Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ مرتضی ابوطالبی با بیان اینکه یک پرونده با موضوع تهدید و اخاذی از سوی مرجع قضائی به پلیس فتا ارسال شد، اظهار داشت: با احضار شاکی در محل پلیس فتا در راستای شکایت انجام شده، وی مدعی شد که با صفحه‌ای در اینستاگرام مواجه شدم که خانمی ۳۲ ساله داوطلب ازدواج موقت بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: شاکی در مرحله اول مبلغ ۴۰ هزار تومان برای کلاهبردار واریز و پس از یک روز چت، وی برای ارتباط تلفنی از شاکی درخواست عکس کرده بود که پس از دریافت عکس‌های نامتعارف از سوی شاکی، متهم درخواست ۱۵۰ میلیون ریال انتقال پول را داشته و تهدید به انتشار عکس‌ها و چت های مربوطه در فضای مجازی کرده است.

ابوطالبی تصریح کرد: متهم در یکی از استان‌های همجوار شناسایی و دستگیر شد و مشخص شد، وی با این روش مبلغ بالایی در فضای مجازی از افراد سهل انگار کلاهبرداری کرده است.

رئیس پلیس فتا یزد افزود: کلاهبرداران در شبکه‌های اجتماعی با هویت‌های کاذب و بارگزاری تبلیغات اغوا کننده و بعضاً از طریق اپلیکیشن های صیغه یاب و …، در پی اهداف شوم خود هستند که با برقرار کردن رابطه‌ای به ظاهر احساسی، کنترل احساسات فرد مقابل را به بازی گرفته و معمولاً با روش‌هایی مثل تهدید به اهداف غیراخلاقی خود می‌رسند.

کد خبر 4590979

منبع: مهر

کلیدواژه: یزد نيروي انتظامي يزد پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۳۰۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۰ درصدی جرایم سایبری در گلستان/کاربران فضای مجازی مراقب کلاهبرداران اینترنتی باشند

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان گلستان با اشاره به افزایش ۳۰ درصدی جرایم سایبری در استان، گفت: کاربران فضای مجازی مراقب کلاهبرداران اینترنتی باشند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گلستان، سعید تجری شامگاه _دوشنبه، بیست‌وهفتم فروردین_ در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: کاربران فضای مجازی مراقب لینک‌های جعلی و کلاهبرداران اینترنتی باشند. وی با اشاره به افزایش ۳۰ درصدی جرایم سایبری در استان، افزود: کاربران فضای مجازی مراقب کلاهبرداران اینترنتی باشند. رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان گلستان با بیان اینکه سال گذشته بیشترین جرایم در برداشت‌های غیرمجاز و کلاهبرداری رایانه‌ای بود، اضافه کرد: جرایم در این حوزه سال گذشته نسبت به مدت مشابه ۶۰ درصد افزایش داشت. وی با تاکید بر این مطلب که هر لینکی را باز نکنید، افزود: بحث لینک‌های آلوده موضوعی است که سال گذشته به وفور شاهد آن بودیم. کلاهبرداران با عناوین مختلفی مثل سهام عدالت، یارانه معیشتی و سامانه ابلاغ اوراق قضائی پیامک جعلی به تلفن همراه هم استانی‌ها ارسال می‌کردند که به محض کلیک بر این لینک‌های آلوده و حساب‌های بانکی این افراد خالی می‌شد. تجری ادامه داد: در حوزه جرایم سایبری یک زمان طلایی داریم؛ به محض اینکه برای هر یک از افراد چنین اتفاقی افتاد باید با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ مرکز فوریت‌های پلیس سایبری فتا تماس بگیرید تا اقدامات اولیه برای این افراد انجام شود و سپس در قدم بعدی با مراجعه حضوری نسبت به شکایت اقدام کنند. کد خبر 744968

دیگر خبرها

  • دستگیری ۴۰۰ نفر مجرم فعال آزمون سراسری در فضای مجازی + فیلم
  • بازداشت کلاهبردار ۶ میلیارد ریالی در بروجرد
  • دستگیری عامل انتشار فیلم آدم ربایی در فضای مجازی در زابل
  • شناسایی و برخورد باگردانندگان۵صفحه اینستاگرامی هنجارشکن غرب تهران
  • شناسائی و برخورد باگردانندگان۵صفحه اینستاگرامی هنجارشکن غرب تهران
  • دستگیری کلاهبردار رسید ساز جعلی در غرب استان تهران 
  • افزایش ۳۰ درصدی جرایم سایبری در گلستان/کاربران فضای مجازی مراقب کلاهبرداران اینترنتی باشند
  • دستگیری عامل تشویش اذهان عمومی در اردبیل
  • استرداد ۱۰ میلیارد ریال به‌ حساب مالباختگان فضای مجازی
  • افزایش ۳۲ درصدی کشف جرایم سایبری در استان سمنان