Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@01:11:00 GMT

خدمت رسانی به زائران حرم رضوی ادامه پیدا کند

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۲۹۰۵۷

خدمت رسانی به زائران حرم رضوی ادامه پیدا کند

قم - ایرنا - آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید گفت: امیدواریم در دوران تولیت جدید آستان قدس رضوی، خدمات مربوط به زائران به همان شکل گذشته بلکه بهتر ادامه پیدا کند.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی آیت الله نوری همدانی، وی روز یکشنبه در دیدار حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی، تولیت آستان قدس رضوی، افزود: حجت الاسلام والمسلمین رئیسی تولیت سابق آستان قدس رضوی در این زمینه خدمات بسیار خوبی را به مردم ارائه دادند و یک منطقه را برای زائران مهیا کرده بودند تا زائران حرم مطهر رضوی دیگر مجبور نباشند با هزینه های بسیار بالای هتل ها مواجه شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در ادامه با اشاره به ظرفیت های حوزه علمیه مشهد خطاب به حجت الاسلام والمسلمین مروی گفت: اگر بتوانید ظرفیت های حوزه علمیه مشهد را نیز همانند ظرفیت های حوزه علمیه قم شکوفا کنید، کار بسیار بزرگی انجام داده اید؛ همان فکری که نسبت به انقلاب و شرایط زمان در حوزه علمیه قم حاکم است، باید در حوزه علمیه مشهد نیز بیشتر حاکم شود.
این مرجع تقلید با بیان اینکه حوزه علمیه مشهد از گذشته بسیار درخشانی برخوردار است، ادامه داد: افرادی همچون سید یونس اردبیلی که رشد یافته حوزه مشهد بودند، در دوران پهلوی در برابر رضا شاه قد علم کرده و ایستادگی می کردند، بنابراین این روحیه امروز نیز در این حوزه تقویت شود.
وی بر لزوم وحدت حوزه های علمیه قم و مشهد تاکید کرد و ابراز داشت: امروز باید میان علمای حوزه های علمیه قم و مشهد همبستگی، اتحاد و هم افزایی ایجاد شود.
آیت الله نوری همدانی با تجلیل از شخصیت اثرگذار حجت الاسلام والمسلمین مروی در عرصه ارتباطات حوزوی گفت: امروز لازم است که افرادی در حوزه برای زمینه های مدیریتی مجهز باشند تا همواره در راستای آگاه سازی حوزویان نسبت به شرایط زمان حاضر تلاش کنند.
وی با بیان اینکه امروز حوزه های علمیه در اوج اثرگذاری خود قرار دارند، اظهار داشت: باید دانست که انقلاب اسلامی از حوزه برخاسته و بسیاری از رجال انقلابی در حوزه علمیه قم رشد یافته بودند.
این مرجع تقلید با اشاره به اینکه حوزه های علمیه هیچگاه منفعل و خاموش نبوده، نیستند و نخواهند بود، بیان کرد: بدون تردید حوزه علمیه تعهد انقلابی خویش را به عرصه عمل کشانیده است.
آیت الله نوری همدانی همچنین حجت الاسلام والمسلمین مروی را فردی شایسته برای تولیت آستان قدس رضوی دانست و ضمن آرزوی توفیق برای وی گفت: امیدواریم بتوانید تحولات بسیار خوبی را در عرصه تولیت آستان قدس و حوزه علمیه مشهد رقم بزنید.
تولیت آستان قدس رضوی، امروز در سفر به شهر مقدس قم با شماری از مراجع تقلید دیدار و گفت و گو کرد.
حجت الاسلام والمسلمین مروی، فروردین ماه جاری از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان تولیت آستان قدس رضوی منصوب شد.
7405/ 1175

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي آيت الله نوري همداني توليت آستان رضوي ديدار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۲۹۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم خدمت‌رسانی سپاه به سیل زدگان سیستان و بلوچستان

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، سردار «رمضان شریف» سخنگو و مسئول روابط عمومی کل سپاه از ارزیابی وضعیت امدادرسانی به مردم سیل زده در استان‌های جنوب شرقی کشور به ویژه سیستان و بلوچستان و دستور سرلشکر «حسین سلامی» برای ادامه حضور یگان‌های امدادی و استانی سپاه در منطقه تا بازگشت شرایط عادی زندگی مردم خبر داد.

وی افزود: از همان هنگام وقوع سیل تا به امروز سپاه در استان‌های تحت تاثیر بارش‌ها و سیل اخیر با گسیل امکانات و ظرفیت‌های مورد نیاز مانند ماشین آلات برای بازگشایی جاده‌ها و راه‌های روستایی، بالگرد برای تسهیل عملیات امداد و نجات و انتقال محموله‌های غذایی و دارویی و نقل و انتقال نیرو‌های امدادگر، اعزام تیم‌های پزشکی و درمانی به خدمت رسانی مردم و همراهی با سایر سازمان‌ها و نیرو‌های امدادی به طور شبانه روزی مشغول بوده است.

سخنگوی سپاه با اشاره به اینکه عمده نیاز‌های امدادی و خدمت رسانی هم اکنون در استان سیستان و بلوچستان متمرکز و ادامه دارد تأکید کرد: وضعیت در استان‌های هرمزگان و کرمان به حالت عادی بازگشته است و کمک به سیل زدگان در استان سیستان و بلوچستان با سرعت و هم افزایی دستگاه‌ها و همچنین حضور میدانی نیرو‌های مردمی ادامه دارد و با تاکید فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یگان‌های سپاه امکانات، تجهیزات و نیرو‌های خود از جمله سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان، قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) در جنوب شرق کشور را همچنان در خدمت به مردم سیل زده و تامین شرایط جاری و معمول زندگی آنان فعال حفظ خواهند کرد.

سردار شریف در پایان اظهار امیدواری کرد: به فضل الهی با توجه به هماهنگی، همکاری، هم افزایی و همت دستگاه‌های اجرایی و امدادی و نیرو‌های جهادی به ویژه مشارکت نیرو‌های مردمی به زودی از این شرایط عبور کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • یگان‌ امدادی سپاه تا پایان خدمت‌رسانی به مردم سیل‌زده حضور دارد
  • تداوم خدمت‌رسانی سپاه به سیل زدگان سیستان و بلوچستان
  • کتابخانه سیار و تلفنی آستان قدس رضوی؛ امیدبخش کتابدوستان کشور
  • خدمات رسانی قرارگاه خدمات به زائر در حوزه‌های اقامت و مباحث رفاهی
  • برگزاری مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد
  • شهرداری‌ها به ۵۹ میلیون نفر از جمعیت کشور خدمت‌رسانی می‌کنند
  • بانوی مازندرانی، مدال‌هایش را به آستان قدس اهدا کرد
  • افتتاح نمایشگاه «در آستان بقیع» در حرم مطهر رضوی
  • افتخار خدمت رسانی ۱۶۰ هزار خادم یار به زائران امام رضا (ع)
  • سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری و زیارت اهمیت زیادی دارد