Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، پس از مدت‌ها انتظار و انتشار طرح‌های احتمالی، پورشه سرانجام تصاویر رسمی از مدل نهایی Taycan EV را منتشر کرد. البته در تصویر، خودرو با پوشش‌های رنگی نشان داده شده تا در نهایت مقداری از جزئیات هنوز هم به صورت راز باقی بماند، اما در هر صورت این تصاویر دید خوبی از ظاهر خودرو تمام الکتریکی پورشه می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 اولین نکته در مورد این تصاویر شعار هک شده بر روی کاپوت است که به روح الکتریکی این مدل اشاره دارد.

این مدل اصالت طرح‌های پورشه را حفظ کرده و در جلو و عقب با چراغ‌ها و طراحی آشنا ما را یاد مدل‌های کی‌من و باکستر می‌اندازد. البته با نگاهی عمیق‌تر به چراغ جلو و LED چهارگانه در آن مشاهده می‌شود که در طرح مفهومی Mission E نیز مشابه آن وجود داشت. نمای کلی به طرح مفهومی این مدل که پیش‌تر دیده بودیم وفادار مانده، اما برخی ویژگی‌ها تغییر کرده‌اند، به طور مثال در طرح مفهومی شاهد استفاده از درب‌های کالاسکه‌ای بودیم، اما در این مدل نهایی، درب‌ها معمولی خواهد بود و دستگیره‌ها مانند پورشه ۹۱۱ جدید طرح یکپارچه‌ای با بدنه خودرو دارند.

همانطور که در تصاویر مشخص است درگاه شارژ کمی عقب‌تر از گلگیر چرخ جلو سمت چپ جای گرفته و در پشت نیز چراغ LED خطی مانند خیلی از دیگر مدل‌های پورشه طراحی شده است. پورشه تولید مدل الکتریکی خود را در ماه سپتامبر آغاز خواهد کرد و تاکنون نیز بیش از ۲۰ هزار نسخه از Taycan در سراسر جهان پیش‌خرید شده است.

این مدل همچنین در سه نسخه متفاوت عرضه خواهد شد که تفاوت آن‌ها در ظرفیت باتری و پیشرانه الکتریکی خواهد بود. طبق شایعات بالاترین سطح پورشه Taycan، "توربو" نام دارد که انتظار می‌رود پیشرانه آن بیش از ۶۰۰ اسب بخار قدرت داشته باشد و رنج حرکتی آن نیز بیش از ۵۰۰ کیلومتر باشد.

رنج حرکتی ۵۰۰ کیلومتر با یک مرتبه شارژ رقمی عالی محسوب می‌شود، خودرو‌های الکتریکی فعلی در بیشترین حالت رنج حرکتی میان ۳۵۰ تا ۴۰۰ کیلومتر با یک شارژ دارند. اما پورشه می‌خواهد این مقدار را با باتری‌های جدید خود بهبود ببخشد. باتری‌های نوآورانه پورشه Taycan از فناوری ۸۰۰ ولتی بهره‌ می‌برند که زمان شارژ را کوتاه و عملکرد باتری را بهبود می‌بخشند. همچنین با استفاده از شارژر‌های سازگار خود شرکت پورشه، در کمتر از ۲۰ دقیقه ظرفیت باتری به مقداری پر می‌شود که رنج حرکتی به ۴۰۰ کیلومتر می‌رسد. در حالت شارژ عادی و پر کردن فضای کامل باتری، رنج حرکتی همان ۵۰۰ کیلومتر (در مدل توربو) خواهد بود.

شرکت آلمانی نسخه دیگر تمام الکتریکی خود را به جز این مدل، در پلتفرم واگن و نام Cross Turismo تولید خواهد کرد در سال ۲۰۲۰ عرضه خواهد شد. همچنین گفتنی است؛ دریافت سفارشات پیش‌ خرید این دو مدل فعال است و خریداران می‌توانند به صورت آنلاین مدل مورد نظر خود را پیش‌خرید نمایند.

بیشتر بخوانید: مدل بالارده مرسدس AMG GT 53 به زودی عرضه می‌شود +تصاویر 

انتهای پیام/

اولین تصاویر اتومبیل تمام الکتریکی پورشه را ببینید

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فناوری اتومبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۲۵۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دنزا زد9 جی تی ؛ محصول جدید از ائتلاف ناموفق مرسدس بنز (+تصاویر)

عصر ایران- دنزا برند خودرویی متعلق به گروه BYD چین است که حدودا از 4 سال قبل فعالیت خود را با معرفی محصولات الکتریکی آغاز کرد و اولین خبری که در رابطه با دنزا منتشر شد به شاسی بلندی با نام اکس مربوط بود که در گروه خودرو عصر ایران نیز معرفی شد(اینجا)

دنزا زد9 جی تی پرچمدار جدیدی است که توسط بی وای دی معرفی شده است و مهم ترین رویداد مرتبط با برند دنزا تا به امروز محسوب می شود. با توجه به اطلاعاتی که از دنزا زد9 جی تی در اختیار رسانه ها قرار گرفته این خودرو الکتریکی حدود 5.2 متر طول دارد. برخی سایت ها به ابعاد دقیق خودرو اشاره کرده اند: 5180 میلیمتر طول/ 1990 میلیمتر عرض / 1500 میلیمتر ارتفاع/ فاصله بین محورها 3125 میلیمتر.

بال فعال(الکتریکی) عقب و سقف پانورامیک نیز از دیگر ویژگی های تایید شده دنزا زد9 جی تی هستند.

دنزا زد9 جی تی

این چینی مجهز به 3 موتور الکتریکی است که مجموعا 952 اسب بخار خروجی دارند. تک موتوری که با محور جلو در ارتباط است 308 اسب بخار و دو موتور مرتبط با محور عقب هر کدام 322 اسب بخار خروجی دارند. وزن خالص خودرونیز 2875 کیلوگرم است. بیشینه سرعت 240 کیلومتر برساعت محاسبه شده است.

بی وای دی از باتری بلید ال اف پی برای زد9 جی تی استفاه می کند که هنوز جزئیات آن مشخص نشده است. سامانه لیدار و پنل های فیبرکربن در تزئینات بدنه از دیگر ویژگی های این محصول است.

برخی منابع خودروئی بر حضور مرسدس بنز در توسعه محصولات دنزا اشاره دارند که باید بگوئیم زمان راه اندازی برند، ائتلافی 50:50 میان مرسدس بنز و بی وای دی وجود داشت اما مرسدس در دسامبر 2010 از این پیمان خارج شد و سهم خود را به 10 درصد کاهش داد. پس از آن دنزا 3 خودرو الکتریکی جدید معرفی کرد که شامل مدل های مینی ون دی9، ان7 و ان8 بود. بنابراین زد9 جی تی چهارمین محصول دنزا خواهد بود.

به رغم سهم 10 درصدی مرسدس در دنزا، هیچ اطلاعاتی قابل استنادی در رابطه با مشارکت کمپانی آلمانی در طراحی و تولید زد9 جی تی وجود ندارد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: دنزا N7 ؛ ماشین چینی حسابی! (+عکس)

دیگر خبرها

  • فولکس واگن های ارزان می آید؟
  • فولکس‌واگن‌های ارزان‌قیمت آماده ورود به بازار
  • ببینید | گریه اراذل و اوباش پورشه‌سوار
  • هفت اختراعی که زندگی شهری را تغییر داد
  • (عکس) رضوانی، پورشه ۹۱۱ را متحول می‌کند
  • (تصاویر) دنزا زد ۹ جی تی؛ محصول جدید از ائتلاف ناموفق مرسدس بنز
  • دنزا زد9 جی تی ؛ محصول جدید از ائتلاف ناموفق مرسدس بنز (+تصاویر)
  • پنج درس که باید از اولین حراج سکه مرکز مبادله در سال ۱۴۰۳ یاد گرفت
  • با این روش باتری لپ تاپ رو زنده کنید (فیلم)
  • تصاویر رونالدو با ریش بلند جنجالی شد + عکس