Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@19:58:36 GMT

تأمین مواد اولیه صنایع غذایی به‌صورت جدی پیگیری می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۲۹۶۱۰

تأمین مواد اولیه صنایع غذایی به‌صورت جدی پیگیری می‌شود

تبریز- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی گفت: پیگیری‌های ملی در خصوص تأمین مواد اولیه صنایع غذایی استان انجام می شود.

به گزارش ایرنا علی جهانگیری روز یکشنبه در جلسه بررسی مشکلات صنایع غذایی، دارویی و بهداشتی که با حضور نایب‌رییس اول مجلس شورای اسلامی در محل اتاق بازرگانی تبریز برگزار شد، اظهار داشت: با تدابیر صورت گرفته در ماه‌های گذشته تلاش شده تا صنایع غذایی مشکلی در تأمین مواد اولیه نداشته باشند و با هماهنگی‌های صورت گرفته با مدیران ارشد ملی این مهم همچنان مورد تأکید و توجه ویژه قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصمیم‌گیری‌های به‌موقع در وضعیت اقتصادی حاکم بر کشور را ضروری دانست و ادامه داد: با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر کشور مشکلی در تأمین مواد ضروری در استان وجود ندارد اما برای حفظ شرایط موجود و ارتقای وضعیت حاکم نیازمند نگاه کارشناسی به مسائل اقتصادی و تصمیم‌گیری‌های به‌موقع در این خصوص هستیم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی اظهار داشت: بهبود عملکرد زنجیره ‌تأمین در شرایط فعلی باید به‌عنوان یکی از مهم‌ترین برنامه‌های فعالان صنعت به‌ منظور پیشرفت و توسعه مدنظر قرار گیرد.
جهانگیری بیان کرد: برگزاری جلسات استانی وظیفه مدیران ارشد است و ازاین‌رو ما دارای تعهدات متقابل نسبت به یکدیگر هستیم و انتظار داریم بخش صنعت نیز در این جلسات ضمن امتناع از بیان مشکلات واحدهای خاص به طرح مشکلات کلی صنعت مبادرت کند.
3093/3071

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد صنايع غذايي مواد اوليه آذربايجان شرقي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۲۹۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مواد غذایی ضد التهاب

آفتاب‌‌نیوز :

مواد غذایی ضد التهاب ممکن است به عنوان یک درمان مکمل برای بسیاری از بیماری‌های التهابی مانند بیماری‌های آرتریت روماتوئید، پسوریازیس، آسم، بیماری التهابی روده، لوپوس، تیروئیدیت هاشیموتو و سندرم متابولیک عمل کند. سندرم متابولیک به مجموعه‌ای از بیماری‌ها نظیر دیابت نوع دو، چاقی، فشار خون بالا و بیماری‌های قلبی عروقی اتلاق می‌شود.

دانشمندان معتقدند التهاب در همه این بیماری‌ها نقش دارد. بنابراین، پیروی از یک رژیم غذایی ضد التهاب ممکن است به بهبود سلامت فرد مبتلا به سندرم متابولیک کمک کند.

مصرف یک رژیم غذایی غنی از آنتی اکسیدان همچنین می‌تواند به کاهش خطر ابتلا به برخی سرطان‌ها بینجامد. مواد غذایی ضد التهاب باید ترکیبی از مواد مغذی، آنتی اکسیدان‌ها و چربی‌های مفید باشد. مواد غذایی که ممکن است به مدیریت التهاب کمک کنند شامل ماهی‌های چرب مانند ماهی تن و سالمون، میوه‌هایی مانند بلوبری، شاه توت، توت فرنگی و گیلاس، سبزیجات خام و یا نیم پز نظیر کلم پیچ، اسفناج و کلم بروکلی، آجیل و دانه ها، زیتون و روغن زیتون، فیبر، حبوبات مانند عدس و لوبیا، ادویه جات مانند زنجبیل و زردچوبه، پروبیوتیک‌ها و پری بیوتیک ها، چای و برخی از گیاهان هستند. به علاوه شایان ذکر است که انواع مواد غذایی سالم باید در رژیم غذایی گنجانده شوند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • کشف ۲۵ تن مواد اولیه لوازم آرایشی قاچاق در اشتهارد
  • دسترسی اقتصادی شرط اجرایی شدن سند ملی امنیت غذا
  • معدوم سازی ۲۸ تن مواد غذایی فاسد در کبودراهنگ
  • تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه مشکلات اقتصادی را حل می‌کند
  • مواد غذایی ضد التهاب
  • واگذاری روابط حاکم بر اقتصاد به مردم شرط تحقق مشارکت مردمی در تولید
  • توسلی: رفتار دولت با مردم در بحث خودرو توهین‌آمیز است/ مجلس نظارت جدی بر عملکرد دولت را پیگیری می‌کند + فیلم
  • توسلی : رفتار دولت با مردم در بحث خودرو توهین‌آمیز است/ مجلس نظارت جدی بر عملکرد دولت در زمینه خودرو را پیگیری می‌کند + فیلم
  • وزارت صنعت بین تامین مواد اولیه با قیمت مناسب برای خودروساز تعادل برقرار کند
  • بررسی مشکلات صنایع شهرستان ساوه در سه سطح