Web Analytics Made Easy - Statcounter

همایون اسعدیان، کارگردان باسابقه سینما و تلویزیون ایران گفت: تجربه زلزله آذربایجان به‌ ما آموخت که نهادهایی مانند خانه سینما نباید خودشان پول جمع کنند و به‌طور مستقیم درگیر مسائل مالی و کمک‌های غیرنقدی شوند؛ که قطعا نتایج خوبی به ‌دست نخواهد آمد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ همایون اسعدیان، کارگردان باسابقه سینما و تلویزیون ایران درباره ماجرای سیل مهربانی که از کجا آغاز شد، گفت: سیل و بعدتر آبگرفتگی فراگیری که در کشورمان آمد، مصادف شد با جشن‌های نوروزی که همه ‌جا تعطیل بود، حداقل این‌که خانه سینما تعطیل بود و ما امکان این را نداشتیم که با اعضای خانه سینما ارتباط برقرار کرده و ترتیب مراسمی برای کمک به سیل‌زدگان را بدهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بعد از سیزده‌ فروردین، در صحبت با اعضای خانه سینما حس کردیم باید کاری کنیم تا فرهنگ و هنر و سینما هم در کمک به آسیب‌دیدگان سیل نقشی داشته باشند و ابراز همدردی کنند. البته چند تن از هنرمندان در روزهای تعطیلات خودشان به مناطق سیل‌زده رفته بودند ولی ما به این نتیجه رسیدیم که گروهی از طرف خانه سینما به مناطق سیل‌زده رفته و همدردی‌مان را با آسیب‌دیدگان اعلام کنیم.

اسعدیان درباره اینکه ایده سیل مهربانی از کجا آمد گفت: تجربه زلزله آذربایجان به‌ ما آموخت که نهادهایی مانند خانه سینما نباید خودشان پول جمع کنند و به‌طور مستقیم درگیر مسائل مالی و کمک‌های غیرنقدی شوند؛ که قطعا نتایج خوبی به ‌دست نخواهد آمد. برای همین مبالغی که جمع‌آوری شده، در اختیار خانه سینما نیست و از همان ابتدا در اختیار هلال‌احمر و شهرداری قرار گرفت.

این کارگردان سینما با اشاره به اینکه ما با این فرض قطعی جلو آمدیم که خودمان نباید به هیچ‌عنوان مسئولیت مسائل مالی را برعهده بگیریم گفت: به ‌هرحال نهادها و ارگان‌هایی وجود دارند که وظیفه‌شان چنین مسائلی است و قطعا اشراف بیشتری به این موارد دارند که باید کمک‌ها مثلا در کدام مناطق توزیع شوند.

وی درباره نحوه همکاری هلال احمر با این طرح گفت: از دوستان هلال‌احمر خواهش کردیم که بیایند و ما هم در کنارشان کمک می‌کنیم، اما هم صندوق‌های کمک‌های مالی همه مستقیم به هلال‌احمر رفته؛ و هم چادری که  کمک‌های مردمی را جمع‌آوری می‌کرد، مستقیم به انبارهای هلال‌احمر منتقل شده و قرار است از طریق کامیون به مناطق سیل‌زده ارسال ‌شود.

اسعدیان درباره میزان کمک‌های مالی جمع اوری شده گفت: البته از دوستان خواهش کرده‌ایم که یک برآوردی بکنند تا بدانیم اوضاع چگونه بوده، اما باید بگویم که حداقل برای ما این‌که کمک‌ها چقدر بوده، چندان مهم نیست و آن‌چه اهمیت داشت، نفس حرکت است.

کارگردان فیلم طلا و مس از کمک فروش یک روز سینما آزادی به سیلزدگان خبرداد و گفت: روز گذشته تمام فیلم‌هایی که در سینما آزادی روی پرده آمدند که هفت فیلم بودند، اعلام کردند که فروش‌شان را در اختیار این حرکت می‌گذارند.

وی با اشاره از ابراز رضایت از میزان همراهی هنرمندان با این طرح هم افزود: این‌که در یک روز بارانی وقت گذاشتند و آمدند، اتفاق خوبی بود  که بسیار حس خوبی ایجاد کرد، به‌ حدی که نمی‌دانم چگونه حس درونی خود را بگویم.

اسعدیان درباره هدف برگزاری طرح سیل مهربانی گفت: یکی از اهدافمان با توجه به این‌که می‌دانیم دوستان هلال‌احمر در مناطق سیل‌زده بسیار زحمت کشیده‌اند، این بود که دوباره اعتماد مردم را نسبت به هلال‌احمر جلب کنیم. در روزهای آینده هم به‌ صورت یک هیأت از سینماگران به مناطق سیل‌زده می‌رویم و کمک‌های جمع‌آوری‌شده را زیرنظر نمایندگان شهرداری تهران، هلال‌احمر و خانه سینما در این مناطق توزیع می‌کنیم‌.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۲۴۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارسال ۷۰۰ بسته مواد غذایی به مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری مهر، وحید سلیمی رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر گفت: ظهر دیروز یک محموله ۲۸ تُنی مواد غذایی و معیشتی به ارزش مجموع و تقریبی ۴۰ میلیارد ریال برای کمک به ۷۰۰ خانوار آسیب دیده از سیل اواخر سال گذشته جنوب سیستان و بلوچستان، بارگیری و به این استان ارسال شد.

سلیمی اظهار کرد: این بسته‌ها با مشارکت عمده خیرین خارج از کشور و مؤسسه خیریه‌ای در تهران تهیه و با همکاری سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر، ظهر دیروز از تهران بارگیری و با دو دستگاه تریلی به مقصد سیستان و بلوچستان ارسال شد.

وی محتویات هر بسته غذایی و معیشتی را شامل ۴ بسته ماکارونی، ۲۰ کیلوگرم برنج، ۶ قوطی تن ماهی، ۸۰۰ گرم سویا، ۲ کیلوگرم عدس، ۲ قوطی رب گوجه، ۴ بطری روغن مایع، ۲ بسته چای ،۲ کیلوگرم قند ،۲ بسته بیسکویت و ۲ قالب صابون به همراه پتو برشمرد و قیمت تقریبی مجموع اقلام اهدایی را ۴۰ میلیارد ریال اعلام کرد.

رئیس سازمان داوطلبان با اشاره به همراهی قابل توجه عموم مردم با پویش همدلی و مهربانی جمعیت هلال‌احمر برای کمک به هموطنان سیل‌زده سیستان و بلوچستان، از نقش مؤثر حامیان و داوطلبان حقوقی این جمعیت در پویش یاد شده قدردانی کرد.

کد خبر 6081280

دیگر خبرها

  • امدادرسانی هلال احمر به بیش ۱۵۰۰ نفر متاثر از سیل کرمان
  • افزایش دمای هوا در اردبیل
  • هلال احمر به ۱۵۰۰ نفر در مناطق سیل زده کرمان امدادرسانی کرد
  • امدادرسانی هلال احمر کرمان به بیش ۱۵۰۰ نفر متاثر از سیل
  • اعزام ۱۰ تیم امدادی هلال احمر یزد به مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان
  • اعزام ۱۱ تیم امدادی و عملیاتی هلال احمر فارس به مناطق سیل زده
  • یاس، طرحی برای توانمندی دختران در مناطق کم برخوردار
  • ارسال ۷۰۰ بسته موادغذایی به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • ارسال ۷۰۰ بسته مواد غذایی به مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان
  • امدادرسانی هلال احمر به بیش از یک هزار و ۱۹۰ سیل زده