزی داخلی و واردات نمونه خارجی آن در اجرای ماده ۲۱۲ آئین نامه داخلی مجلس در دستورکار قرار گرفت که با موافقت وکلای ملت، این گزارش به قوه قضائیه ارجاع شد.

در حال تکمیل

کد خبر 6086035 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • مجتهدزاده: ممنوعیت ثبت اظهارنامه قضایی علیه مقامات دولتی، اقدامی نسنجیده است
  • ۵۰۰ هکتار از اراضی پلدختر به کشت باقلا اختصاص پیدا کرد
  • محرومیت‌زدایی در حوزه آب شرب از سیاست‌های وزارت نیرو است
  • ۵۶ هزار هکتار از اراضی پلدختر زیر کشت محصولات کشاورزی رفت
  • ۳ پروژه سفر دولت به لرستان در حوزه آب نیازمند اعتبار هستند
  • امسال قطعی برق برای کشاورزان نخواهیم داشت
  • وزارت جهاد کشاورزی نرخ جدید شکر را سریع‌تر اعلام کند
  • دستگیری شکارچیان کبک وحشی و تیهو در پلدختر
  • ارائه ۴۳ بسته سرمایه‌گذاری بخش گردشگری لرستان به سرمایه‌گذاران
  • گزارش تحقیق و تفحص از وزارت جهاد کشاورزی به قوه قضاییه ارجاع شد