Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-04-18@17:46:27 GMT

ربات آبی با کمک هوش مصنوعی ساخته شد

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۲۹۴۷۵

ربات آبی با کمک هوش مصنوعی ساخته شد

این ربات کارآمد که آبی نام دارد با استفاده از هوش مصنوعی ساخته شده و توانایی انجام امور انسانی نظیر تا کردن لباس‌‌ ها را دارد.

روبات‌ هایی که با کمک هوش مصنوعی اجرا می‌شوند، اغلب از طریق فرآیند آزمایش و خطا وظایف را یاد می‌ گیرند و این ربات که به منظور کمک‌ های انسان دوستانه طراحی شده از قیمت مناسبی برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به گفته محققان، هوش مصنوعی موجب پیشرفت‌ های بسیار بزرگی در ربات‌ ها شده و این ربات مختص هوش مصنوعی است. 

همچنین، ایمنی ربات‌ های ساخته شده دیگر به اندازه این ربات نیست و آنها قادر به کار کردن مستقیم با انسان نیستند در حالی که ربات آبی ایمن است و هم قیمت مناسب آن این اجازه را می‌ دهد تا هر محققی یکی از‌ آن را داشته باشد و برای انجام امور خود از آن بهره ببرد. 

محقق ارشد این پژوهش می‌ گوید: این ربات برای خود فناوری هوش مصنوعی طراحی شده است و تلاش بر این بوده تا با آزمون و خطای بسیار این آرزو محقق شود؛ این اولین بار است که چنین رباتی برای فناوری هوش مصنوعی طراحی می‌ شود.

ربات آبی در حال حاضر توسط شرکت «Spinoff Berkeley Open Arms» توسعه یافته است و با قیمت حدود ۵۰۰۰ دلار به فروش می‌ رسد.

محققان این فناوری رباتیک امید دارند، این دستگاه بتواند از سوی موسسات تحقیقاتی در زمینه هوش مصنوعی رباتیک مورد استقبال واقع شود و در نهایت توسط افراد برای خانه‌ های خود مورد استفاده قرار گیرد.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۲۹۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) اطلس؛ ربات انسان‌نمای بوستون داینامیکس بازنشسته می‌شود

بوستون داینامیکس (Boston Dynamics) نزدیک به ۱۱ سال پس از اولین نمایش Atlas، قصد دارد ربات انسان‌نمای خود را بازنشسته کند. این ربات با بودجه DARPA برای مأموریت‌های جستجو و نجات طراحی شد و می‌تواند به مناطقی برود که دسترسی به آن‌ها برای انسان‌ها سخت و ناامن است. تاکنون ویدیو‌های زیادی از این ربات انسان‌نما منتشر شده که در آن‌ها، اطلس قابلیت‌های حرکتی و تعادل خود را به نمایش می‌گذارد و حالا Boston Dynamics ویدیوی جدیدی برای پایان کار آن منتشر کرده است.

به گزارش دیجیاتو، در توضیحات این ویدیو که می‌توانید آن را در ادامه تماشا کنید، آمده است:

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

«به مدت تقریباً یک دهه، اطلس تخیلات ما را به نمایش گذاشته، الهام‌بخش نسل بعدی ربات‌ها بوده و از موانع فنی این حوزه عبور کرده است. اکنون زمان آن رسیده که ربات هیدرولیک اطلس ما استراحت کند.»

پایان کار ربات انسان‌نمای اطلس

در ویدیوی وداع بوستون داینامیکس با ربات انسان‌نمای اطلس، برخی از کار‌های جالب این ربات را می‌بینیم و علاوه‌براین، اشتباهاتی که باعث ازدست‌رفتن کنترل آن می‌شود نیز جالب هستند. هنگام پرتاب یک کیسه ابزار و پریدن بین سکو‌های مختلف، اطلس بار‌ها سقوط می‌کند و زمین می‌خورد و بیشتر شبیه به انسان‌ها به‌نظر می‌رسد.

Boston Dynamics ربات‌های تجاری موفق دیگری نیز دارد که ازجمله آن‌ها می‌توان به سگ رباتیک Spot اشاره کرد. همچنین به‌نظر نمی‌رسد که این پایان کار کامل ربات انسان‌نمای این شرکت باشد. در انتهای توضیحات ویدیو بالا آمده است: «به تمام کار‌هایی که تابه‌امروز با پلتفرم Atlas انجام داده‌ایم، نگاهی بیندازیم.» وجود قید «تابه‌امروز» شاید به این معنا باشد که کار بوستون داینامیکس با اطلس احتمالاً کاملاً تمام نشده است.

توسعه اطلس به سال ۲۰۰۹ بازمی‌گردد؛ زمانی که بوستون داینامیکس قراردادی ۲۶ میلیون دلاری با ارتش ایالات‌متحده امضا کرد تا یک ربات دوپا که در ابتدا PETMAN نام داشت، بسازد.

دیگر خبرها

  • ساخت ربات فروشگاهی
  • ربات امدادگر به کمک مصدومان زیرآوار می‌آید
  • (ویدئو) اطلس؛ ربات انسان‌نمای بوستون داینامیکس بازنشسته می‌شود
  • صد و پنجاه و دومین کاغذ خبر ایسکانیوز منتشر شد
  • جزئیات مسابقات لیگ ربات‌های خودرو خودران در هجدهمین دوره ربوکاپ آزاد ایران
  • جزئیات مسابقات لیگ ربات‌های صنعتی در هجدهمین دوره ربوکاپ آزاد ایران
  • جزئیات مسابقات لیگ ربات‌های پرنده در هجدهمین دوره ربوکاپ آزاد ایران
  • نرم‌افزار خلاصه‌ساز ویدئوهای امنیتی بر پایه هوش مصنوعی ساخته شد
  • نرم‌افزار خلاصه‌ساز ویدیوهای امنیتی مبتنی‌بر هوش مصنوعی ساخته شد
  • ایکس از کاربران جدید پول می‌گیرد