Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت‌الله مکارم شیرازی تاکید کرد که حضور سالیانه میلیون‌ها زائر در سال در حرم مطهر رضوی فرصت بسیار مغتنمی برای فعالیت‌های فرهنگی است و باید این اقدامات توسعه باید.

به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه قم آیت الله مکارم شیرازی امروز در دیدار حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی با تبریک انتصاب وی به عنوان تولیت آستان قدس رضوی برای ایشان در این مسئولیت سنگین و حساس آرزوی توفیق کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی حفظ و تقویت ارتباط و تعامل با مراجع عظام تقلید و علما را به تولیت آستان قدس رضوی توصیه کرد و با تبیین کارکردها و فعالیت‌های متنوع و متکثر آستان قدس رضوی، عنوان کرد: حضور سالیانه میلیون‌ها زائر در سال در حرم مطهر رضوی فرصت بسیار مغتنمی برای فعالیت‌های فرهنگی است، در زمان مرحوم آیت الله طبسی فعالیت‌های فرهنگی خوبی شروع شد و در دوره حجت الاسلام والمسلمین آقای رئیسی نیز توسعه خوبی پیدا کرد اما نباید به این مقدار بسنده کرد.

این مرجع تقلید شیعه با تاکید بر توسعه اقدامات فرهنگی، افزود: در تمامی فعالیت‌های آستان قدس رضوی باید با حساسیت و دقت مضاعف عمل شود، بویژه در مسائل مالی باید مراقبت‌های لازم صورت گیرد تا برخی مشکلات تکرار نشود.

آیت‌الله مکارم شیرازی توجه به فعالیت‌های مردمی و عام المنفعه و مشکلات محرومان را به تولیت محترم آستان قدس رضوی توصیه و بر لزوم خبر رسانی دقیق و کامل فعالیت‌های آستان قدس رضوی تاکید کرد.

وی ادامه داد: توجه به حوزه‌های علمیه مشهد و رفع مشکلات حوزه‌های علمیه استان باید در دستور کار آستان قدس رضوی قرار بگیرد.

این استاد برجسته حوزه علمیه بر لزوم توجه به مناطق حاشیه‌ای شهر مشهد تاکید کرد و ادامه داد: سابقا در حاشیه مشهد مشکلاتی بود که با برنامه‌های متعدد و متنوع بحمدالله برطرف شد؛ ما هم در حاشیه شهر و در یک منطقه حساس مجموعه‌ای به نام ثامن الحجج (ع) که شامل حوزه علمیه، خانه اساتید، کتابخانه و مسجد می‌شود، تأسیس کردیم و در مسافرت اخیر به مشهد تصمیم گرفتیم تمام آن را به آستان قدس رضوی واگذار کنیم تا تکمیل نمایند و به بهره برداری برسانند، امیدوارم جنابعالی نیز عنایت خاصی به این موضوع داشته باشید.

وی با اشاره به مشکلات مناطق سیل زده کشور، بیان کرد: با همت و کمک مردم و مسئولان به لحاظ تغذیه و کمک‌های اولیه توجه خوبی به سیل زدگان صورت گرفته؛ ولی باید برای ساخت مسکن و آینده آنها فکر مهمی کرد و کمک‌ها را نیز به همین جهت سوق داد.

آیت الله مکارم شیرازی بر لزوم بازنگری در محل احداث مسکن سیل زدگان تاکید کرد و افزود: باید از تجربه‌های تلخی که در این عرصه داریم، درس بگیریم و به هیچ وجه نباید در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل ها اجازه ساخت و ساز داده شود.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آيت الله مكارم شيرازي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۲۹۰۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت‌های فرهنگی شهرداری باید در تمام مناطق شهر گسترش یابد

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله محمدرضا ناصری در دیدار با اعضای شورای شهر یزد با تبریک سال جدید و تقدیر از تلاش‌های شهرداری و اعضای شورای شهر یزد اظهار کرد: اینکه مردم می بینند مسئولان در حال انجام کار هستند، امیدوار می شوند و این جای خرسندی است و تفاوت است بین مسئولی که کاری انجام نمی دهد و برای مردم دلسوزی ندارد با مسئولی که دغدغه خدمت دارد اما برخی موانع باعث می شود نتواند کار خود را به درستی به سرانجام برساند.

وی عنوان کرد: اغلب مسئولان ما دغدغه کار و خدمت دارند بنابراین باید به آنها کمک کرد زیرا قصد و نیت آنها کار برای اسلام و نظام اسلامی است.

ناصری با تاکید بر اینکه هدف باید خدایی باشد، افزود: عده ای درگیر هوای نفس می شوند و کارشکنی می کنند اما باید بدانند که این کارشکنی به ضرر اسلام و نظام و انقلاب است.

نماینده ولی فقیه در استان یزد عنوان کرد: همه باید نیت خدمت به مردم داشته باشیم و بدانیم که هر کاری انجام دهیم، خدا شاهد آن است و خدا از نیات همه ما آگاه است.

وی خطاب به اعضای شورای شهر یزد بیان کرد: برای رضای خدا کار کنید و گره از کار مردم باز کنید و برای خدمت رسانی از رحمانیت خدا الگو بگیرید و کار را برای همه انجام دهید و دستگیر همه باشید.

ناصری با تاکید بر اینکه کار برای رضای خدا سرلوحه کار همه باشد، افزود: هر کاری که برای خدا باشد، حتی اگر کوچک باشد، انسان را نجات خواهد داد.

امام جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی انجام شده توسط مجموعه شهرداری اظهار کرد: کار و هزینه کردن در راه دین و فرهنگ از بسیاری از آسیب ها جلوگیری می کند.

وی عنوان کرد: برای تقویت دین هر چه بیشتر برنامه ریزی و کار انجام شود، مشکلات جامعه کمتر خواهد شد زیرا شهروند متعهد، حرکت در مسیر پیشرفت را تسهیل می کند.

ناصری همچنین بر لزوم ساخت پارک بانوان، ساماندهی ترافیک شهری، توسعه حمل و نقل عمومی، فرهنگ سازی برای عدم استفاده از وسایل نقلیه شخصی و تک سرنشین و برنامه ریزی برای حل مشکل ترافیک شهر تاکید کرد.

وی با تاکید بر اینکه کارهای فرهنگی نباید منحصر به چند منطقه نباشد، افزود: باید در تمامی نقاط شهر کار فرهنگی و تبلیغی انجام شود.

در این دیدار شهردار و هر یک از اعضای شورای شهر یزد نیز به ارائه گزارشی از فعالیت‌های انجام شده در شهرداری و شورا پرداختند.

کد خبر 6063959

دیگر خبرها

  • دعوت رئیس‌جمهور ترکمنستان از شرکت‌های ایرانی برای فعالیت بیشتر در این کشور
  • فعالیت‌های فرهنگی شهرداری باید در تمام مناطق شهر گسترش یابد
  • نیروی انتظامی ضمن برخورد با برهم زنندگان نظم، مأمور به محبت و رحمت است
  • آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی: حجاب از طرفی واجب است و از طرف دیگر، نباید خشونتی در کار باشد
  • اظهارات مهم آیت الله مکارم شیرازی درباره حجاب و پرهیز از خشونت
  • نیروی انتظامی ضمن برخورد شدید با برهم زنندگان نظم و مفسدان، مأمور به محبت و رحمت است
  • دشمنان تلاش دارند چهره قم را تخریب کنند
  • هنرمندان در قرارگاه فرهنگی شهر فعالیت داشته باشند
  • توسعه فعالیت‌ های قرآنی نیازمند تخصیص بودجه
  • توسعه فعالیت‌های قرآنی نیازمند تخصیص بودجه