Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا آیت الله لطف الله دژکام، یکشنبه در نخستین نشست شورای زکات استان فارس در شیراز بیان داشت:
چهار عامل برنامه ریزی، اجرای احکام الهی، عدل و انصاف و شفافیت، موجب ایجاد انگیزه در افراد برای پرداخت زکات و گسترش فرهنگ عمل به این فریضه الهی در جامعه می شود.
وی افزود: پرداخت زکات یکی از وظایف شرعی است که باید همه دست اندر کاران این امر برای جذب این فریضه الهی همکاری کنند و در این میان ولی فقیه نقش تعیین کننده ای در مشخص کردن نحوه توزیع و مصارف زکات دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امام جمعه شیراز با بیان اینکه همراهی همه آحاد مردم در این زمینه در گرو ایجاد شفافیت در پرداخت زکات است، اظهار داشت: اگر کمیته ای برای جذب و توزیع زکات در نظر گرفته شود، نخستین گام برای ایجاد شفافیت در این حوزه برداشته شده است و ایجاد شفافیت عاملی برای جذب حداکثری مردم و دریافت زکات می شود.
آیت الله دژکام ادامه داد: برنامه ریزی در نظام توزیع و جذب می تواند نقشه راهی فرا روی عاملان جذب زکات قرار دهد و همین نقشه راه نیز در موارد مصارف زکات در جامعه می تواند عاملی برای توزیع عادلانه این فرضیه الهی باشد.
نمانیده ولی فقیه در استان فارس بیان کرد: یکی از مولفه هایی که در بیانیه گام دوم انقلاب مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است، تمدن سازی اسلامی است و زکات بخشی از این تمدن است لیکن باید با هم افزایی میان دستگاه های متولی این امر گام های موثر و شگرفی در این زمینه برداشته شود.
آیت الله دژکام، با اشاره به اینکه بر اساس آمارها استان فارس در پرداخت زکات در کشور جایگاه مناسبی دارد، گفت: بیش از 2 میلیون نفر در این استان زکات فطریه و اموال خود را پرداخته اند با این حال در نظام دریافت زکات باید تغییرات مختلفی صورت بگیرد تا شاهد ساماندهی پرداخت زکات در فارس باشیم.
به نظر مشهور بین فقها زکات که امری واجب است به 9 چیز تعلق می گیرد که عبارتند از: گندم، جو، کشمش، خرما، گاو، گوسفند، شتر، طلا و نقره سکه دار، یعنی سکه رایج معامله که هر کدام دارای نصاب شرعی هستند که تا وقتی به آن حد نصاب برسند و جامع شرایط دیگر نباشد، زکات به آنها تعلق نمی گیرد.
ع.پ /6118
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام جمعه تمدن جامعه رهبر معظم انقلاب ولی فقیه 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۲۷۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم برای تجویز دارو به عطاری‌ها اعتماد نکنند

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، سید مهدی هاشمی باجگانی گفت: گاهی در عطاری ها، دارو‌های غیرمجاز و ترکیبی، بدون اینکه مورد تایید وزارت بهداشت باشد، تجویز و عرضه می‌شود که از مردم درخواست می‌شود صرفا جهت دریافت دارو‌های تجویزی و نسخه شده توسط متخصصان طب سنتی به عطاری‌ها مراجعه کنند.   وی ادامه داد: در این زمینه مقرر شد بازرسی‌هایی به صورت مشترک توسط سازمان غذا و دارو، مراجع قضایی و اتاق اصناف صورت گیرد.   هاشمی افزود: مردم باید سایت‌های غیرمجاز مبلغ دارو و مواد آرایشی و بهداشتی را به پلیس فتا معرفی نمایند چرا که بسیاری از محصولات عرضه شده توسط این سایت ها، غیرقانونی و آسیب رسان به سلامت هستند.   وی بیان داشت: ترکیبات و دارو‌های تجویزی این افراد و سایت ها، غیراستاندارد است و مورد تایید سازمان غذا و دارو نیست و مردم برای تهیه این موارد باید به مراجع تخصصی، پزشکان و یا سایت‌هایی که مورد تایید وزارت بهداشت هستند، مراجعه نمایند.   رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با بیان اینکه در چند ماه اخیر، مشکل خاصی در زمینه توزیع دارو در استان نداشته ایم، اظهار داشت: در زمینه توزیع شیر خشک هم با توجه به اینکه سامانه‌های ثبت شیرخشک در استان فعال شده، تنها به افراد واجد شرایط بعد از ثبت در سامانه تیتک، تحویل می‌شود و مشکل خاصی در زمینه توزیع شیر خشک نداریم.

دیگر خبرها

  • باید فرهنگ پرداخت مالیات در جامعه ترویج پیدا کند
  • ۳۵۰ میلیارد ریال زکات فطریه در خوزستان پرداخت شد
  • مردم برای تجویز دارو به عطاری‌ها اعتماد نکنند
  • پرداخت ۳۵۰ میلیارد ریال زکات فطریه در خوزستان
  • پرداخت ۱۵ میلیارد تومان زکات در فارس
  • ‌پرداخت ۱۵ میلیارد تومان زکات توسط مردم فارس
  • پرداخت ۱۵ میلیارد تومان زکات توسط مردم استان فارس
  • پرداخت ۴۲ میلیارد تومان زکات فطریه و کفاره به کمیته
  • مبانی ما در کار؛ اسلام، اصول انقلاب و فرهنگ اهل بیت (ع) باشد
  • چگونه فطریه و کفاره خود را به دست نیازمندان واقعی برسانیم؟