Web Analytics Made Easy - Statcounter

«سید محمد حسینی»، عضو هیئت رئیسه جمنا، در مورد شورای وحدت و برنامه های آن به خبرنگار سیاسی برنا گفت: افرادی که در جلسات شورای وحدت اصولگرایان تاکنون شرکت کرده و بانی این شورا محسوب می شوند باید در این باره نظر و توضیح دهند. اما به طور کلی در هر دوره از انتخابات، سازوکاری درنظر گرفته شده برای اینکه یک هماهنگی و انسجام ایجاد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بار بحث شورای وحدت راهبردی مطرح شده است البته هنوز این مسئله نهایی نشده که جزئیات آن رسانه‌ای شود.

حسینی در پاسخ به این سوال که آیا جمنا، اقداماتی را برای انتخابات 98 انجام داده نیز بیان کرد: بله تمهیدات و اقداماتی صورت گرفته و جلسات متعددی برگزار شده است که به یک ترکیب جامع و فراگیر برسند. بدین گونه که هم مسئولان احزاب و تشکل ها و هم شخصیت های موثر چه در تهران و چه در استان ها در شورا حضور داشته باشند تا هم تصمیمات سنجیده تر و هم از مقبولیت گسترده‌تری برخوردار باشد.

او ادامه داد: این رویه از گذشته تاکنون وجود داشته که نهایت تلاش صورت گیرد تا نیروهای ولایی و انقلابی در انتخابات با همگرایی و همبستگی نقش‌آفرین باشند و همگان با حمایت از کاندیداها و یا لیست های مشترک از تفرقه اجتناب کنند زیرا نتیجه تفرقه در گذشته هم معلوم شده که حاصلی جز  واگذاری نتیجه به رقیب را به همراه ندارد. برای نمونه در انتخابات مجلس در سال ۹۴در بعضی از شهرستان ها چندین کاندیدا یا چندین لیست اصولگرا وجود داشت؛ در نتیجه اکثریت مجلس به گونه دیگری رقم خورد. بنابراین فلسفه و حکمت تشکیل شورای وحدت پیشگیری از چندگانگی و تفرقه است و هر زمان آقایانی دست‌اندرکار صلاح بدانند مصاحبه خواهند کرد و ترکیب اعضا و مکانیزم و چگونگی رسیدن به وحدت را به تفصیل توضیح خواهند داد. آقای چمران در جمنا مسئولین دارند و توضیحاتی را ارائه خواهند کرد

خبرنگار: آزاده رحیمی

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: مهدی چمران برنا تفرقه جمنا شورای وحدت راهبردی انتخابات98

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۳۰۸۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان برگزاری نخستین اجلاس ششمین دوره مجلس خبرگان

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، آیت‌الله سیدمحمدرضا مدرسی‌یزدی عضو فقهای شورای نگهبان و رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات مجلس خبرگان رهبری و انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بر اساس قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری، هیات مرکزی نظارت بر انتخابات، پس از صادر شدن اعتبارنامه دو سوم منتخبان این انتخابات، از منتخبان برای شرکت در مراسم افتتاحیه این مجلس دعوت می‌کند.

وی افزود: مراسم افتتاحیه در روز سه‌شنبه اول خرداد ۱۴۰۳ در ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.

رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات با بیان اینکه «دوره نمایندگی اعضای مجلس خبرگان رهبری ۸ سال و تعداد نمایندگان این مجلس ۸۸ نفر است»، اظهار کرد: قانون اساسی، تدوین قوانین مربوط به این مجلس را بر عهده اعضای خبرگان رهبری گذاشته و شورای نگهبان نیز مسئول نظارت بر انتخابات این مجلس است.

آیت‌الله مدرسی‌یزدی همچنین اعلام کرد: در مراسم افتتاحیه ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، پس از قرائت قرآن و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران، پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی قرائت خواهد شد؛  سپس هیات رئیسه سنی تشکیل می‌شود که شامل رئیس، نایب رئیس و ۲ منشی است و پس از آن هیات رئیسه دائم با انتخاب اعضا شکل می‌گیرد. هیات رئیسه دائم نیز شامل ۷ نفر است که عبارتند از رئیس، ۲ نایب رئیس، ۲ منشی و ۲ کارپرداز.

به گزارش ایسنا، انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور برگزار شد.

دیگر خبرها

  • تصویب تشکیل استان تهران شرقی
  • زمان‌برگزاری نخستین اجلاس ششمین دوره خبرگان رهبری
  • زمان برگزاری نخستین اجلاس ششمین دوره مجلس خبرگان
  • راهبرد انتخاباتی شورای وحدت در مرحله دوم انتخابات: از بانوان حمایت می‌کنیم
  • نامزدهای شورای وحدت در دور دوم انتخابات بزودی اعلام می‌شود
  • نتیجه دور دوم انتخابات نقش موثر در کارآمدی مجلس آینده دارد
  • تشکیل اولین فراکسیون مجلس دوازدهم کلید خورد
  • نشست جبهه مردمی ایران قوی با نامزد‌های دور دوم انتخابات برگزار شد
  • قدرت امت اسلامی در تحقق امت واحده و ایجاد جبهه واحد در مقابل صهیونیسم جهانی است
  • حضور پُر شور در دور دوم انتخابات سبب تشکیل «مجلس کارآمد» می‌شود