Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- مدير کل ميراث فرهنگي, صنايع دستي و گردشگري استان گلستان از راه اندازي نخستين مرکز تخصصي آرشيو و اطلاعات پژوهشي شمال کشور در اداره کل ميراث فرهنگي, صنايع دستي و گردشگري گلستان خبر داد.
به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از روابط عمومي اداره کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان گلستان، ابراهيم کريمي با اعلام اين خبر افزود: تاکنون بيش از دوهزار جلد مستندات وعنواين پژوهشي در اين آرشيو جمع آوري شده است که در اين مرکز در اختيار محققين وپژوهشگران قرار مي گيرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي خاطر نشان کرد : اين مرکز جهت جمع آوري اسناد و مدارک پژوهشي وتحقيقاتي ومطالعاتي اداره کل ميراث فرهنگي استان ايجاد شده است.
کريمي گفت: اين طبقه بندي موجب تسهيل در روند دسترسي به اطلاعات براي استفاده پژوهشگران و محققين خواهد شد.
مدير کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان گلستان تصريح کرد: در آرشيو اين مرکز تخصصي  مطالعات دانشگاهي در حوزه هاي مختلف , مطالعات برون سازماني که از مصوبات سال هاي اخير شوراي پژوهشي اداره کل مي باشد و مورد استفاده دانشجويان و محققين علاقه مند به حوزه هاي علمي در معاونت هاي علمي , ميراث فرهنگي, صنايع دستي و گردشگري اين اداره کل است , در دسترس عموم علاقه مندان خواهد بود.
کريمي اضافه کرد: براي سهولت در بهره مندي از اين آرشيو يک سامانه راه اندازي خواهد شد تا اطلاعات به صورت طبقه بندي شده در آن قرار گيرد.
 

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: راه اندازي مرکز تخصصي آرشيو ميراث فرهنگي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۲۶۹۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر استاندار فارس از عملکرد جهادی مدیر کل میراث فرهنگی دیار حافظ

استاندار فارس ضمن تقدیر از اجرای برنامه‌های مذهبی، قرآنی و فرهنگی انجام‌شده توسط اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان طی ایام نوروز، این مهم را نشانه تلاش جهادی مدیرکل متبوع دانست.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی این استان، محمدهادی ایمانیه در بازدید سرزده از غرفه‌های صنایع دستی در مجموعه فرهنگی تاریخی حافظ با مثبت ارزیابی کردن فعالیت‌های مدیرکل میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری این استان در دو ماه اخیر، اظهار کرد: مدیرکل میراث فرهنگی استان فارس در این مدت جهادی عمل کرد و نمره قابل قبولی گرفته است.

وی افزود: هم اکنون شاهد اجرای حرکات فرهنگی به شکل محترمانه و با سلیقه و متنوع در اماکن تاریخی و گردشگری استان با همکاری اداره کل میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری فارس و شهرداری شیراز هستیم که حاکی از وقت‌گذاری و علاقه است.

استاندار فارس با اشاره اینکه حمایت از حرکت‌های با انگیزه فرهنگی قطعاً تأثیرگذار خواهد بود، تصریح کرد: به زحمات تمامی عزیزان خوش‌بین هستم و بیش از توقع ما میراث فرهنگی استان در ایام نوروز تلاش کرده است.

ایمانیه با تصریح بر این نکته که اعمال تنوع در اجرای بسته‌های فرهنگی با رعایت شئونات مذهبی در اماکن تحت پوشش اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان با وجود اظهار نظر برخی مدعیان انجام شده است، اضافه کرد: در بازدید سرزده از مجموعه حافظیه، وضعیت بسیار خوبی را شاهد بودیم.

وی خاطرنشان کرد: برنامه‌های فرهنگی با محوریت مسائل قرآنی و دینی نیز در اماکن تحت پوشش اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری فارس در حال اجراست که آن‌ها را مورد رصد قرار داده‌ایم و خروجی مثبتی هم داشته و دارد، چراکه باید با سلیقه با جوانان رفتار کرد.

استاندار فارس همچنین اجرای برخی برنامه‌های فرهنگی از جمله نورپردازی قلعه دختر در فیروزآباد برای نخستین بار یا تعویض پله‌های چوبی مجموعه جهانی تخت جمشید پس از ۱۸ سال را نشانه حرکت‌های جهادی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس برشمرد.

کد خبر 739670

دیگر خبرها

  • موزه‌ها و اماکن تاریخی-فرهنگی گیلان در ۱۳ فروردین تعطیل است
  • برپایی نمایشگاه صنایع دستی و مواد غذایی در اشنویه
  • فروش ده میلیارد ریالی صنایع دستی در کاشان
  • ترمیم و نگهداری پل‌های تاریخی اصفهان با کمک شهرداری/ اختصاص بودجه برای مرمت مسجدسید
  • مرمت و نگهداری پل‌های تاریخی اصفهان با کمک شهرداری/ اختصاص بودجه برای مرمت مسجدسید
  • آب انبار تاریخی دوران قاجاریه در تربت حیدریه کشف شد
  • تقدیر استاندار فارس از عملکرد جهادی مدیر کل میراث فرهنگی دیار حافظ
  • بازدید بیش از ۱۵ هزار مسافر نوروزی و بازدیدکننده از باغ نشاط لار
  • بازدید بیش از ۲۰ هزار مسافر نوروزی از اماکن تاریخی و طبیعی شهرستان خفر
  • بازدید بیش از ۲۰ هزار مسافر نوروزی از اماکن تاریخی خفر