Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@02:08:42 GMT

معاون استاندار تهران: در خوزستان از بحران عبور کرده ایم

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۲۵۹۷۵

معاون استاندار تهران: در خوزستان از بحران عبور کرده ایم

به گزارش ایرنا، محمد تقی زاده روز یکشنبه در ستاد مدیریت بحران استان تهران افزود: اکنون در منطقه به شرایط پایدار نسبی ای رسیده ایم و از این پس کمک ها باید به سمت تامین اقلام مورد نیاز مردم منطقه از جمله پنکه کولرآبی, پشبه بند, ظروف مختلف, وسایل پخت و پز, ست بهداشتی, البسه و دمپایی هدایت شود.
وی یادآورشد: لازم است شهرداران, فرمانداران و تمامی افرادی که مسئولیت جمع آوری کمک های مردمی را برعهده دارند تامین این اقلام را مد نظر قرار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تقی زاده اظهارداشت: دشت آزادگان با مساحت 6 هزار کیلومتر مربع یکی از بحرانی ترین نقاط استان خوزستان در مواجهه با سیلاب بود که استان تهران در آن منطقه مستقر شد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران با بیان اینکه خودمان خواهان استقرار در سخت ترین منطقه خوزستان بودیم گفت: 60 تا 65 کیلومتر از رودخانه کرخه در این منطقه قرار دارد که باید آب خروجی از آن به سمت نقطه صفر مرزی میان ایران و عراق هدایت می شد.
وی خاطر نشان کرد: خروجی رودخانه کرخه در شرایط عادی به 800 متر مکعب می رسید در حالی که این میزان در شرایط روزهای گذشته به دو هزار و 400 متر مکعب رسیده بود که حجم آب باید از 10 نقطه به سمت نقطه صفر مرزی هدایت می شد.
تقی زاده ادامه داد: در ابتدای حضور استان تهران در خوزستان فقط 48 تا 72 ساعت طلایی برای جلوگیری از ورود سیلاب به شهرهای دشت آزادگان که 70 درصد جمعیت در آنها ساکن هستند داشتیم.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران گفت: اولویت ما حفاظت از شهرها بود از همین رو به کمک نیروهای سپاه نقاط مشخص شده برای ایجاد خروجی در کرخه بازگشایی و آب به سمت هورالعظیم هدایت شد.
وی با بیان اینکه 25 کیلومتر سیل بند در دشت آزادگان ایجاد شد اضافه کرد: از سوی دیگر سطح آب به شکل مستمر بالا می آمد و مجبور بودیم که همزمان با آن سیل بندها را تقویت کنیم تا مانع سر ریز آب به سمت شهرها شویم.
تقی زاده تاکید کرد: در مجموع استان تهران دو اقدام ویژه در خوزستان انجام داد که یکی شامل اقدامات عمرانی و فنی و تامین تجهیزات و ماشین آلات و دیگری اقدامات انجام شده در بخش امداد و نجات بود که در کنار تلاش نیروهای هلال احمر این استان موکب های تهران نیز برای پخت غذای گرم برای سیل زدگان برپا شد.
از روز شنبه 18 فروردین مسئولان تهرانی از جمله معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران با حضور در منطقه دشت آزادگان و مرکز شهر سوسنگرد ارائه خدمات و بازدیدهای میدانی را آغاز کردند.
تهرام/3001//1348
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 استان تهران امداد و نجات ایران و عراق سیل کمک های مردمی 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۲۵۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عقل سیاسی باید مردم را به سمت بندگی خدا هدایت کند

به گزارش حوزه استان های خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام محمد عبادی زاده در درس اخلاق مدرسه علمیه النبی (ص) بندرعباس، اظهار کرد: یکی از کاربردهای عقل این است که انسان را در مسیر بندگی، عبودیت و معاد که همان رسیدن به بهشت خدای متعال قرار دهد.

وی افزود: در نظام جمهوری اسلامی تمام مسئولان باید تلاششان این باشد که علاوه بر سعادت و خوشبختی دنیوی، معنویات مردم را نیز تامین کنند و تعالی معنوی را برای آنها به ارمغان بیاورد.
 
نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت: فلسفه خلقت انبیا همین توان عقل است در روایت داریم خداوند انبیا را مبعوث کرد تا بلوغ عقلی در جامعه نمود پیدا کند و جامعه به خرد و عقل برسد، پیامبران نیز بر اساس بلوغ عقلی مردم به رسالت رسیدند.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده تاکید کرد: هر کاری در شبانه روز انجام می دهیم با قصد قربت باشد در مسیر بندگی خدا می شود و اگر به امور مباح رنگ خدای بزنید، همه اینها در کفه ترازوی عبادت می رود و باعث سنگینی می شود و بستگی به زیرکی مومن دارد که اگر قطب نمای زندگی خود را به سمت خدا تنظیم کرد هر کاری رنگ خدا می گیرد .
 
 وی افزود: عقل ناسالم انسان را به سمت شهوات که شامل قدرت طلبی، حب جاه و جمال، حب ریاست و حب خوردن و آشامیدن است سوق می دهد و او را از کمال انسانی دور میکند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده عنوان کرد: عقلی تعالی بخش است که انسان را به عبودیت و توحید می کشاند.

انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • پروژه های عمرانی منطقه 12 تهران
  • بهره‌برداری از ۲ پروژه راهگشای عمرانی در بزرگراه آزادگان تهران
  • بهره‌برداری از ۲ طرح راهگشای عمرانی در بزرگراه آزادگان
  • سیل جلوی قطار را گرفت؛ انتقال مسافران با اتوبوس
  • سیل مسیر قطار تهران - گرگان را بست
  • سیل جلوی قطار تهران - گرگان را گرفت | انتقال مسافران در راه مانده با اتوبوس
  • پروژه «خانه شهر» تاریخچه و گذشته تهران را به تصویر می‌کشد/ احیای بافت میدان امام‌خمینی
  • عقل سیاسی باید مردم را به سمت بندگی خدا هدایت کند
  • چالشی در خصوص تأمین و قیمت کالای شکر خوزستان ایجاد نشود
  • راه‌اندازی جایگاه‌های سوخت کوچک مقیاس