Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-19@19:54:01 GMT

اعتراض به رأی داوران فقط در مسابقات قرآن ایران ممکن است

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۲۷۳۵۶

اعتراض به رأی داوران فقط در مسابقات قرآن ایران ممکن است

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ نشست خبری سی و ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران، امروز، 25 فروردین‌ماه در مصلای امام خمینی(ره) با حضور عبدالرسول عبایی، رئیس هیئت داوران ، محمد عصفور از مصر، سیدالحسینی منور از اندونزی، خیریه عچرش، رئیس هیئت داوران در بخش بانوان و برخی دیگر از اعضای هیئت داوران بانوان و محمدتقی میرزاجانی، مسئول فنی این دوره از مسابقات برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این برنامه با تلاوت آیاتی از سوره مبارکه این توسط داور الجزایری آغاز شد.
عبدالرسول عبایی، رئیس هیئت داوران در پاسخ به سؤال خبرنگار ایکنا مبنی بر اینکه قاریان ایرانی به دلیل اشراف به آیین‌نامه کامل مسابقات کشورمان، مسابقه‌ای تلاوت می‌کنند اما گویا داوران خارجی در هیئت داوران، مساحت صدا و صوت و لحن را نسبت به تجوید مورد توجه قرار می‌دهند؟، گفت: باید دقت کنیم، ما قرآن را برای مسابقه نمی‌خوانیم، چنانکه در قرآن کلمه «اقرأ» داریم، فلذا در قرائت باید اخلاص را در نظر گرفت. همچنین باید گفت از طریق مجازی نیز آیین‌نامه‌ها به اعضای هیئت داوران و تک‌تک  متسابقان در بخش حفظ و قرائت ارسال شد، فلذا همه با اشراف کامل به آیین‌نامه و مسائل فنی در مسابقات حضور پیدا می‌کنند و داوران نیز براساس مفاد آیین‌ نامه امتیاز می‌دهند.

وی در پاسخ به سؤال دیگر خبرنگار ایکنا، مبنی در خصوص فرصت اعتراض قاریان و خافظان از زمان پایان مرحله فینال مسابقات تا اعلام نتایج و اعطای کارنامه و چگونگی رسیدگی به آن، اظهار کرد: مسابقات قرآن جمهوری اسلامی ایران تنها مسابقه قرآنی است که در آن حق اعتراض البته به اندازه محدود قرار داده شده است. لذا این امر در آیین‌نامه پیش‌بینی شده است تا در صورت ابهام به نمره دریافتی، متسابقان می‌توانند اعتراض خود را از مجاری قانونی به هیئت داوران برسانند.

در بخش ابتدایی این نشست نیز میرزاجانی، مسئول فنی این دوره از مسابقات ضمن تشکر از اصحاب رسانه جهت تبیین و انعکاس فعالیت‌های قرآنی در قالب مسابقات، اظهار کرد: امسال مسابقات قرآن در سه مرحله مقدماتی، نیمه‌نهایی و نهایی برگزار شد که از نقاط برجسته این مسابقات برگزاری مرحله مقدماتی به صورت غیرحضوری بود و این امر موجب شد شاهد شرکت‌کنندگان ضعیف در مسابقات جمهوری اسلامی نباشیم.
میرزاجانی اضافه کرد: این پالایش اسباب ارتقای سطح فنی مطابقت را فراهم کرد که اتفاق مبارکی است. همچنین تلاش کردیم تا متسابقان و داورانی که به مسابقات قرآن جمهوری اسلامی ایران می‌آیند، پیش از ورود، تصویر شفافی از مسابقات کشور ما به ویژه در حوزه فنی و آیین‌نامه، داشته باشند. همچنین برای این امر از ظرفیت فضای مجازی نیز استفاده کردیم.
مسئول فنی این دوره از مسابقات با تأکید بر اینکه متسابقان تا حدود زیادی با سازوکار مسابقات ایران آشنا بودند، گفت: دیگر اینکه پیوست آموزشی قابل توجهی برای این دوره از مسابقات پیش‌بینی شده بود؛ به این معنا که مشاوره‌های تخصصی و راهنمایی‌های تخصصی را از یک ماه پیش از مسابقات آغاز کردیم که در قالب ارسال فایل‌های ویدیویی و صوتی انجام شد.

وی ادامه داد: لذا قراء و حفاظ به طور کامل با آیین‌نامه مسابقات ایران آشنایی کامل دارند و هین امر موجب پیشی گرفتن نمایندگان برخی از کشورها از نماینده جمهوری اسلامی ایران شد. همچنین در بخش داوری نیز قضاوت با حساسیت و دقت دنبال شد. لذا برای رعایت عدالت و انصاف هیچ کدام از داوران دراتاق هیئت داوران از نام و کشور شرکت‌کنندگان مطلع نیستند و تنها صدای متسابقان را می‌شنوند.

میرزاجانی افزود: 57 داور در بخش مهارتی و آوایی از 13 کشور جهان و همچنین 10 داور در بخش پایان‌نامه‌های قرآنی هستند. همچنین بیش از 50 درصد از داوران برای نخستین بار است که رقابت‌های این پنج گروه بزرگسالان، بانوان، نابینایان، طلاب و دانش آموزان را قضاوت می‌کنند.

یادآور می‌شود، سی و ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران در بخش بزرگسالان، نابینایان و دانش آموزی از 21 تا 24 فروردین ماه در مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد. همچنین در کنار آن نیز مسابقات دختران دانش‌آموز و بانوان در هتل هما و مسابقات طلاب (در شهر مقدس قم) برگزار شد.
آیین اختتامیه این دوره از مسابقات عصر امروز، 25 فروردین ماه در شبستان اصلی مصلای امام خمینی (ره) برگزار می شود.
این گزارش در حال تکمیل است.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۲۷۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور داوران چهارمحال و بختیاری در دوره رفرشینگ داوری اسکواش سال ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز چهارمحال وبختیاری، سه نفر از داوران اسکواش استان محمد محمدی فارسانی، آرمان محمدی نافچی و شقایق مولایی کوچکی به دوره رفشینگ داوران فدراسیون راه یافتند.
هرساله دوره‌های رفرشینگ داوران توسط فدراسیون برگزار می‌شود و تعدادی از داوران رسمی منتخب امکان حضور در این دوره‌ها را دارند تا مجوز داوری را در سال جاری دریافت کنند.
استان چهارمحال و بختیاری سه داور در سال گذشته داشت و در سال جدید هم با تأیید فدراسیون سه داور مجوز حضور در دوره رفرشینگ ۱۴۰۳ را با توجه به قضاوت‌های خود کسب کردند.
شرکت کنندگان در دوره آموزشی رفرشینگ داوری پس از کسب حد نصاب امتیازات لازم می‌توانند مانند سال گذشته در رویداد‌های ملی و بین المللی قضاوت کنند.

دیگر خبرها

  • ارتباط خوبی هم بین هیئت‌ها، قاریان و مجامع قرآنی برقرار شده است
  • ماجرای چاقوکشی و ضرب و شتم در کشتی مازندران
  • ماجرای چاقوکشی و ضرب و شتم در کشتی مازندران | روایت داور مصدوم: فیلم تا قبرس و آلمان هم رسیده است، کتک خوردن یک داور! | آقایان برای رضایت گرفتن ...
  • «آیین‌نامه پیشگیری و مبارزه با رشوه» اصلاح و بازنویسی شود
  • حضور داوران چهارمحال و بختیاری در دوره رفرشینگ داوری اسکواش سال ۱۴۰۳
  • آیین‌نامه‌های شورا‌های عالی آموزش و پرورش استان‌ها بازنگری می‌شوند
  • اتفاق غیرمنتظره در دربی اصفهان
  • اعتراض تیم رونالدو به لغو دیدار الهلال!
  • آغاز به کار هجدهمین دوره مسابقات ربوکاپ ایران
  • داوران و ناظران هفته هجدهم لیگ برتر هندبال مردان ایران