Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-03-28@10:03:51 GMT

بیش از ۴.۴ میلیون تن فولاد خام صادر شد

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۳۰۲۴۶

بیش از ۴.۴ میلیون تن فولاد خام صادر شد

براساس اعلام انجمن تولید کنندگان فولاد ایران، از ابتدای فروردین تا پایان بهمن سال ۱۳۹۷، حدود ۴میلیون و ۴۸۴ هزار تن فولاد خام و ۲ میلیون و ۶۱۲ هزار تن محصولات فولادی صادر شد.اگرچه مقایسه صادرات فولاد میانی در دوره ۱۱ ماهه ۹۷ نسبت به دوره مشابه ۹۶ از افت ۲۶ درصدی حکایت دارد، اما صدور محصولات فولادی نیز در مدت مورد بررسی نسبت به ۱۱ ماهه ۹۶ افزایش ۹۰ درصدی داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به گزارش «انرژی امروز» از ایرنا، صادرات فولاد میانی (خام) و محصولات فولادی در ۱۱ ماهه ۹۶ به ترتیب ۶ میلیون و ۴۲ هزار تن و یک میلیون و ۳۷۵ هزار تن ثبت شده بود.

سهم بیلت و بلوم از صادرات فولاد میانی در ۱۱ ماهه پارسال ۲ میلیون و ۹۳۰ هزار تن بود که در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۶ که سه میلیون و ۳۵۱ هزار تن بود، ۱۳ درصد کاهش یافت.
همچنین صدور اسلب از صادرات فولاد میانی در دوره زمانی مورد اشاره، یک میلیون و ۵۵۴ هزار تن بوده که در مقایسه با ۱۱ ماهه ۹۶ که ۲ میلیون و ۶۹۱ هزار تن بوده افت ۴۲ درصدی داشته است.

صادرات بیش از ۵۰۰ هزار تنی آهن اسفنجی

بر اساس این گزارش، در ۱۱ ماهه سال گذشته ۵۰۷ هزار تن صادرات آهن اسفنجی به بازارهای هدف انجام شد که در مقایسه با دوره مشابه سال ۹۶که ۶۳۹ هزار تن بود، کاهش ۲۱ درصدی را نشان می دهد.

بررسی آمار عملکرد شرکت های بزرگ بخش معدن و صنایع معدنی در دوره ۱۰ ماهه سال گذشته میزان تولید آهن اسفنجی نسبت به مدت مشابه در سال ۹۶ رشد ۲۷ درصدی داشت و از مرز ۲۱ میلیون تن گذشت.

 

صادرات میلگرد با رشد ۱۹۳ درصدی

بررسی کارنامه صادرات محصولات فولادی در مدت ۱۱ ماهه سال ۹۷ نشان می دهد که صدور میلگرد به بازارهای صادراتی با رشد ۱۹۳ درصدی در مقایسه با دوره مشابه در سال ۹۶ بالاترین میزان افزایش را دارد.

میزان صادرات میلگرد در دوره این گزارش به رقم یک میلیون و ۴۳۷ هزار تن رسید که نسبت به میزان صادرات در مدت مشابه سال ۹۶ که رقم ۴۹۱ هزار تن بود، افزایش ۹۴۶ هزار تنی را نشان می دهد.

 

رشد ۱۷۷ درصدی در صادرات ورق پوشش دار

آمارهای انجمن تولید کنندگان فولاد ایران گویای آن است که در ۱۱ ماهه پارسال ۱۵۸ هزار تن ورق پوششدار به مقاصد صادراتی منتقل شد که در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۶ که ۵۷ هزار تن بود، رشد ۱۷۷ درصدی دارد.

همچنین در مدت اشاره شده، صادرات سایر محصولات فولادی نیز به میزان ۱۸۹ هزار تن بود که نسبت به ۱۱ ماهه ۹۶ با رقم ۷۴ هزار تن، افزایش ۱۵۵ درصدی داشت.

مشتریان متقاضی فولاد میانی (خام ) ایران 

آمار عملکرد ۱۱ ماهه ۹۷ انجمن تولید کنندگان فولاد ایران نشان می دهد که طرف های تجاری و مشتریان فولاد ایران بیشتر متقاضی فولاد میانی (خام ) هستند، زیرا این بخش سهم ۵۹ درصدی از کل صادرات را در مدت مورد اشاره به خود اختصاص داد و پس از آن میلگرد با ۱۸.۹ درصد و ورق گرم نیز با ۷.۵ درصد در رده های بعدی قرار گرفتند.

 

فولاد میانی (خام)، میلگرد و ورق گرم در مجموع بیش از ۸۵ درصد از صادرات فولاد و محصولات فولادی را در مدت ۱۱ ماهه ۹۷ به خود اختصاص دادند.

 

گزارش ۲ ماهه نخست سال ۲۰۱۹ ( ۱۱ دی تا ۱۰ اسفند ۹۷) نشان می دهد میزان تولید فولاد ایران ۷.۶ درصد افزایش یافت و به ۴.۲ میلیون تن رسید.
انجمن جهانی فولاد در تازه ترین گزارش خود آورده است: ایران درماه های ژانویه و فوریه، چهار میلیون و ۲۴۵ هزار تن فولاد خام تولید کرد که این رقم در مدت مشابه سال گذشته میلادی، سه میلیون و ۹۴۵ هزار تن بود.
میزان تولید ماه فوریه ۲۰۱۹ میلادی نیز ۲ میلیون و ۱۵ هزار تن بود که نسبت به رقم تولید ماه ژانویه ۲۰۱۹ میلادی (۲ میلیون و ۲۳۰ هزار تن)، ۹.۶ درصد کاهش را نشان می دهد.

 

۶۴ کشور فولادساز جهان در ۲ ماهه نخست سال ۲۰۱۹ میلادی، ۲۸۷ میلیون و ۶۰۹ هزار تن فولاد خام تولید کردند که در مقایسه با مدت مشابه سال ۲۰۱۸ (۲۷۷ میلیون و ۱۹۱ هزار تن)، ۳.۷ درصد افزایش را نشان می دهد.

چین (۱۴۹.۵ میلیون تن)، هند (۱۷.۹ میلیون تن)، ژاپن (۱۵.۸ میلیون تن)، آمریکا (۱۴.۴ میلیون تن) و کره جنوبی (۱۱.۸ میلیون تن) پنج کشور نخست تولیدکننده فولاد خام جهان هستند.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۳۰۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳ درصدی اعمال جراحی در نوروز ۱۴۰۳

معاون روابط عمومی اورژانس کشور از انجام ۱۱۵ هزار و ۵۷۳ جراحی در فروردین خبرداد و گفت: آمار جراحی‌های انجام شده نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه درصد افزایش داشته است ‌.

بابک یکتاپرست در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در طرح سلامت نوروزی از تاریخ بیست‌وچهارم اسفند تا ششم فروردین اظهار کرد: در این بازه زمانی تعداد مراجعان به اورژانس بیمارستان‌ها برابر با دو میلیون و ۶۶۷ هزار و ۸۱۲ نفر بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد کاهش شش درصدی این آمار هستیم.

وی افزود: در طول این مدت، ۴۷۱ هزار و ۲۱۱۷ نفر بستری شده‌اند که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰۱ درصد افزایش داشته است.

معاون روابط عمومی اورژانس کشور گفت: تعداد اعمال جراحی انجام شده در بازه زمانی مذکور برابر با ۱۱۵ هزار و ۷۵۳ مورد بوده و بیانگر افزایش سه درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

یکتاپرست ادامه داد: مأموریت‌های اورژانس پیش بیمارستانی در این بازه زمانی برابر با ۱۸۲ هزار و ۵۵۹ مورد بوده که نسبت به سال گذشته پنج درصد کاهش دارد.

وی با اشاره به افزایش ۷۴ درصدی مواد غذایی‌های معدوم شده و افزایش ۳۸ درصدی مراکز پلمب شده گفت: در طول این مدت حدود ۹۷ بیمار و مصدوم توسط اورژانس هوایی انتقال داده شده که بیانگر کاهش ۱۴ درصدی نسبت به سال گذشته است.

کد خبر 739313

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۱ درصدی ارزش صادرات محصولات تولیدی آذربایجان غربی
  •  صادرات هزار و 489 میلیون دلار محصولات تولیدی آذربایجان‌غربی از گمرکات استان
  • صادرات ۱۴۸۹ میلیون دلاری کالا از آذربایجان‌غربی به کشورهای خارجی
  • صادرات ۱۴۸۹ میلیون دلار محصولات تولیدی آذربایجان‌غربی از گمرکات استان طی سال گذشته
  • امضای قرار داد پنج ساله صادرات گاز به عراق
  • نزدیک به ۲۳۳ میلیون دلار کالا از قم به کشور‌های مختلف جهان صادر شد
  • افزایش ۹۳ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بنادر نوشهر و فریدونکنار
  • رشد ۷۸ درصدی ورود مسافران نوروزی به سیستان و بلوچستان
  • افزایش ۳ درصدی اعمال جراحی در نوروز ۱۴۰۳
  • کاهش ۵ درصدی تردد در راه‌های استان اردبیل