Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-20@03:06:15 GMT

بزرگترین هواپیمای جهان رونمایی شد

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۳۰۵۵۸

 بزرگترین هواپیمای جهان روز شنبه بر فراز بیابان موجاوه در کالیفرنیا پرواز کرد. این اولین پرواز یک هواپیمای کربن_کامپوزیت ساخت شرکت استراتولانچ سیستم است . این شرکت توسط پاول آلن، یکی از موسسان مایکروسافت با ورود این شرکت به بازار سودآور فضایی آغاز به کار کرد . 

این هواپیمای سفید با نام «راک» با طول بالی به اندازه یک زمین فوتبال آمریکایی و شش موتور در یک بدنه دوقلو، قبل از ساعت 14 به وقت گرینویچ به پرواز در آمد و پس از دو ساعت پرواز در آسمان، با امنیت کامل در فرودگاه موجاوه فرود آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صدها نفر این پرواز را تشویق کردند . 

جین فلوید، مدیرعامل شرکت استراتولانچ گفت:« پرواز فوق العاده ای بود» . 

وی گفت:« ما به تیم استراتولانچ، خدمه پرواز امروز و شرکایمان افتخار می‌کنیم . با این پرواز باید ماموریتمان را برای فراهم کردن جایگزینی برای سیستم های پرتاب زمینی بیشتر کنیم» . 

این هواپیما برای حمل و پرتاب موشک و سایر ادوات فضایی تا وزن 500 هزار پوند و تا ارتفاع 35 هزار فوت طراحی شده است . 

پرواز روز شنبه که با سرعت 189 مایل در ساعت و در ارتفاع 18 هزار فوتی انجام شد، تنها برای آزمایش عملکرد آن و کنترل کیفیتش بود . 

آلن در 1975 به همراه بیل گیتس میکروسافت را تاسیس کرد و در 2011 آغاز به کار استراتولانچ را اعلام کرد . 

این شرکت به دنبال بهره گیری از تقاضای بالا برای هواپیماهایی است که می‌توانند ماهواره ها را در مدار قرار دهند و در این مسیر باید با سایر نهادها و شرکت های صنعت فضایی مثل الون اسپیس ایکس و یونایتد لانچ الینس رقابت کند. یونایتد شرکت میانجی بوئینگ و لاکهید مارتین است . 

استراتولانچ اعلام کرده قصد دارد اولین موشک خود را از هواپیمای «راک» در 2020 پرتاب کند.

جودی آلن، رئیس شرکت والکان گفت:« ما همه می دانیم پاول به این دستاورد تاریخی افتخار می کرد. این هواپیما یک موفقیت قابل توجه در مهندسی است و ما به همه کسانی که در آن مشارکت داشتند تبریک می گوییم» 

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: جهان مایکروسافت زمین فرودگاه هواپیما وزن فوت بیل گیتس ماهواره صنعت رقابت راک بزرگترین هواپیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۳۰۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انفجار در بزرگترین شرکت جنگ افزار سازی انگلیس

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از لندن، رسانه‌های انگلیسی نوشتند این انفجار ساعاتی پیش در کارخانه مهمات سازی"بی‌ای سیستمز" روی داد و نیرو‌های امدادی، پلیس و آمبولانس‌ها به محل انفجار فرا خوانده شده اند. این شرکت یکی از بزرگ‌ترین تولید کنندگان جنگ افزار در اروپاست. 
انفجار در کارخانه پر کردن گلوله‌های توپ و تانک با مواد منفجره روی داده که در منطقه گلسکود (Glascoed) واقع است و حدود ۵۰۰ نفر در آن کار می‌کنند. 
سان نوشت به گفته مدیران "بی‌ای سیستمز"، کارخانه‌ای که این انفجار در آن روی داد، دور از مناطق مسکونی منطقه است. این مدیران افزوده اند در این انفجار، هیچ یک از کارکنان، آسیب ندیده اند و بررسی علت انفجار در این باره آغاز شده است. 
حامیان فلسطین و مخالفان رژیم صیهونیستی بار‌ها با برپایی تظاهرات برابر کارخانه‌ها و دفاتر شرکت جنگ افزار سازی بی‌ای ئی سیتمز انگلیس توقف صدور بمب و سلاح به اسرائیل را خواستار شدند که در حال نسل کشی فلسطینیان است. هنوز جزئیات بیشتری درباره این انفجار منتشر نشده است.

 

دیگر خبرها

  • بزرگترین مار جهان در هند پیدا شد
  • آغاز بزرگترین رویداد انتخاباتی در جهان
  • چرا سعودی‌ها بازیگردان بازار نفت جهان هستند؟/ سه «بزرگترین» نفتیِ دنیا در عربستان
  • بزرگترین مار جهان در هند؛ ۱۵ متر طول و ۱۰۰۰ کیلو وزن!
  • بزرگترین مار جهان در هند پیدا شد/ ۱۵ متر طول و ۱۰۰۰ کیلو وزن !
  • برق خورشیدی فضایی یک قدم به واقعیت نزدیک تر شد
  • سقوط یک شی عجیب از فضا بر روی خانه‌ای در آمریکا
  • انفجار در بزرگترین شرکت جنگ افزار سازی انگلیس
  • پرواز هواپیمای آمریکایی بر فراز تنگه تایوان و واکنش سریع چین
  • آماده‌باش ارتش چین در پی پرواز هواپیمای آمریکا بر فراز تایوان