Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان هواشناسی کشور با صدور اخطاریه‌ای نسبت به رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید در جنوب و شرق کشور هشدار داده است.

به گزارش ایسنا، در اخطاریه سازمان هواشناسی ضمن اشاره به اینکه طی بعد ازظهر امروز (۲۵ فروردین) تا اواسط فردا بارش باران، گاهی رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید موقت در استان‌های شرقی کشور برای جنوب شرق سیستان و بلوچستان، جنوب شرق کرمان، شرق یزد، خراسان جنوبی و خراسان رضوی  پیش‌بینی می‌شود، آمده است: از این رو با توجه به بارش شدید توام با رگبار و رعد و برق که پتانسیل ایجاد آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی را دارد توصیه می‌شود افرادی که در این مناطق حضور دارند تمهیدات لازم برای اجتناب از مخاطرات هوای مخرب را اتخاذ کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین بر اساس این اخطاریه طی امروز و فردا (۲۵ و ۲۶ فروردین) خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان به سبب فعالیت سامانه بارشی و وزش باد شدید مواج و طوفانی پیش‌بینی می‌شود.

در پایان این اخطاریه آمده است: ارتفاع موج بویژه در خلیج فارس و دریای عمان بین ۱.۵ تا ۲.۵ متر است. از این رو توصیه می‌شود طی این مدت در مناطق ذکر شده احتیاط لازم در تردد شناورهای سبک، نیمه سبک و تفریحی به عمل آید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آب گرفتگی معابر اخطاریه هواشناسی رگبار و رعد و برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۲۶۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رگبار باران، رعد و برق و وزش باد در نیمه شرقی کشور / بارش‌ها در کدام مناطق ادامه دارد؟

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به اینکه امروز در بیشتر مناطق نیمه شرقی، در بعضی ساعات رگبار باران و رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد، گفت: بارش باران در بعضی مناطق کشور ادامه دارد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: امروز در بیشتر مناطق نیمه شرقی، در بعضی ساعات رگبار باران و رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد.

وی افزود: روز جمعه در کرمان، نیمه شمالی سیستان و بلوچستان و بعضی نقاط در استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، یزد و ارتفاعات البرز مرکزی، رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد انتظار می‌رود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: شنبه در چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، ارتفاعات هرمزگان و غرب فارس، افزایش ابر و رگبار باران و احتمال رعد و برق پیش بینی می‌شود.

ضیائیان ادامه داد: یکشنبه در بخش‌هایی از جنوب غرب و جنوب و دوشنبه در ارتفاعات خوزستان و ایلام، بارش پراکنده پیش بینی می‌شود و طی دو روز مذکور در سایر مناطق کشور جوی آرام حاکم خواهد بود.

وی گفت: طی پنج روز آینده وزش باد در نوار شرقی کشور تداوم خواهد داشت و در بعضی از ساعات روز وزش باد شدید و گرد و خاک رخ می‌دهد؛ همچنین پنجشنبه تنگه هرمز و دریای عمان و جمعه شرق دریای عمان مواج خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی آسمان اصفهان، کمی ابری تا قسمتی ابری، گاهی وزش باد شدید با بیشینه ۲۴ و کمینه ۹ درجه سانتی‌گراد است و روز جمعه، صاف تا قسمتی ابری و گاهی وزش باد با بیشینه ۲۶ و کمینه ۱۰ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 747712

دیگر خبرها

  • رگبار باران، رعد و برق و وزش باد در نیمه شرقی کشور / بارش‌ها در کدام مناطق ادامه دارد؟
  • هشدار به تهرانی‌ها؛ بارش‌ها در پایتخت شدید می‌شود
  • وقوع بارش‌های سیل‌آسا در بسیاری از نقاط کشور/ بارش‌ها در تهران تشدید می‌شود
  • هواشناسی ۴۰۳/۰۲/۰۵؛ تداوم بارش درمرکز، شرق و جنوب کشور
  • هواشناسی ایران ۴۰۳/۰۲/۰۵؛تداوم بارش‌ درمرکز، شرق و جنوب کشور
  • باران همچنان در این مناطق می‌بارد | شدت بارش‌ها در ۵ استان | وزش باد شدید و گرد و خاک در بخش‌هایی از کشور
  • هشدار هواشناسی برای سیلاب در ۲۱ استان
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای ۲۱ استان
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۳ و ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / رگبار و رعد و برق
  • هشدار نارنجی؛ رگبار شدید باران در این استان‌ها