Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-19@01:05:04 GMT

قیمت سبد نفتی اوپک به بالای 70 دلار رسید

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۳۰۴۹۳

به گزارش فارس، سازمان کشورهای صادرکننده نفت، اوپک، در آخرین به‌روز رسانی سایت خود اعلام کرد، هر بشکه سبد نفتی این سازمان پنج شنبه گذشته با 10 سنت افزایش 70.41 دلار در هر بشکه فروخته شد.

سبد نفتی اوپک روز چهارشنبه 10 آوریل (21 فروردین) 70.31 دلار در هر بشکه معامله شده بود.

به این ترتیب، رکود سبد نفتی اوپک در سال 2019 شکسته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش از این این نوع نفت در 8 آوریل به 70.33 دلار در هر بشکه رسیده بود.

کمترین قیمت سبد نفتی اوپک نیز به دوم ژانویه (12 دی) بازمی‌گردد.

سبد نفتی اوپکی سال 2019 را با 52.14 دلار در هر بشکه آغاز کرد که پایین‌ترین قیمت این نوع نفت از ابتدای سال جدید به شمار می‌رود.

سبد نفتی اوپک متشکل از نفت سنگین ایران، نفت سبک عربستان، نفت سبک بصره عراق، نفت صحرای الجزایر، نفت اورینت اکوادور، نفت صادراتی کویت، سیدر لیبی، بونی لایت نیجریه، نفت موربان امارات، مارین قطر، مِرِی ونزوئلا، گیراسول آنگولا، رابی لایت گابن، نفت دجنو کنگو و نفت زفیرو گینه است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: سبد نفتی اوپک نفت سبک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۳۰۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عرضه جوجه یکروزه بالاتر از ۳۰ هزار تومان گرانفروشی است

محمدرضا صدیق پور در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: قیمت کنونی هرقطعه جوجه یکروزه ۱۱ تا ۲۷ هزار تومان است و این دامنه قیمت قبل از عید به طور متوسط ۲۰ هزار تومان به انضمام مثبت و منفی ۲۰ درصد بسته به تنوع نژاد و سن مرغ مادر است.

به گفته او، سودجویی عوامل واسطه و دلال ناشی از ازدیاد تقاضا موجب شده تا قیمت جوجه بالای ۳۰ هزار تومان عرضه شود که از بازرسی وزارت جهاد تقاضای معرفی گرانفروشی جوجه با نرخ بالای ۳۰ هزار تومان را داشتیم تا برخورد لازم صورت بگیرد.

صدیق پور ادامه داد: برآوردها حاکی از آن است که جوجه ریزی فروردین به ۱۳۵ تا ۱۳۸ میلیون قطعه برسد.

دبیر انجمن تولیدکنندگان جوجه یکروزه افزود: یکی از مشکلات فعلی بحث پایین بودن قیمت مرغ زنده است که اعتراضات مرغداران را به همراه داشته است، لذا در راستای کاهش زیان مرغداران، تامین ذخایر استراتژیک از سوی پشتیبانی امور دام امری ضروری است‌.

او با بیان اینکه ماه گذشته ۵ درصد جوجه یکروزه مربوط به جوجه ریزی های وارداتی بوده است، گفت: براساس فشاری که برای واردات است، ۸ تا ۱۰ درصد جوجه یکروزه وارداتی است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • عرضه جوجه یکروزه بالاتر از ۳۰ هزار تومان گرانفروشی است
  • سقوط بیش از یک درصدی بهای نفت در بازار جهانی
  • رویترز: بایدن تحریم‌های نفتی ایران را تشدید نمی‌کند
  • رویترز: اعمال تحریم‌های نفتی جدید آمریکا علیه ایران بعید است
  • قیمت انواع میوه در میادین و بازارهای میوه و تره بار
  • قیمت نفت بالای ۹۰ دلار ایستاد
  • پیش‌بینی بانک‌های غربی از قیمت نفت پس از حمله ایران به اسرائیل
  • برنت ۹۰ دلار و ۷۲ سنت شد
  • نفت ۱۰۰ دلاری؛ دور یا نزدیک؟
  • پیش‌بینی‌ نفت ۱۰۰ دلاری با حمله رژیم صهیونیستی به ایران