Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-19@03:38:28 GMT

کریم باقری: اجازه دهند برانکو کارش را انجام دهد

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۳۰۷۳۷

 کریم باقری مربی پرسپولیس می‌گوید:«اینکه از برانکو به عنوان گزینه تیم ملی نام برده می شود نظر خیلی‌هاست اما او با پرسپولیس قرارداد دارد و باید اجازه داده کارش را انجام دهد.»

پرسپولیس با بردی که مقابل سایپا کسب کرد نهایت استفاده را از شکست تراکتورسازی و سپاهان برد تا گام بلندی برای قهرمانی لیگ برداشته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در شرایطی است که این تیم در لیگ قهرمانان آسیا هم شرایط خوبی دارد و در جام حذفی هم یک بازی تا فینال پیش‌رو دارد. کریم باقری رمز موفقیت تیمش را در چند عامل می‌داند که البته حضور برانکو در راس کادرفنی از نظر وی مهمترین عامل است. با مربی محبوب پرسپولیس گفت‌وگویی در مورد شرایط تیمش داشتیم؛

*از بازی با سایپا شروع کنیم؛

این یکی از سخت‌ترین بازی‌های ما بود چرا که سایپا یک تیم جوان و سرسخت است و دیدید حسابی ما را اذیت کرد. بازیکنان ما در این بازی با هوش عمل کردند و استفاده خوبی از موقعیت‌ها بردند. البته می‌توانستیم یکی دو گل دیگر هم بزنیم که نشد. درکل بازی جذابی بود و تماشاگران از تماشای آن لذت بردند.

* به نظر می‌آید پرسپولیس زمانی راه افتاد که دربی را برد، همین طور است؟

پیروزی در دربی همیشه جذابیت خاص خودش را دارد اما اینکه ما به خاطر پیروزی در این مسابقه به نوعی موتورمان روشن شده باشد را چندان موافق نیستم. ما در نیم فصل تمرینات بدنسازی سختی را پشت‌سر گداشتیم و می‌دانستیم چنین روز‌های سختی در انتظارمان است. الان می‌بینید که تیم از نظر بدنی فوق‌العاده خوب شده و با وجود اینکه بازی‌ها فشردست اما تیم ما کیفیت بالای خود را حفظ کرده است.

* پرسپولیس توانایی کسب ۳ جام را از نظر شما دارد؟

در ابتدای فصل ماموفقیت در همه جام‌ها را هدف گذاری کردیم و خوشبختانه تا الان همه چیز خوب پیش رفته است. برای رسیدن به اهدافم‌ان تلاش زیادی کرده و می‌کنیم اما اینکه چه پیش می‌آید را خدا می‌داند. همه عوامل باشگاه در تلاشند تا نتایجی که بدست می‌‌آید باب میل هواداران باشد و امیدوارم موفقیت‌های این فصل‌مان بیشتر از فصل قبل باشد.

* نقش برانکو را در روندی خوبی که پرسپولیس در سال‌های اخیر در پیش گرفته را چقدر می‌دانید؟

در هر تیمی بیشترین مسئولیت بر دوش سرمربی است. همان طور که وقتی تیمی نتیجه نمی‌گیرد اول از همه از سرمربی آن تیم انتقاد می‌شود. اینکه من بخواهم از برانکو تعریف و تمجید کنم شاید شکل خوبی نداشته باشد و برداشت‌های مختلفی از آن شود اما نتایج پرسپولیس به خوبی نشان می‌دهد که برانکو مربی فوق‌العاده‌ای است.

* اما به نظر می ‌آید برخی در باشگاه پرسپولیس از جمله جعفر کاشانی خیلی موافق این نظر نیستند؟

هر فردی آزاد است در مورد مسائل مختلف اظهار نظر کند. آقای کاشانی هم بزرگ ما و از قدیمی‌های پرسپولیس است. او چند سالی هم می‌شود که در هیئت مدیره باشگاه بوده و به خوبی از همه چیز آگاهی دارد. من فکر می‌کنم برداشت خوبی از صحبت‌های کاشانی نشده است. اینکه ما بخواهیم در این مقطع حساس از فصل به دنبال این باشیم که نقش فلانی در موفقیت تیم چقدر است و با افراد دیگر مقایسه کنیم کلا شکل خوبی ندارد. تا آنجا هم که آقای کاشانی را می‌شناسم او را فردی با شخصیت، پرسپولیسی اصیل می‌دانم و قطعا هدف او ایجاد حاشیه برای تیم نبوده است.

* این روز‌ها بحث حضور برانکو در تیم ملی هم هست، نظر شما چیست؟

در مورد انتخاب سرمربی تیم ملی من نباید اظهارنظر کنم بلکه وظیفه رئیس فدراسیون است که سرمربی تیم ملی را انتخاب کند. اینکه از برانکو به عنوان گزینه تیم ملی نام برده می شود نظر خیلی‌هاست اما او با پرسپولیس قرارداد دارد و باید اجازه داده کارش را انجام دهد. ضمن اینکه خود برانکو هم وقتی با پیشنهاد سرمربیگری تیم ملی مواجه شود آزاد است که بهترین تصمیم را بگیرد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: تیم ملی سایپا لیگ قهرمانان آسیا جام حذفی بازی کریم باقری نیم فصل باشگاه پرسپولیس هیئت مدیره رئیس فدراسیون سرمربی تیم ملی باشگاه پرسپولیس پرسپولیس تیم ملی کریم باقری برانکو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۳۰۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رزیدنت دانشجو است یا نیروی کار؟/ مدیر گروهی که همه کاره رزیدنت است

علی سلحشور متخصص بیهوشی و مراقبت‌های ویژه و درد در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا در رابطه با مشکلات مختلف رزیدنت‌ها اظهار کرد: گرفتن مرخصی یکی از چند ده مشکل رزیدنت‌ها است. به طور کلی هر رزیدنت ۲ و نیم روز در ماه حق استفاده از مرخصی دارد، اما این موضوع زمانی اجرایی می‌شود که مدیر گروه اجازه دهد؛ بنابراین اگر مدیر گروه اجازه ندهد رزیدنت به هیچ عنوان نمی‌تواند از حق قانونی خود استفاده کند. لازم به ذکر است که در بیشتر مواقع مدیر گروه‌ها این اجازه را به رزیدنت‌ها نمی‌دهند.

وی با اشاره به مشکلاتی که مربوط به کرامت انسانی رزیدنت‌ها می‌شود ادامه داد: شیفت‌ها و کشیک‌ها یکی دیگر مشکلات گسترده رزیدنتی است. دستیار سال اولی در همان روز اول، کشیک ۲۴ ساعته تخصصی قرار می‌گیرد یعنی رزیدنت تا چند ساعت قبل پزشک عمومی بوده؛ اما حالا باید کار یک پزشک متخصص را انجام دهد که گاهاً با برخورد‌های نامناسب دستیار‌های سال بالاتر مواجه می‌شوند.

سرپرست اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان نظام پزشکی افزود: در میان اساتید یکسری قوانین نانوشته وجود دارد که به صورت عرف در بسیاری از بیمارستان‌ها، رشته‌ها و دانشگاه‌ها اجرا می‌شود به عنوان مثال یک رزیدنت سال اولی حق صحبت با اساتید را ندارد. در برخی موارد اساتید حتی جواب سلام رزیدنت را هم نمی‌دهند. همه اینها قواعد نانوشته‌ای است که در بسیاری از رشته درحال اجرا است.

دستیاران خانم اجازه باردار شدن ندارند

سلحشور به گرفتن تعهد از دستیاران خانم اشاره کرد و گفت: از بانوان متاهل تعهد گرفته می‌شود که در دوره رزیدنتی زنان، اجازه باردار شدن ندارند و دلیل هم فقط این است که در دوره بارداری این شخص چه کسی قرار است کار او را انجام دهد؟

وی بیان کرد: دوگانگی شدیدی در دوره رزیدنتی وجود دارد که رزیدنت دانشجو است یا نیروی کار؟ بسیاری از مشکلات با پاسخ این سوال حل می‌شود چرا که آنها به دلیل دانشجو بودن حقوق ندارند، بیمه تامین اجتماعی و درمانی نمی‌شوند، ۴ سال دوره رزیدنتی سابقه کار حساب نمی‌شود، تقریبا دو تا سه برابر تایم موظفی را در بیمارستان در حال ارائه خدمت هستند، مرخصی به صورت عادی ندارند.

رزیدنت دانشجو است یا نیروی کار؟

متخصص بیهوشی و مراقبت‌های ویژه و درد تصریح کرد: اگر رزیدنت‌ها فقط دانشجو هستند چرا از یک رزیدنت سال سوم جراحی، شکایت و حکم حبس بریده شد؟ اگر رزیدنت فقط دانشجو است، چطور مهر دارد و با آن مهر کار درمانی انجام می‌دهد؟ اگررزیدنت دانشجو است پس چگونه بسیاری از بیمارستان‌ها و دانشگاه‌ها در شبانه روز بدون حضور هیات علمی خدمات رسانی می‌کنند؟ بنابراین اولین موضوعی که باید مشخص شود این است که رزیدنت دانشجو است یا نیروی کار؟ باید به شکل واضح در رابطه با این موضوع صحبت شود.

سلحشور گفت: اخیرا معاونت آموزشی وزارت بهداشت نامه‌ای را ارسال کرد که در ابتدای آن مطرح شده است که رزیدنت دانشجو است، در اواسط آن گفته شده است که رزیدنت نیروی کار است و در انتهای آن نامه مجدد مطرح شده است که رزیدنت دانشجو است. موضوع مهم و قابل ذکر این است که اگر رزیدنت دانشجو نیست پس باید حقوق دریافت کند و براساس کاری که انجام می‌دهد به آن حکم حبس، قصور پزشکی و دیه بریده شود. کسی که کار می‌کند باید حتما بیمه شود. برای کسی که بیمه نیست و حقوق ندارد چگونه حکم قضایی صادر می‌شود؟

مدیرگروهی که همه کاره رزیدنت است

وی بیان کرد: رزیدنت‌ها به دلیل لجبازی‌های مدیرگروه‌ حتی نمی‌توانند به وضعیت خود اعتراض کنند، زیرا در صورت اعتراض براساس آیین نامه، مدیر گروه می‌تواند رزیدنت را به ارتقا معرفی نمی‌کند و اگر این کار ۳ بار تکرار شود فرد به کل تخصص را از دست می‌دهد. لازم به ذکر است که یکی دیگر از مباحث و مشکلات مهم رزیدنت‌ها، مدیرگروه‌ها هستند که همه چیز دستیاران در دست آنها است.

این متخصص بیهوشی افزود: در قانون جوانی جمعیت گفته شد که خانم‌های متاهل دارای فرزند شیفت شب نداشته یا کمتر حضور داشته باشند، اما این موضوع زمانی انجام می‌شود که مدیر گرروه موافق باشد؛ حال سوال این است که اگر قرار است مدیر گروه تصمیم گیرنده باشد اصلا چرا قانون تعریف می‌شود؟

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شوخی کریم باقری با هاشم بیک زاده / فیلم
  • خوش و بش خاکپور و سایر بازیکنان قدیمی فوتبال با کریم باقری / فیلم
  • حمله پرسپولیس به رکورد شگفت‌انگیز مجیدی!
  • (عکس) سردار آزمون به تیم برنده رفت
  • درخواست آمریکا از ایران: اجازه بدهید اسرائیل «یک حمله نمادین» انجام دهد + سند
  • شوخی جالب فرهاد مجیدی با مربی پرسپولیسی: چرا بازنشست نمی‌شوی؟
  • مدافع نفت آبادان: چاره‌ای جز گرفتن یقه پرسپولیس نداریم/ اجازه نفوذ به اراونوف را نمی‌دهم
  • خطری که از بیخ گوش ستاره پرسپولیسی گذشت!
  • خوردبین: پرسپولیس شانس اول قهرمانی است
  • رزیدنت دانشجو است یا نیروی کار؟/ مدیر گروهی که همه کاره رزیدنت است