آثار مثبت جشنواره لالهها کمک به خلق برند برای کرج است
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۲۶۹۰۹
عباس زارع در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: برپایی این دوره از جشنواره لالهها بهواسطه زیباییهای بصری که ایجاد کرده موجب شده تا مردم ساعاتی را فارغ از هیاهوی شهر در آن سپری کنند و شادی و نشاط حاصل از آن موجب خرسندی است و میتوان رشد خدمات و ارائه آن را نسبت به سالها قبل مشاهده کرد.
وی گفت: در دوره هفتم نوآوری و اتفاقات جدیدی رخداده که میتواند اثر مطلوب و چشمگیری بر اوقات فراغت شهروندان داشته باشد.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
رئیس شورای شهر کرج اضافه کرد: یکی از آثار مثبت این جشنواره کمک به خلق برندسازی شهر کرج است که توانسته این شهر را با برند لاله معرفی کند و این دست آورد بزرگی است که در تاریخ شهر کرج ماندگار خواهد ماند.
زارع افزود: این برند سازی به دنبال خود مسئولیت فراوانی را برای مدیران شهری در حوزههای فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی به همراه خواهد داشت که باید از آن نهایت استفاده را در خدمت توسعه شهر به کاربست.
وی ضمن قدردانی از تلاشهای سازمان سیما و منظر و فضای سبز شهری و کارکنان و کارگران در برپایی این جشنواره، تمامی دستاندرکاران این جشنواره سعی کردهاند تا برنامههای باشکوهی بر پا کنند و شرایط مساعد آب و هوایی به طولانیتر شدن این دوره کمک کرده که خود موجب رضایت بیشتر شهروندان شده است.
کد خبر 4590769منبع: مهر
کلیدواژه: شورای شهر کرج شهرداری کرج عباس زارع جشنواره لاله های کرج
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۲۶۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
حس وطن دوستی با شنیدن مستندهایی درباره شهدا
به گزارش قدس آنلاین به نقل از ستاد خبری سومین جشنواره رادیویی پژواک، دکتر مهدی قدیری، مدیرکل نظارت و ارزیابی برنامههای صدا و داور جشنواره بخش آثار مستمربا اعلام این خبر گفت: آثار رسیده به بخش مستمر در جشنواره امسال، از انسجام خوبی دربخش های داستان، روایت، انتخاب سوژه و ... برخوردار بودند. آثار مستمر، آثاری هستند که از آنتن رادیو پخش میشوند و به یک زبان میتوان گفت مهمترین هدف برگزاری جشنواره، تقویت این بخش و ایجاد فضایی متفاوت برای لذت شنیداری مخاطبان است. به یک معنا میتوان گفت که آثار رسیده به این بخش، عصاره و محصول تمامی زحمات و فعالیتهای مسئولان برگزاری جشنواره در دورههای گذشته است.
وی ادامه داد:بر مبنای آثار رسیده، میتوان گفت که اهتمام خوبی نسبت به اهداف جشنواره وجود داشته و مدیران و برنامهسازان رادیو توانستهاند متناسب با انتظاراتی که از شبکههای صدا وجود دارد، گامهای موفقی را در این زمینه بردارند.
این داور تاکید کرد: از مهمترین نقاط قوت مستندهای ارائه شده در این بخش میتوان به همخوانی آثار با مأموریتهای شبکههای رادیویی اشاره کرد. این موضوع به ویزه در شبکههای تخصصی و موضوعی اهمیت زیادی دارد. به عنوان مثال مستندهایی چون «آسیا در جام» در رادیو ورزش و «کلاه سایبری» در شبکه اقتصاد، متناسب با مأموریت شبکه تهیه شده بودند و واقعاً خوش ساخت بودند.
قدیری عنوان کرد: در بخش دفاع مقدس، مستندهایی با بار احساسی قوی و پیوند عمیق با موضوع شهدا و دفاع مقدس تهیه شده بود که میتواند احساسات مخاطبان را برانگیزد و درگیری عاطفی خوبی با مخاطب ایجاد کند. ایجاد احساس تعلق به میهن و وطن اسلامی، آمادگی فداکاری برای کشور و همچنین ارج نهادن به ایثار و از خودگذشتگی شهدای دفاع مقدس، شهدای امنیت و شهدای حرم از تأثیراتی است که مخاطبان با شنیدن این مستندها، دریافت خواهند کرد.
وی بیان کرد: از دیگر بخشهای موفق این جشنواره میتوان به مستندهای خوب تهیه شده در حوزه «محیط زیست» اشاره کرد. مستند «آوای زمین» از نمونههای خوش ساخت در این زمینه بود که میتواند توجه مخاطبان را بیش از پیش به حفظ محیط زیست، حفظ گونههای جانوری و تالابها جلب کند. همچنین با وجود نقاط قوت آثار ارسالی، پیشنهادهایی برای بهبود این مستندها وجود دارد که مهمترین آنها، دقت در انتخاب سوژه اصلی و همچنین توجه بیشتر به ابعاد احساسی، عاطفی و نگرشی در مستندهای تولیدی است. در برخی مستندها بیش از حد بر ابعاد شناختی تمرکز شده بود و اطلاعات فراوانی در زمان کوتاه به مخاطبان منتقل میشود و روایت اصلی مستند تحت تأثیر ابعاد شناختی و اطلاعات قرار میگیرد. در برخی از مستندها به ابعاد احساسی و عاطفی و همچنین روایتگری کمتر توجه شده بود.
این داور در پایان گفت: اگر مخاطبان در دقایق اولیه جذب مستند نشوند، انتظار تداوم شنیدن برنامه از سوی مخاطبان بیهوده خواهد بود. این موارد میتواند در دورههای آتی جشنواره مورد توجه بیشتری قرار گیرد تا تجربهای جامعتر و تأثیرگذارتر برای مخاطبان فراهم آورد.