Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-23@11:02:02 GMT

1800 معلول اردبیلی ساماندهی شدند

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۲۸۳۴۶

1800 معلول اردبیلی ساماندهی شدند

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: در حال حاضر 1800 نفر از معلولان ذهنی، سالمندان و بیماران مزمن روانی در 40 مرکز توانبخشی فعال در سطح استان ساماندهی شده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سبلان‌ما، بهزادستاری عصر امروز در بازدید از مرکزتوانبخشی و نگهداری معلولین ذهنی حضرت ابوالفضل (ع) اظهار داشت: در حال حاضر 1800 نفر از معلولان ذهنی ، سالمندان و بیماران مزمن روانی در 40 مرکز توانبخشی فعال در سطح استان ساماندهی شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: تمام تلاش سازمان بهزیستی براین است که مراکز از بخش های شبانه به سمت روزانه تغییر وضعیت دهند تا از این طریق معلولان به آغوش خانواده ها بازگردند.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل افزود: در این مراکز خدماتی از قبیل ، فیزیوتراپی ، کاردرمانی ، گفتاردرمانی ، توانپزشکی ،حرفه آموزی ، موسیقی درمانی ، سنجش بینایی و سنجش شنوایی به توانخواهان ارائه می شود.

وی تصریح کرد: امیدواریم با راه اندازی فازدوم مرکز توانبخشی و نگهداری از معلولین ذهنی بتوانیم خدمات بیشتر و بهتری به توانخواهان ارائه دهیم .

ستاری افزود: بحث اعتماد مردمی از شاخص های اصلی در جلب و جذب حمایتهای مردمی است که خوشبختانه ظرفیت مشارکتهای مردمی در استان اردبیل  بسیار بالاست ، بنابراین لازم است ضمن شناسایی خیرین و ساماندهی آنان الگوی آموزشی و عملی برای سایر مراکز باشیم.

به گفته وی تامین مسکن خانواده های دو معلول به بالا، غربالگری شنوایی و کاشت حلزون به افراد کم شنوا، غربالگری بینایی کودکان از سنین پایین ، اهمیت دادن به مشاوره های ژنتیک بویژه قبل از ازدزواج ، افزایش مرکز غیردولتی ، توسعه کمی و کیفی مراکز روزانه توانبخشی ، گسترش خانه های کوچک معلولین ذهنی ، تصویب لایحه حمایت ازمعلولان و افزایش14 درصدی مستمری افراد تحت حمایت از ابتدای سالجاری از جمله مواردی است که سازمان بهزیستی استان اردبیل به طور جدی پیگیر انجام آن است.

مرکزتوانبخشی و نگهداری معلولین ذهنی حضرت ابوالفضل (ع) درسال1380به صورت هیات امنایی و با هدف نگهداری و حمایت ازمعلولان ذهنی (مونث) تاسیس شده است که در حال حاضر به 279 نفر از معلولان خدمات ارائه می دهد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۲۸۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسابقات ورزشی قهرمانی مراکزتوانبخشی اوتیسم استان کرمان برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، احمد شفیعی، ظهر یکشنبه به خبرنگاران گفت: مسابقات ورزشی ویژه فرزندان اوتیسم استان کرمان برای اولین بار در دو مرحله برگزار گردید که در مرحله اول مسابقات ورزشی در داخل مراکز در ۳ رشته ورزشی بوچی، دارت و پرتاب توپ حلقه بسکتبال برگزار شد و نفرات منتخب و نفرات برتر هر مرکز به مرحله دوم راه یافتند.

وی افزود: در مرحله دوم مسابقات قهرمانی جام مراکز اوتیسم به صورت استانی از صبح امروز (یکشنبه) ٢ اردیبهشت ماه در دو رده سنی زیر ۱۰ سال و ۱۰ تا ۱۴ سال در دو بخش دختران و پسران به صورت مجزا آغاز گردید که پس برگزاری مراحل مختلف مسابقات، نفرات برتر مشخص شدند.

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان کرمان با اشاره به اینکه ورزش یکی از بهترین راه‌های توانمند سازی افراد دارای معلولیت می‌باشد گفت: در پایان این مسابقات که با حضور مسئولینی از اداره کل بهزیستی و اداره کل ورزش و جوانان همراه بود به نفرات برگزیده هدایایی اهدا گردید.

شایان ذکر است این دوره از مسابقات به همت خیریه آوای فرشتگان، هیأت بسکتبال استان کرمان و اداره کل بهزیستی استان کرمان برگزار شد.

کد خبر 6084586

دیگر خبرها

  • اوتیسم؛ بیماری ناشناخته و بدون درمان!
  • آغاز کارزار رسانه‌ای پیشگیری از اعتیاد در استان مرکزی
  • اوتیسم؛ اختلالی که ناشناخته ماند
  • بهره مندی ۸۰ معلول میبدی از حق پرستاری
  • قرارگرفتن بیماران توانبخشی تحت پوشش صندوق بیماری‌های صعب العلاج
  • پایان مسابقات ورزشی قهرمانی مراکز توانبخشی اوتیسم استان کرمان 
  • قرارگرفتن بیماران توانبخشی تحت پوشش صندوق بیماری های صعب العلاج
  • مسابقات ورزشی قهرمانی مراکزتوانبخشی اوتیسم استان کرمان برگزار شد
  • ۴ هزار جوان ۱۸ ساله در آرزوی مستقل شدن هستند
  • همکاری های بهزیستی و آستان قدس رضوی در استان بوشهر تقویت شود