Web Analytics Made Easy - Statcounter

«گیر پدرسون» فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه امروز یکشنبه با «ولید المعلم» وزیر خارجه این کشور دیدار کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، «گیر پدرسون» نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه که شب گذشته وارد این کشور شده بود، صبح امروز (یکشنبه) با «ولید معلم» وزیر خارجه سوریه دیدار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) در این دیدار دو طرف در خصوص اقدامات صورت گرفته در راستای حل و فصل سیاسی بحران سوریه، به ویژه روند تشکیل کمیته بررسی قانون اساسی جدید، بحث و رایزنی کردند.

پایگاه خبری شبکه «فرانس ۲۴» نیز نوشته است که وی پس از دیدار با ولید معلم در مقابل هتل محل اقامت خود به خبرنگاران گفته است که گفت‌و‌گوهای مهمی با وزیر خارجه سوریه داشته و رایزنی‌ها در بعد از ظهر نیز ادامه خواهد یافت.

او گفت: «منصفانه است که بگویم در خصوص همه مسائل گفت‌و‌گو کردیم و همه آن‌ها پشت میز مذاکره مطرح شد».

پدرسون که چهارمین فرستاده سازمان ملل به سوریه از زمان آغاز بحران این کشور در سال 2011 است،  سومین بار است که به دمشق سفر می‌کند و قصد دارد در سفر دو روزه خود با شمار دیگری از مسئولان سوری دیدار کند.

او که پس از «استفان دی میستورا» کار خود را در سوریه آغاز کرده، در شرایط پیچیده و دشواری به سر می‌برد و تلاش دارد مذاکرات میان دولت و معارضان سوریه را تحت نظارت سازمان ملل مجددا آغاز کند.

«استفان دی میستورا» در اواخر دوره حضور خود به عنوان نماینده سازمان ملل تلاش داشت تا پیشنهاد کشورهای روسیه، ایران و ترکیه در مذاکرات آستانه برای تشکیل کمیته بررسی تغییرات در قانون اساسی را عملی کند که در این راستا ناکام بود و پس از وی نیز «گیر پدرسون» این اقدام را در رأس کارهای خود قرار داده اما تا کنون موفق به تشکیل آن نشده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ولید معلم سازمان ملل سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۳۰۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفت‌وگوی تلفنی وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ‌و سوریه

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان ‌و فیصل مقداد وزیر امور خارجه و مهاجرین سوریه بعد از ظهر امروز یکشنبه در یک تماس تلفنی آخرین وضعیت روابط دوجانبه و تحولات منطقه متعاقب پاسخ مشروع جمهوری اسلامی ایران به حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق را مورد بررسی قرار دادند.

به گزارش مشرق، امیرعبداللهیان در این گفت‌وگو، توضیحاتی در خصوص تلاش‌ها و اقدامات دیپلماتیک ایران در دو هفته گذشته برای پیگیری حقوقی و بین‌المللی اقدام متخلفانه رژیم صهیونیستی و بی‌عملی شورای امنیت در نتیجه مخالفت آمریکا و دو کشور اروپایی با محکومیت این رژیم ارایه نمود.

وزیر امور خارجه کشورمان ابعاد مختلف اقدام بامداد امروز نیروهای مسلح کشورمان در هدف قرار دادن اهداف نظامی رژیم صهیونیستی در چارچوب حق دفاع مشروع را تبیین و آمادگی کامل جمهوری اسلامی ایران برای دفاع از تمامیت سرزمینی و منافع کشورمان را مورد تاکید قرار داد.

فیصل مقداد وزیر امور خارجه سوریه نیز ضمن محکومیت مجدد حمله به سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق، بر حق مشروع کشورمان برای پاسخ به اقدام شرورانه رژیم صهیونیستی در چارچوب حقوق بین‌الملل تاکید کرد.

دو وزیر همچنین آخرین وضعیت تحولات فلسطین و غزه را مورد بررسی قرار داده و بر ضرورت توقف فوری جنایات ضدبشری رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین و لغو کامل محاصره انسانی و ارسال کمک‌های بشردوستانه بین‌المللی به غزه تاکید کردند.

دیگر خبرها

  • جزئیات جلسه شورای امنیت درباره تنش ایران - اسرائیل/ هیاهوی تل آویو راه به جایی نبرد
  • حمله مستقیم ایران به اسرائیل در نوع خود اولین بود
  • نماینده سوریه: خواهان پایان حمایت آمریکا از تروریسم هستیم
  • نماینده چین در جلسه شورای امنیت: اسرائیل حاکمیت سوریه و ایران را نقض کرده است (بشنوید)
  • یادواره شهدای معلم حوادث تروریستی آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان
  • گفت‌وگوی تلفنی وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ‌و سوریه
  • سوریه: پاسخ به رژیم صهیونیستی، حق مشروع ایران است
  • پاسخ به رژیم صهیونیستی، حق مشروع ایران است
  • واکنش دمشق به اقدام تلافی جویانه ایران
  • دیدار نماینده دشتستان با وزیر امور خارجه روسیه