Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-25@17:32:09 GMT

شرکت ۷.۵ میلیون دانش‌آموز در مسابقات قرآن

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۲۹۰۰۲

محمدرضا مسیب‌زاده مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با فارس،‌ در ارتباط با برگزاری ششمین دوره مسابقات قرآن جهان اسلام اظهار کرد: خدا را شاکریم که به برکت نظام جمهوری اسلامی در چهلمین انقلاب شکوهمند شاهد برگزاری ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانش‌آموزان جهان اسلام هستیم.

وی افزود: بارها گفته‌ایم که مسابقات هدف ما نیست بلکه از ابزارهای ایجاد انگیزه و ترغیب دانش‌آموزان به فعالیت‌های دینی به حساب می‌آید؛ همچنین ۷.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ میلیون نفر از دانش‌آموزان از سطوح مدرسه، مرحله اول ورود به مسابقات را طی می‌کنند که این امر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: ما سه اصل جدی حاکم بر برنامه‌ها را در دستور کار حوزه فعالیت‌های قرآنی وزارت آموزش و پرورش خصوصاً در بخش پرورشی داریم و آن نیز اصل محوریت مدرسه است؛ تعیین تمامی فعالیت‌هایی که در مدرسه شکل بگیرد از سوی ما جنبه اجرایی خواهد داشت؛ همچنین فراگیری در عین اثربخشی از موارد مهم است زیرا ما مسؤول فعالیت‌های 13 و نیم میلیون دانش‌آموز هستیم نه فقط بخش خاصی از آنان.

مسیب‌زاده با بیان اینکه توسعه مشارکت امری است که از گذشته نسبت به آن پیشنهاد شده است، افزود: آموزش و پرورش به تنهایی نمی‌تواند و نمی‌خواهد بحث مسائل تعلیم و تربیت دانش‌آموزان را دنبال کند بلکه کمک ارگان‌ها، نهادها و سازمان‌های ذیربط می‌تواند بسیار کمک کننده باشد.

وی بیان کرد:‌ما یک بسته ارزشمند فرهنگی را برای دانش‌آموزان مهیا کرده‌ایم که می‌توانند در سطح مدرسه با هر میل و علاقه‌ای در یکی از رشته‌های پیرامون حوزه مسائل قرآنی شرکت کنند؛ مسابقات ما در مدارس برای قرآن مربوط به حفظ، قرائت،‌ مفاهیم و تفسیر است و در بخش عترت نیز مبحث صحیفه سجادیه، نهج‌البلاغه و همچنین آموزش مداحی وجود دارد؛ در حوزه نماز،‌ احکام، انشاء نماز و اذان دانش‌آموزان می‌توانند با هر میل و علاقه‌ای در یکی از این رشته‌ها فعالیت داشته باشند.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: امسال همکاران ما در ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآنی کشور اقدام اثرگذاری انجام داده‌اند و آن نیز برگزاری مرحله مقدماتی به صورت غیرحضوری است. همه افرادی که در مسابقات شرکت داشتند مرحله مقدماتی را با ارسال آثار انجام دادند و همچنین اقدامات حفظ قرآن توسط اسکایپ(نرم‌افزار اینترنتی) به صورت غیرحضوری مسابقات را برگزار کردند.

مسیب‌زاده ادامه داد: ما بر اساس همین ارتباط اینترنتی برگزیدگانی را برای مسابقات نهایی انتخاب کرده‌ایم؛ به همین دلیل مرحله مقدماتی به صورت غیرحضوری و مرحله نیمه نهایی به صورت حضوری در هتل هما برگزار شد.

وی افزود: برای برگزاری این مسابقات از بخش‌های مختلف اعم از سازمان اوقاف و امور خیریه و همچنین همکاران‌مان در وزارت آموزش و پرورش که زحمات بسیاری کشیده‌اند تشکر می‌کنیم. همچنین وزارت امور خارجه، جامعه‌المصطفوی الاسلامیه و بسیاری از دیگر نهادها کمک‌های بسیاری به ما ارائه کردند و شرکت‌کنندگان از حضور در کشور عزیزمان و همچنین سطح کیفی برگزاری مسابقات احساس رضایت بیشتری داشتند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۲۹۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلایه داوطلبان از عدم فعالسازی گزینه ثبت نام آزمون ترمیم معدل در سایت مای مدیو

معدل نهایی دانش آموزان در نتیجه نهایی کنکور آنها تاثیر بسیاری دارد و یکی از گزینه های پذیرش آنها در دانشگاه محسوب می شود. اما کسانی هستند که از معدل نهایی خود رضایت چندانی ندارند. بنابراین وزارت آموزش و پرورش برای این دسته از دانش آموزان آزمون ترمیم معدل را فراهم کرد تا از نگرانی آنها برای شرکت در کنکور کاسته شود.

به گفته شهروندخبرنگار ما با وجود اینکه ثبت نام از اول اردیبهشت آغاز شده است اما سایت وزارت آموزش و پرورش فعال نشده تا آنها بتوانند نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.

شهروندخبرنگار ما با ارسال پیامی خواستار رسیدگی به این مشکل شد.
   
متن پیام شهروندخبرنگار

چند روزی هست که اعلام کردند از اول تا دهم اردیبهشت می توانیم برای ترمیم معدل اقدام کنیم ولی پس از گذشت چهار روز هنوز سایت ترمیم معدل باز نشده و ما نمی‌دانیم از کجا باید پیگیری کنیم خواهش می کنم پیگیری کنید خیلی نگران هستیم.

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • ۱۵ هزار دانش‌آموز ایلامی در مرحله اول آزمون سراسری شرکت کردند
  • آغاز بیست و نهمین کنگره قرآن کریم مدارس سمپاد چهارمحال و بختیاری
  • ۱۵ هزار دانش آموز ایلامی در مرحله‌ اول آزمون سراسری شرکت کردند
  • مسابقات قرآن و عترت مرحله ۱۴ گانه در اشکنان
  • ۱۴۰هزار دانش آموز در امتحانات نهایی خوزستان شرکت می‌کنند
  • ۱۴۰ هزار دانش‌آموز خوزستانی در امتحانات نهایی شرکت می‌کنند
  • ۱۰۰۰ هنرستان جدید در کشور ساخته می‌شود
  • 44 هزار دانش آموز کردستانی سفیر سلامت
  • گلایه داوطلبان از عدم فعالسازی گزینه ثبت نام آزمون ترمیم معدل در سایت مای مدیو
  • ۲۲۴۱ دانش آموز قشمی به طرح مسطورا پیوستند