Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز ،رضا کامی رئیس اتاق مشترک ایران و ترکیه در دیدار سفیر ترکیه در ایران با اعضای هیئت رئیسه اتاق بازرگانی تبریز که در اتاق بازرگانی تبریز برگزار شد با تصریح به اینکه مهمترین مشکل ما بسته‌های بانکی و انتقال ارز بین دو کشور است گفت: متأسفانه اتباع ایرانی در ترکیه با مشکلاتی روبه‌رو هستند که خارج از اراده دو کشور است و باید تلاش کنیم این مسائل به حداقل برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اراده رؤسای جمهور ایران و ترکیه در جهت گسترش روابط اقتصادی و سیاسی را یادآور شد و افزود: رؤسای جمهور و وزرای دو کشور اراده خوبی برای توسعه مناسبات دارند، ولی در سطح پایین‌تر و کارشناسان دو کشور، بوروکراسی اجازه این توسعه روابط را نمی‌دهد.

رئیس اتاق مشترک ایران و ترکیه با بیان اینکه "در بحث تجاری، مشکلاتمان به بانک‌های ترک برمی‌گردد"، ابراز کرد: برخی از بانک‌های ترک، اکثر LC‌های بازشده از ایران را عودت می‌دهند.

تحریم ها مانعی برای کاهش حجم تجارت نیست

وی با اعلام اینکه قبلاً در اوج تحریم‌های قبلی حجم تجاری ایران و ترکیه به بیش از ۲۲ میلیارد رسیده بود، تصریح کرد: این موضوع نشان می‌دهد که تحریم نمی‌تواند بازدارنده باشد و می‌توانیم حجم تجارت بین دو کشور را تا ۳۰ میلیارد دلار افزایش دهیم.

کامی شرایط اقتصادی دو کشور را دلیل دیگری بر کاهش مراودات اقتصادی دانست و گفت: موافقت استفاده از پول ملی دو کشور در مراودات اقتصادی امضا شده، ولی اجرایی نشده و دلیل آن نوسانات ارزی دو کشور است که مستلزم این است که بانک‌های مرکزی دو کشور برای مدتی نوسانات ارزی را ثابت نگه دارند.

وی یکی از مشکلات تجار ایرانی در ترکیه را عدم افتتاح حساب برای شرکت‌های ایرانی سرمایه‌گذاری کننده در ترکیه عنوان و بیان کرد: باید راه‌حلی برای این موضوع اتخاذ شود چراکه این موضوع موجب شده شرکت‌های دلالی باز شود که سوء استفاده‌های زیادی صورت می‌گیرد.

رئیس اتاق مشترک ایران و ترکیه تأکید کرد: برای محصولات پتروشیمی ایران در شرایط مساوی با سایر کشور‌ها تعرفه‌های خاصی اعمال می‌شود و گاهی تا ۲۱ درصد هم می‌رسد که باید ترکیه در این زمینه خرید محصولات پتروشیمی از ایران را تسهیل کند.

 

انتهای پیام/ت

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اتاق بازرگانی اخبار اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۲۹۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت تفحص از شستا و اتاق بازرگانی در مجلس

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس آخرین وضعیت تحقیق و تفحص از عملکرد شستا و اتاق بازرگانی را تشریح کرد و گفت که این ۲ گزارش در جلسه علنی قرائت خواهد شد. - اخبار سیاسی -

مهدی طغیانی نماینده مردم اصفهان و سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، درباره آخرین وضعیت بررسی تحقیق و تفحص از شرکت سرمایه گذاری سازمان تامین اجتماعی  «شستا»و عملکرد اتاق بازرگانی در مجلس ، اظهار کرد:اعضای کمیسیون اقتصادی در جلسه اخیر خود که در اسفند ماه سال گذشته برگزار شد گزارش اولیه تقاضای تحقیق و تفحص از شستا و اتاق بازرگانی را مورد بررسی و استماع قرار دادند.

وی در همین راستا افزود: پیرو قرائت دو گزارش فوق، برخی سوالات از سوی نمایندگان مطرح شد، از این رو تصمیم گیری درباره این دو گزارش به جلسه بعدی کمیسیون موکول شد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد:  احتمالا گزارش تقاضای تحقیق و تفحص از شستا و اتاق بازرگانی در سال جدید همزمان با آغاز مجدد جلسات علنی مجلس قرائت خواهد شد.

انتهای‌پیام/

دیگر خبرها

  • لزوم تشکیل اتاق فکر با مشارکت مردم برای اجرایی و عملیاتی کردن فرمان رهبر معظم انقلاب در باب جهش تولید 
  • اردوغان: به فرزند بی قانون غرب باید فشار بیاوریم | قطعنامه اجرایی خواهد شد
  • کشور داری، برنامه و حواس جمع می خواهد
  • بازدید دستغیب از سازمان برنامه و بودجه و خزانه داری کل کشور
  • پذیرش ۱۲ هزار و ۱۰۳ نفر در پایگاه های اسکان فرهنگیان استان
  • آمادگی خوزستان برای حضور در نمایشگاه بین المللی ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • تهران-آنکارا در مسیر تجارت ۳۰ میلیارد دلاری
  • آخرین وضعیت تفحص از شستا و اتاق بازرگانی در مجلس
  • تشکیل اتاق فکربا مشارکت مردم برای اجرایی کردن جهش تولید
  • تعاون، کلید واژه تحقق شعار سال ۱۴۰۳