Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-25@19:31:25 GMT

کشف نقاشی‌های سرخ ۳۰ هزارساله در کرواسی

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۲۹۲۷۰

کشف نقاشی‌های سرخ ۳۰ هزارساله در کرواسی

با این‌که نقاشی‌های دیواری غاری در اروپای غربی به وفور دیده می‌شود، این اکتشاف اولین نقاشی دیواری غار با این قدمت است که تاکنون در شبه جزیره «بالکان» یافت شده است.



نقاشی‌های سرخ این غار که تصویر یک گاومیش و یک بز کوهی را به نمایش می‌گذارد، ممکن است ۳۰ هزار سال پیش خلق شده باشند.



«جین کلاتس» مورخ فرانسوی، در خصوص این اکتشاف بیان کرد: «این رویداد یک اکتشاف مهم محسوب می‌شود؛ چراکه این اکتشاف در منطقه‌ای رخ داده که تاکنون هیچ یافته مشابهی در آن دیده نشده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به نقاشی‌های موجود، قدمت این آثار بدون شک به عصر سنگ پسین باز می‌گردد.»



نقاشی‌های این غار به طور کامل سالم باقی نمانده‌اند. در برخی قسمت‌ها، این نقاشی‌ها زیر لایه‌های سنگواره‌های کربنات کلسیم مدفون شده‌اند.



این نقاشی درون غاری با عمق ۱۱۰ متر کشف شده‌اند. طی عصر سنگ پسین، آب و هوای اروپا نسبت به حال حاضر بسیار سردتر و سطح آب دریا‌ها نیز پایین‌تر بود؛ بنابراین هر کسی که در این غار پناه می‌گرفت می‌توانست رود بزرگی را که راستای دشت وسیعی (جایی که دریای آدریاتیک در حال حاضر در آن واقع است)، مشاهده کند.



«روئیز ردوندو» باستان‌شناس دانشگاه «ساوت‌همپتون» درباره این اکتشاف بیان کرد: «به عنوان یک باستان‌شناس هدف اصلی ما، منحصراً تحقیق و بررسی خود این نقاشی‌ها نیست، بلکه کسب اطلاعاتی درباره جوامع و افرادی که این آثار را خلق کرده‌اند، است.»

منبع: پارسینه

کلیدواژه: کرواسی باستان شناسی نقاشی روی دیوار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۲۹۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«حق‌شناس» مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان شد

شهردار اصفهان در حکمی مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان را منصوب کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، «علی قاسم‌زاده» شهردار اصفهان در حکمی مجتبی حق‌شناس را به‌عنوان «مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان» منصوب کرد.

در متن حکم شهردار اصفهان خطاب به مجتبی حق‌شناس آمده است:

«با توجه به اجرای سیاست‌های کلان شهرداری در حوزه فضای سبز و بنا به پیشنهاد معاون محترم خدمات شهری و با عنایت به شناختی که از تجارب و توانمندی‌های شما دارم، جنابعالی را به سمت مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان منصوب می‌نمایم.

در این مسیر از شما می‌خواهم در افق نگاه و اندیشه رهبر حکیم انقلاب اسلامی با نگاهی تحول‌آفرین نسبت به بهبود، حفظ و نگهداری فضای سبز شهری و برنامه‌ریزی در جهت تأمین منابع آبی پایدار برای فضای سبز موجود و توسعه‌های آتی همت گمارید تا اصفهان بیش از پیش شهر زندگی باشد.

امید است صرفاً رضایت خداوند متعال را در امور و تصمیم‌هایتان در نظر بگیرید و با بهره‌گیری از تجارب همکاران و با استفاده از ظرفیت متخصصان و کارشناسان در انجام وظایف محوله موفق و پیروز باشید.»

کد خبر 747740

دیگر خبرها

  • «حق‌شناس» مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان شد
  • کشف اسکلت‌های 5 هزارساله که به شیوۀ «مافیا» قربانی شده بودند (+عکس)
  • افزایش فعالیت‌های اکتشاف معادن در آذربایجان‌شرقی
  • (ویدئو) برف سنگین در بهار کروات‌ها را شگفت‌زده کرد
  • (ویدیو) صحنه تماشایی از کمک پلیس وظیفه شناس به یک پیرمرد
  • آثار مکرمه قنبری به نمایش درمی‌آید/ قصه‌هایی از دری‌کنده
  • «امروزِ دیروز» به آرتیبشن رسید/ پرسش از نقاشی یا عکاسی؟
  • «قصه‌هایی از دری‌کنده» نمایش آثار مکرمه قنبری در گالری سهراب
  • شرکت ۲۸ کشور دنیا در جشنواره بین‌المللی پوپک
  • افراد مبتلا به آب‌سیاه نقاشی‌های معروف را چه شکلی می‌بینند؟ (+عکس)