Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-19@18:51:00 GMT

سازش 60 درصدی پرونده ها در شعب صلحی شورای حل اختلاف گلستان

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۲۸۸۱۱

سازش 60 درصدی پرونده ها در شعب صلحی شورای حل اختلاف گلستان

رئیس شوراهای حل اختلاف گلستان گفت: سال گذشته 60 درصد از پرونده های 38 شعبه صلحی شوراهای حل اختلاف دادگستری گلستان با سازش طرفین مختومه شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از گلستان ما؛ احمد جعفری در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: سال گذشته 60 درصد پرونده ها در شعب صلحی شوراهای حل اختلاف با سازش طرفین مختومه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: 38 شعبه صلحی در دادگستری ها و دادسراهای استان مستقر است تا در پرونده هایی را که قضات به این شعب ارجاع می دهند با طرفین دعوا رایزنی و در صورت امکان آنان را به سازش دعوت کنند.

رئیس شوراهای حل اختلاف گلستان با یادآوری اینکه پرونده هایی که در شعب صلحی مختومه نشوند، برای ادامه رسیدگی به محاکم فرستاده می شود،  تصریح کرد: سال گذشته 35درصد پرونده های زیر 20میلیون تومان که برای رسیدگی به شعب این شورا وارد شد به سازش طرفین ختم شد.

جعفری گفت:  سال گذشته 21 محکوم به قصاص هم با پادرمیانی اعضای شورای حل اختلاف بخشیده شدند.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۲۸۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص شعب ویژه برای رسیدگی تخصصی به پرونده‌های حوزه میراث فرهنگی در گلستان

حیدر آسیابی گفت: شعب ویژه برای رسیدگی تخصصی به جرائم حوزه میراث فرهنگی در دادسرا‌ها و محاکم استان اختصاص پیدا می‌کند.

محمود اسپانلو، دادستان مرکز استان هم در این بازدید گفت: حفظ و حراست از میراث فرهنگی استان از وظایف اصلی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است و در دادگستری استان هم آمادگی هرگونه همکاری در این راستا را داریم.

محمود اسپانلو از مسئولان این اداره خواست: مسئولیت‌ها و تکالیف دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان در حوزه بافت‌ها و بنا‌های تاریخی را به دادستانی اعلام کنند تا از باب حقوق عامه پیگیری کنیم.

محمدجواد ساوری مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان هم در این بازدید گفت: شهر تاریخی استرآباد به دلیل وسعت کار مرمت و احیا، اعتبارات موردنیاز، همچنین تأثیر احیا آن بر توسعه و رونق گردشگری استان از مگا پروژه‌های مهم استان است.

خانه تاریخی شعرباف، مدرسه تاریخی تقوی، خانه تاریخی شیرنگی، سرای باقری‌ها (هتل بوتیک هفت پیکر)، خانه تاریخی شفیعی‌ها و خانه تاریخی رضاقلی‌نژاد (هتل بوتیک سرای خان)، امامزاده نور (ع)، خانه تاریخی میرشهیدی و باغ مزار استاد محمدرضا لطفی از جمله بنا‌هایی بود که مسئولان قضایی استان از آن دیدن کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • کمیسیون پزشکی حج تمتع ۱۴۰۳ در گلستان تشکیل شد
  • استفاده از ظرفیت های صلح و سازش برای کاهش پرونده های ورودی
  • ۱۳ هزار پرونده در آذربایجان غربی به سازش ختم شد
  • ورود ۶۱۰ هزار پرونده به دستگاه قضایی
  • عمل صلح یاران بسیار ارزشمند است
  • اختصاص شعب ویژه برای رسیدگی تخصصی به پرونده‌های حوزه میراث فرهنگی در گلستان
  • ‌آزادی ۱۴۰ زندانی و صلح و سازش در ۳۶۶ پرونده محکوم به حبس در پویش نذر رهایی
  • صلح و سازش بیش از 12 هزار و 800 فقره پرونده در آذربایجان‌غربی
  • سازش ۱۳ هزار پرونده قضایی در آذربایجان‌غربی
  • ۱۲ هزار و ۸۵۷ پرونده در آذربایجان‌غربی به سازش ختم شد